هشدار جدی انجمن بلاک‌چین درباره عرضه توکن تتلو

انجمن بلاک‌چین ایران با انتشار اطلاعیه‌ای به خریداران توکن تتلو یا همان توکن TNT که با مشارکت تتلو عرضه شده هشدار داد.

به گزارش فاواپرس، انجمن بلاک‌چین ایران با انتشار اطلاعیه‌ای به خریداران توکن تتلو یا همان توکن TNT که با مشارکت تتلو عرضه شده هشدار داد. به گفته این انجمن، توکن مربوطه پشتوانه علمی و سپیدنامه (White Paper) مشخصی ندارد و به شدت پر ریسک است.

اخیرا امیرحسین مقصودلو که با نام هنری «تتلو» در عرصه خوانندگی فعالیت می‌کند و طرفداران زیادی دارد، وارد بازار رمزارزها شده و توکن مخصوص خود به نام (tatal payment Network Token) TNT را راه‌اندازی کرده است. اما با توجه به عوامل مختلف، بسیاری از کارشناسان بر مخاطرات و ریسک‌های این پروژه تاکید دارند.

در همین راستا انجمن فناوران زنجیره بلوک نیز با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به عرضه توکن TNT هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است که موضوعات مرتبط با بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال (رمزارزها) ابعاد گوناگونی داشته و هر کوین یا توکن می‌تواند نمایانگر یک خدمت، ارزش یا دارایی سنتی باشد: همگی این کارکردها به همراه تیم و جامعه توسعه‌دهنده، خدمات و شبکه مرتبط ارزش یک دارایی مبتنی بر فناوری بلاکچین را تعیین می‌کند و قبل از انتشار در متنی به اسم سپیدنامه یا همان وایت پیپر (White Paper) اعلام می‌شود. با این کار هر پروژه را می‌توان از لحاظ فنی و اقتصادی بررسی کرد.

انجمن بلاکچین در ادامه با اشاره به توکن TNT، اعلام کرد این توکن بدون هیچ پشتوانه علمی و حتی سپیدنامه مشخصی با همکاری تتلو و فردی با سابقه غیرشفاف در این حوزه، عرضه شده است.

فاواپرس / هشدار جدی انجمن بلاک‌چین درباره عرضه توکن تتلو

انجمن با تاکید بر ریسک زیاد توکن یاد شده، به افراد توصیه کرد تا با هیچ دلیل و عنوانی، وارد این پروژه نشده و آن را خریداری نکنند.

در ادامه این اطلاعیه، بار دیگر به ویژگی‌های یک توکن با احتمال کلاهبرداری اشاره شده است: بارها هشدار داده شده است که هر گونه وعده پرداخت سود ثابت یا قول دادن برای رشد قیمتی یک دارایی دیجیتال از مهم‌ترین نشانه‌های ناسالم بودن و نزدیک بودن خطر کلاهبرداری و بی‌ارزش شدن سرمایه مردم است. اینگونه وعده‌ها در این پروژه نیز مشاهده شده است.

انجمن با توجه به درخواست کاربران این پروژه را بررسی و در رسته بسیار پر ریسک قرار داده است: عواقب هر گونه تبلیغ یا معرفی پروژه‌های پر ریسک توسط چهره‌های معروف که مخاطبین زیادی هم دارند متوجه شخص تبلیغ کننده نیز هست.

پیش فروش توکن تتلو (TNT) آغاز شد [هشدار جدی کلاهبرداری و اسکم]

آغاز پیش فروش توکن تتلو خبری جدیدی‌ست که این روزها طرفداران تتلو را حسابی غافلگیر کرده است. پشت پرده این ارز چه خبر است؟

بازار ارز دیجیتال یکی از وسوسه‌انگیزترین راه‌ها برای پول درآوردن است. به طوریکه حتی ایلان ماسک نیز به تبلیغ این بازار پرداخته و هر چند وقت یکبار با توییتی بازار را دچار تغییرات می‌کند. در ایران نیز، با وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری، مردم برای امرار معاش به این بازار پناه برده‌اند. در اینستاگرام صفحات زیادی درباره راه‌های ثروتمند شدن و تجارت به وسیله ارز دیجیتال وجود دارد که البته خیلی‌هایشان کلاهبرداری‌ست.

حال به نظرم می‌رسد، در این هرج و مرج بازار ارز دیجیتال که هر روز ارزی جدید معرفی می‌شود، امیر تتلو نیز دست به کار شده و ارز خودش را به طرفداران معرفی کرده است. ارزی که با نام تتل‌کوین (TATALCOIN) قرار است وارد بازار شود؛ چیزی که این خواننده مشهور سبک R&B در کلاب هاوس خود معرفی کرده است.

بر طبق گزارش‌ها، امیر تتلو با وجود درآمدهای سرسام‌آوری که از کنسرت‌هایش در ترکیه کسب کرده، اما اوضاع و احوال مالی خوبی ندارد. به همین خاطر، تلاش دارد با عرضه ارزی به نام خودش، راهی برای درآمدزایی بیشتر دست و پا کند.

توکن امیر تتلو چیست؟

توکن TATALCOIN که بنابر ادعای سازندگانش با فناوری جدید Web3 ساخته خواهد شد، راه جدیدی برای طرفداران این خواننده است تا با داشتن آن بتوانند آهنگ‌ها و بلیت‌های کنسرت تتلو را خریداری کنند. این ارز اولین ارز دیجیتال غیر متمرکز ایرانی محسوب می‌شود.

فاواپرس / امیر تتلو

با این حال، فعالان حوزه ارز دیجیتال به خاطر سابقه سازنده آن به TATALCOIN خوشبین نیستند. هومن کرمی مسئول راه‌اندازی این ارز در توییتی اعلام کرده که انتظار دارد در شش ماه اول عرضه TATALCOIN، این ارز بین 100 تا 500 درصد رشد کند؛ اما فعالان عرصه ارز دیجیتال معتقدند، چنین پیش‌بینی‌هایی پایه و اساس افتصادی ندارد.

همچنین این فعالین معتقدند، کرمی چند وقت پیش نیز توکن CCN را در کنسرت امیر تتلو معرفی کرد؛ ارزی که کلاهبرداری از آب درآمد. به همین خاطر، به کاربران توصیه می‌شود درباره ارز دیجیتال تتلو (TATAL) با دقت تحقیق کنند. به احتمال زیاد این ارز روی شبکه بایننس چین (BSC) عرضه خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.