سقوط سنگین بیت کوین به کانال 25 هزار دلار

بیت کوین که در سه روز گذشته حمایت‌های مهمی را از دست داده است، ساعاتی پیش برای مدت کوتاهی به زیر ۲۵٬۰۰۰ دلار سقوط کرد. کارشناسان می‌گویند خطر ریزش تا سطوح پایین‌تر وجود دارد.

بیت کوین که در سه روز گذشته حمایت‌های مهمی را از دست داده است، ساعاتی پیش برای مدت کوتاهی به زیر ۲۵٬۰۰۰ دلار سقوط کرد. بزرگی سقوط ۲۴ ساعت اخیر بیت کوین حدود ۸ درصد است و این احتمال وجود دارد که حمایت ۲۵٬۰۰۰ دلاری در ادامه به‌طور کامل از دست برود.

به گزارش فاواپرس به نقل از وب‌سایت نیوز بی‌تی‌سی، ناتوانی بیت کوین در عبور از مقاومت ۳۰٬۰۰۰ دلار در روزهای قبل، باعث شد تا در ادامه قیمت بیت کوین به زیر حمایت‌های ۲۹٬۵۰۰ و ۲۸٬۵۰۰ دلاری سقوط کند.

شکسته‌شدن این حمایت‌های کلیدی در ادامه به سقوط ۱۰ درصدی بیت کوین زیر سطح ۲۸٬۰۰۰ دلار منجر شد و به دنبال آن حمایت ۲۶٬۵۰۰ دلاری نیز از دست رفت. کف چند هفتهٔ گذشته قیمت اکنون جایی در نزدیکی ۲۵٬۵۰۰ دلار شکل گرفته است و همچنان روی نمودار نشانه‌هایی نزولی به چشم می‌خورد.

بیت کوین اکنون با فاصله زیای از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (SMA ۱۰۰ – خط قرمز در تصویر)، مقاومت ۲۸٬۵۰۰ دلاری و خط روند نزولی روی نمودار در نوسان است. اگر قیمت از سطوح فعلی به سمت بالا بازگردد، نزدیک‌ترین مقاومت سطح ۲۶٬۲۰۰ دلار خواهد بود؛ مقاومتی که در نزدیکی سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی قرار دارد. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۲۸٬۳۰۷ دلار تا کف ۲۵٬۵۷۱ دلاری تنظیم شده است. اولین مقاومت مهم پیش روی قیمت نیز در نزدیکی ۲۷٬۲۰۰ دلار قرار دارد.

فاواپرس / سقوط سنگین بیت کوین به کانال 25 هزار دلار
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی و مقاومت خط روند نزولی روی نمودار تقریباً روی یک ناحیه (۲۷٬۰۰۰ دلار) قرار گرفته‌اند و پس از آن نوبت به مقاومت ۲۸٬۵۰۰ دلاری می‌رسد. گفتنی است عبور کامل قیمت از مقاومت ۲۸٬۵۰۰ دلاری می‌تواند تا حدی خیال معامله‌گران را از ادامه اصلاح صعودی قیمت راحت‌ کند.

در مقابل، اگر بیت کوین در بازگشت به بالای سطح ۲۷٬۲۰۰ دلار ناموفق ظاهر شود، احتمالاً روند نزولی ادامه پیدا خواهد کرد. بیت کوین اکنون در نزدیکی حمایت ۲۵٬۵۰۰ دلاری در نوسان است و اگر از این سطح فاصله بگیرید، حمایت بعدی در ۲۵٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

گفتنی است شکسته‌شدن حمایت ۲۵٬۰۰۰ دلاری می‌تواند قیمت را در کوتاه‌مدت تا ۲۳٬۵۰۰ دلار پایین بکشد.

شاخص مکدی (MACD) اکنون در محدوده نزولی به سر می‌برد و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع فروش قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۲۵٬۰۰۰ دلار حمایت‌ کلیدی بیت کوین است و ۲۶٬۲۰۰، ۲۷٬۲۰۰ و ۲۸٬۵۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

سقوط قیمت سایر رمزارزها به دنبال بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب و بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، بیت کوین با قیمت 25,519.14 دلار معامله می‌شود. سایر رمزارزهای دیگر بازار نیز به دنبال بیت کوین دچار افت قیمت شده‌اند.

با ریزش قیمت بیت‌کوین معمولا ارزش سایر رمزارزها نیز سقوط می‌کند. طی 24 ساعت گذشته و به دنبال کاهش قیمت حدود 8 درصدی بیت کوین، قیمت اتریوم نیز با ریزش حدود 8 درصدی طی 24 ساعت گذشته و 28 درصد طی یک هفته گذشته در زمان نگارش این مطلب با قیمت 1351 دلار معامله می‌شود.

همچنین داده‌های وب سایت کوین مارکت کپ نشان می‌دهند از بین 10 رمزارز محبوب بر اساس ارزش بازار، سولانا با افت قیمت حدود 31 درصد طی یک هفته گذشته و 10 درصد ریزش طی 24 ساعت گذشته، بیشترین سقوط قیمت را از آن خود کرده و اکنون با قیمت28.83 دلار معامله می‌شود.

وضعیت سایر ارزهای دیجیتال هم چندان خوب نیست و بازار قرمزپوش شده است. باید منتظر ماند و دید این روند حرکت نزولی تا چه زمان ادامه دارد و آیا شاهد بیت‌کوین با قیمت زیر 20 هزار دلار خواهیم بود یا خیر؟

قیمت لحظه‌ای بیت کوین و سایر رمزارزها
#SymbolCoinPriceMarketcapVolume (24h)SupplyChangeLast 24h

قیمت لحظه‌ای بیت کوین و سایر رمزارزها
CoinPriceChangeLast 24h

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.