سقوط سخت قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار

بر اساس داده‌های صرافی بایننس امروز شنبه ۲۸ خرداد (۱۸ ژوئن) برای اولین‌بار پس از ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰، کاربران شاهد سقوط قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار بودند.

بر اساس داده‌های صرافی بایننس امروز شنبه ۲۸ خرداد (۱۸ ژوئن) برای اولین‌بار پس از ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰، کاربران شاهد سقوط قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار بودند. براساس اطلاعات کوین‌بیس نیز، ارزشمندترین رمزارز جهان در زمان نگارش این خبر با قیمت ۱۸,۸۴۵ دلار معامله می‌شود.

به گزارش پیوست، براساس داده‌های وب‌سایت تریدینگ ویو، بیت‌کوین، بزرگترین رمزارز جهان از لحاظ ارزش بازاردر حال حاضر ۴۴.۴۵ درصد از کل ارزش بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است. ارزش این رمزارز در حالی سقوط کرده است که سال گذشته و در یک روند صعودی، بیت‌کوین توانست اوج قیمتی حدود ۶۹ هزار دلار را در صرافی‌های رمزارزی جهان به ثبت برساند.

بیت‌کوین که بسیاری از آن به‌عنوان طلای دیجیتالی یاد می‌کنند یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار بر بازار کریپتو محسوب می‌شود و سقوط و صعود آن معمولا با سقوط قیمت بیت کوین و یا صعود آن دیگر بازیگران این عرصه همراه است.

فاواپرس/ سقوط قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار

براساس گزارش‌ها، رمزارز دوم بازار یعنی اتریوم هم در پی ریزش شدید و سقوط قیمت بیت کوین در یک ساعت گذشته برای مدتی سطح حمایتی هزار دلاری خود را شکست و قیمت آن تا حداقل ۹۸۷ دلار پایین رفت. این اولین بار پس از ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱ است که اتریوم قیمتی پایین‌تر از هزار دلار را تجربه می‌کند.

بازار رمزارزها و بسیاری از بازارهای فعال جهان از جمله شاخص‌های مهم بورس آمریکا در سال ۲۰۲۲ دوران سختی را پشت سر می‌گذارند. داده‌های وب‌سایت مارکت‌واچ نشان می‌دهد شاخص S&P 500، که عملکرد ۵۰۰ شرکت بزرگ موجود در بورس آمریکا را دنبال می‌کند، نسبت به همین تاریخ در سال گذشته ۲۲.۹ درصد سقوط کرده است.

دیگر شاخص‌های مهم بورس آمریکا از جمله نزدک، شاخص دنبال‌کننده شرکت‌های بزرگ تکنولوژی و داو‌جونز، شاخص دنبال‌کننده شرکت‌های صنعتی بورس آمریکا نیز به ترتیب نسبت به همین تاریخ در سال گذشته ۳۰.۹۸ و ۱۷.۷۵ درصد سقوط کرده‌اند.

براساس گفته‌ی کارشناس حوزه‌ی رمزارز، شرایط پولی حاکم بر بازار آمریکا را می‌توان یکی از دلایل اصلی سقوط قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها دانست.

قیمت لحظه‌ای بیت کوین و سایر رمزارزها
#SymbolCoinPriceMarketcapVolume (24h)SupplyChangeLast 24h

قیمت لحظه‌ای بیت کوین و سایر رمزارزها
CoinPriceChangeLast 24h

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.