آشنایی با 5 نمونه از بهترین جمعه بازارهای استانبول

جمعه بازارهای استانبول بین گردشگران از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردارند و گردشگران زیادی از نقاط مختلف شهر برای خریدی ارزان به این بازارهای خیابانی هجوم می‌آورند.

جمعه بازارهای استانبول از جمله بازارهای محبوب خیابانی هستند که از صبح زود آعاز به‌کار می‌کنند و تا نزدیک ظهر دایر هستند. اگر صبح زود خود را به بازار برسانید، راحت‌تر می‌توانید کالاهای مورد نیاز خود را پیدا کنید؛ هرچه به ظهر نزدیک شوید، جمعه بازار به اوج شلوغی خود می‌رسد و در شلوغی بازار ، جستجوی آنچه که دنبالش هستید، سخت‌تر خواهد بود. اگر کالای مورد نیازتان، کالایی پرطرفدار باشد، ممکن است به سرعت تمام شود.

در این مقاله با فاواپرس همراه باشید تا با 5 نمونه از بهترین جمعه بازارهای استانبول آشنا شوید.

همه آنچه که باید درباره جمعه بازارهای استانبول بدانید:

در طول هفته در روزهای مختلف، خیابان‌های استانبول میزبان بازارهای محلی است. جمعه بازارها از جمله مراکز خرید ارزان استانبول محسوب می‌شوند. در این بازارها می‌توانید اجناس شیک و باکیفیت را به قیمتی مناسب تهیه کنید. جمعه بازارهای معروف استانبول با فروشندگانی پر جنب‌و‌جوش جایگاه مهمی در زندگی شهری دارند. این بازارها فرصت خوبی هستند تا از نزدیک با زندگی واقعی مردم آشنا شوید.

جمعه بازارهای استانبول بهترین جا برای خرید هدیه و سوغات با برندهای مشهور و قیمت‌های نسبتا پایین است. در این بازارها انواع و اقسام کالاها پیدا می‌شود. قسمت‌های مختلف این بازارها به‌طور معمول به پوشاک، ادویه‌جات، شیرینی و خوراکی‌‌های محلی و میوه و سبزیجات اختصاص پیدا می‌کنند.

یکی از چالش‌هایی که ممکن است حتی در معروف‌ترین جمعه بازارهای استانبول با آن مواجه شوید، عدم تسلط فروشندگان محلی به زبان انگلیسی است؛ هرچند در طی سال‌های اخیر با افزایش بازدید گردشگران از بازارهای محلی استانبول، راه‌حل‌هایی برای این موضوع نیز پیدا کرده‌اند.

معروفترین و بهترین جمعه بازارهای استانبول کدامند؟

جمعه بازار فیندیک زاده

  • آدرس:  استانبول، محله فاتح، محله آکسارای، منطقه فیندیک زاده (مشاهده روی نقشه)

فاواپرس / با بهترین جمعه بازارهای استانبول آشنا شوید: جمعه بازار فیندیک زاده

بازار فیندیک زاده در سمت اروپایی شهر استانبول یکی از معروفترین و بهترین جمعه بازارهای استانبول و بزرگ‌ترین بازارهای لوکس این شهر محسوب می‌شود. با توجه به مکانی که توسط شهرداری در شمال محله فاتح تعیین شده است، این بازار مقابل مرکز آموزشی «Haseki Abdurrahman Gürses» در منطقه فیندیک‌زاده قرار دارد. بازار فیندیک‌زاده از یک راسته اصلی و ۶ کوچه فرعی تشکیل می‌شود. برای رسیدن به این بازار می‌توانید از میدان تکسیم سوار مترو شوید و به‌سمت کاباتاش بروید. از کاباتاش با استفاده از تراموا خود را به بازار فیندیک‌زاده برسانید.

بازار فیندیک‌زاده از ساعت ۱۰ صبح تا هشت شب دایر است. در این بازار که یکی از بهترین جمعه بازارهای استانبول است، هر چه به ذهن‌تان برسد، از جمله میوه، سبزیجات، آجیل، جواهرات، صنایع دستی، لوازم خانه، لوازم دکوری، کیف، کفش و انواع پوشاک برای تمام رده‌های سنی پیدا می‌شود؛ اما مهم‌ترین دلیل شهرت بازار فیندیک‌زاده به واسطه تمرکز آن روی انواع پوشاک از جمله تی‌شرت، ژاکت، شلوار، پیراهن و لباس‌های ورزشی است.

بسیاری از لباس‌های مارک فروشگاه‌های بزرگ که به هر دلیلی به فروش نرسیده‌اند، در دسترس فروشندگان این بازار قرار می‌گیرند و شما می‌توانید با قیمت‌های پایین‌تری این محصولات را تهیه کنید. میوه، سبزیجات و محصولات غذایی نیز در بازار فیندیک‌زاده رنج قیمت‌های مختلفی دارند.

جمعه بازار کادیکوی

فاواپرس / با بهترین جمعه بازارهای استانبول آشنا شوید: جمعه بازار کادیکوی

اگر در بخش اروپایی استانبول ساکن هستید، رفتن به بازار کادیکوی فرصت مناسبی برای بازدید از بخش آسیایی است. می‌توانید با قایق خود را به این بخش از شهر و و یکی از بهترین جمعه بازارهای استانبول که در آن قرار دارد، برسانید. جمعه بازار کادیکوی برای کسانی که می‌خواهند تصویر واقعی‌تر از استانبول را ببینند، بازاری پر جنب‌و‌جوش و شگفت‌انگیز است.

ممکن است کمی در قسمت میوه و سبزیجات بازار کادیکوی پرسه بزنید یا زمانی را در فروشگاه‌های کفش و لباس این بازار سپری کنید. اینجا دقیقا بخشی از استانبول است که فروشگاه‌های مردم محلی را می‌بینید و بی‌شک قیمت‌ها معقول‌تر از بخش اروپایی خواهد بود. اگر در کادیکوی احساس گرسنگی کردید، این بازار بهشتی برای تجربه انواع غذاهای محلی و شیرینی‌های سنتی ترکیه است.

انواع پیش‌غذا، ترشیجات، قهوه، عسل شانه‌ای، آجیل بوداده، پیده و… را می‌توانید در این بازار میل کنید. پیده نان قایقی شکلی است که روی آن با گوشت، سبزیجات و پنیر پوشانده می‌شود و درون اجاق هیزمی طبخ می‌شود. برای خوردن دسر کوپ گریه (Kup Griye) نیز در بازار کادیکوی برنامه‌ریزی کنید؛ این دسر نوعی شیرینی سنتی شبیه به «معجون» ایرانی است که از ترکیب بستنی، بادام خرد شده، پودر پسته، سس کارامل و وانیل درست می‌شود.

بسیاری از لباس‌های این بازار پوشاک اسپرت و ورزشی هستند؛ هرچند شاید کیفیت لباس‌های این بازار به‌اندازه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ترکیه نباشد؛ با خرید از این بازار می‌توانید کمد لباس خود را با کالاهای ارزان قیمت پر کنید.

فروش اجناس قدیمی و عتیقه یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب بازار کادیکوی محسوب می‌شود. این بازار به بازار تاریخی سه‌شنبه نیز شهرت دارد و یکی از شلوغ‌ترین بازارهای خیابانی استانبول است.

بازار کادیکوی در روزهای سه‌شنبه در خیابان راسیم‌پاشا و روزهای جمعه در خیابان حسن‌پاشا محله کادیکوی برقرار می‌شود. این بازار از زمان آغاز خود یعنی اواخر دهه ۱۹۶۰ از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. می‌توانید خود را با اتوبوس‌های شماره ۱۱۰ از میدان تکسیم به کادیکوی برسانید و سپس از آنجا با خط 8a راهی محله حسن پاشا شوید و به این بازار برسید.

همچنین برای دسترسی به بازار کادیکوی، می‌توانید از مترو نیز استفاده کنید و در ایستگاه‌های اوزونچایر یا اونالان پیاده شوید که نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به این بازار هستند. اگر در سمت اروپایی استانبول باشید، پس از طی مسافتی با قایق و کشتی، از لنگرگاه با پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای به بازار کادیکوی خواهید رسید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازار کادیکوی حضور پررنگ زنان فروشنده است.

جمعه بازار فاتح

  • آدرس: استانبول، محله فاتح، محله حسکی سلطان، بلوار حکیم‌اوغلو علی پاشا (مشاهده روی نقشه)

فاواپرس / با بهترین جمعه بازارهای استانبول آشنا شوید: جمعه بازار فاتح

منطقه فاتح به‌دلیل قرار گرفتن در بخش تاریخی استانبول، قدیمی ترین و بزرگترین بازار شهر را در خود جای داده است. مردم محلی آن را با نام چارشامبا بازار (بازار چهارشنبه) می‌شناسند. این بازار از ساعت هفت صبح تا هفت شب با ۱۲۹۰ فروشنده، ۴۸۰۰ غرفه و بیش از ۲۵۰۰ دست‌فروش فعالیت می‌کند. بازار فاتح در هفت خیابان اصلی و ۱۷ خیابان فرعی این محله دایر می‌شود و فرصت مناسبی است تا با فرهنگ محلی طبقه متوسط مردم استانبول آشنا شوید.

بازار فاتح از جمله بازارهای استانبول است که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. این بازار در محله حسکی سلطان، بلوار حکیم‌اوغلو علی پاشا قرار گرفته است. این بازار بسیار منظم و در عین حال پر از مراجعه‌کننده است. حضور در بازار فاتح در روزهای گرم و ساعت‌های شلوغ می‌تواند آزاردهنده باشد.

در بازار چارشامبا فاتح می‌توانید هر چیزی را از جمله برندهای مختلف پوشاک، پیدا کنید. این بازار جایی است که لباس‌هایی ارزان قیمت، لوازم آرایش، کالاهای چرمی، سوغاتی و جواهرات نقره و بسیاری کالاهای دیگر با قیمت مناسب عرضه می‌شود. علاوه بر این، چهارشنبه بازارهای فاتح جایی است که می‌توانید با خریدن و چشیدن میوه‌ها، سبزیجات تازه، پنیر، زیتون و ترشیجات خود را سرگرم کنید.

بازار چارشامبا فاتح فقط روزهای چهارشنبه پشت مسجد فاتح برقرار است و از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای شناخته‌شده استانبول محسوب می‌شود. نزدیک بودن چهارشنبه بازار فاتح به مسجد سلطان فاتح از آثار تاریخ دوره عثمانی، بسیاری از گردشگران را به این مکان می‌کشاند. در اطراف این منطقه رستوران و کافه‌های معتددی وجود دارد؛ پس می‌توانید روزی دلپذیر را برای گشت و گذار و امتحان کردن غذاهای ترکی در پیش‌رو داشته باشید.

جمعه بازار اسکودار

فاواپرس / با بهترین جمعه بازارهای استانبول آشنا شوید: جمعه بازار اسکودار

جمعه بازار اسکودار از جمعه بازارهای استانبول است که خریداران آن اکثرا مردم محلی هستند. اینجا بازاری مناسب برای افراد طبقه متوسط ترکیه است. بخش کوچکی از این بازار به خوردنی‌ها (سبزیجات، میوه‌ها، پنیر و زیتون) اختصاص دارد. قسمت دیگری از جمعه بازار اسکودار که شامل مغازه‌های لباس‌فروشی می‌شود، به‌تازگی گسترش پیدا کرده است و در این بخش از بازار می‌توانید لباس‌های بعضی برندها را با قیمتی مناسب تهیه کنید. این بازار در فاصله کمی از اسکله قرار دارد. بیشتر فروشندگان این بازار به زبان ترکی صحبت می‌کنند و شاید ارتباط گرفتن با آنان کمی دشوار باشد.

بازار اسکودار از ساعت ۹ صبح تا ۱۷:۳۰ فعالیت می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از خط مترو M5 یا خطوط ۶ و ۱۲ اتوبوس خود را به این بازار برسانید.

جمعه بازار دوملوپینار

فاواپرس / با بهترین جمعه بازارهای استانبول آشنا شوید: جمعه بازار دوملوپینار

بازار دوملوپینار از جمعه بازارهای استانبول است و نسبت به سایر بازارهای استانبول فضای کوچک‌تری دارد؛ اما می‌تواند تجربه خوبی برای معاشرت با مردم محلی استانبول باشد. این بازار یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید‌های هفتگی اهالی منطقه است. در بازار دوملوپینار کالاهای اساسی همچون میوه‌ها، سبزیجات و پوشاک دیده می‌شود؛ اما درمجموع تنوع کمتری نسبت به سایر بازارها دارد. دسترسی به بازار دوملوپینار کمی سخت است و همین موضوع انگیزه گردشگران را برای سر زدن به این مکان کم می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات باراز دوملوپینار، محدودیت تردد ماشین به خیابان‌های اطراف آن است که مردم محلی را نیز به دردسر می‌اندازد. این بازار در محدوده خیابان‌های شاهیکا (Shahika)، مکتب (Mektep)، آداگول (Adagül) و باتلی (Bahtlı) برگزار می‌شود. باراز دوملوپینار از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸ فعالیت می‌کند و شما می‌توانید با خط اتوبوس C52 خود را به این بازار برسانید.

پرسش‌های متداول در مورد جمعه بازارهای استانبول

معروف‌ترین جمعه بازارهای استانبول کدامند؟

محبوب‌ترین جمعه بازارهای استانبول در میان مردم عبارتند از بازار فیندیک زاده، بازار کادیکوی، بازار اسکودار، بازار دوملوپینار

چه کالاهایی را می‌توان در جمعه بازارهای استانبول پیدا کرد؟

انواع کالاها از جمله انواع میوه، سبزیجات، زیتون، صنایع دستی، عتیقه‌جات، انواع پوشاک، غذاها و شیرینی‌های سنتی استانبول در این بازارها خرید و فروش می‌شوند.

ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول کدامند؟

بازار فاتح، بازار اسکودار و بازار دوملوپینار از جمله ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول هستند.

کدام شیرینی و غذاهای سنتی را می‌توان در جمعه بازارهای معروف استانبول امتحان کرد؟

انواع پیش‌غذا، ترشیجات، قهوه، عسل شانه‌ای، آجیل بو داده و دسر کوپ گریه

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.