انتشار اولین فراخوان سندباکس بانک مرکزی در تیرماه

محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی از ابتدای تیرماه سال جاری با انتشار نخستین فراخوان پذیرش کسب‌وکارهای نوآور حوزه پولی و مالی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش فاواپرس و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، زیرساخت‌های مطالعاتی و عملیاتی سندباکس بانک مرکزی توسط شرکت ملی انفورماتیک آماده بهره‌برداری شده و نخستین فراخوان عمومی برای حضور کسب و کارهای نوآور حوزه پولی مالی در محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی در دست انتشار است.

بر این اساس، فراخوان پذیرش کسب‌وکارهای نوآور حوزه پولی مالی در سندباکس بانک مرکزی با تعیین و اعلام اولویتها روز یکم تیرماه سال جاری منتشر خواهد شد و بدین ترتیب اولین پذیرش کسب و کارهای فین‌تکی در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک در سندباکس رگولاتوری شبکه بانکی آغاز می شود.

مهلت اعلام آمادگی و حضور در دور نخست سندباکس بانک مرکزی یک ماه خواهد بود و بر اساس سیاست های تدوین شده هر سه ماه یکبار فراخوان جدید منتشر و این امکان برای متقاضیان جدید فراهم خواهد بود تا در دوره بعدی، اعلام آمادگی کنند.

گفتنی است محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی ج.ا.ا محیط فعالی را فراهم می‌آورد تا با قراردادن محصولات یا خدمات نوآورانه حوزه پولی- بانکی تحت چتر نظارتی و حمایتی خود، بتواند با مطالعه مدل کسب‌‌و‌کاری آن‌‌ها، ریسک‌‌های مرتبط را شناسایی کرده و امکان فعالیت آنها در بازار را تسهیل و تسریع نماید.

این محیط با هدف ارزیابی مخاطرات، تسهیل و افزایش سرعت تنظیم‌گری فعالیت کسب‌و‌کارهای نوآورانه مبتنی بر فناوری‌های نوین در حوزه پولی و بانکی با مسئولیت شرکت ملی انفورماتیک به عنوان دبیرخانه شورای راهبری و نیز مجری محیط آزمون تنظیم‌گر؛ در راستای اجرایی نمودن مصوبه ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۹۷ هیئت وزیران (ابلاغیه ۱۰۷۸۳۷/ت/۵۴۲۵۱ مورخه ۱۵/۰۸/۱۳۹۷) و تصویب چارچوب نظام محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی ج.ا.ا در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ هیئت عامل محترم بانک مرکزی ج.ا.ا طراحی و ایجاد گردیده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.