ادامه تاریخ‌سازی هندبال با حمایت ایرانسل / کسب نخستین مدال جهانی

در ادامه تاریخ‌سازی تیم‌های ملی هندبال ایران با حمایت ایرانسل، تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران توانست نخستین مدال جهانی تاریخ هندبال ایران را به ارمغان بیاورد.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی ایرانسل، در دومین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان جهان که از ۲۴ تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، در یونان برگزار شد، هندبالیست‌های نوجوان ایرانی توانستند با پیروزی برابر تیم قدرتمند فرانسه در دیدار رده‌بندی، مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آورند. این، نخستین حضور یک تیم هندبال ساحلی آسیایی در جمع هشت تیم برتر جهان بود.

این مسابقات با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه چهار تیمی آغاز شد و در مرحله اول، تیم ملی ایران توانست با پیروزی در برابر قطر و آمریکا و تنها یک شکست در برابر سوئد، به عنوان تیم دوم گروه، راهی دور دوم این رقابت‌‎ها شود.

مرحله دوم این رقابت‌ها، با حضور ۱۲ تیم در ۲ گروه ۶ تیمی برگزار شد، نوجوانان هندبال ساحلی ایران، در این دور، با پیروزی در برابر فرانسه و برزیل و شکست در مقابل کرواسی، به‌عنوان تنها تیم آسیایی، به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها صعود کردند و با پیروزی مقابل آرژانتین، اولین تیم هندبال ساحلی آسیا لقب گرفتند که توانسته به جمع چهار تیم برتر جهان راه یابد.

در دیدار نیمه‌نهایی، تیم ملی ایران بازی را در ضربات تن‌به‌تن به برزیل واگذار کرد و در مسابقه رده‌بندی، با پیروزی در برابر فرانسه، توانست جایگاه سوم دنیا و نخستین مدال جهانی هندبال را برای ایران به دست آورد.

در پایان این مسابقات، علی حیدریان بازیکن پست خط‌زن ایران، توسط فدراسیون جهانی هندبال، به‌عنوان بهترین بازیکن این پست انتخاب شد.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، از ۱۴ دی ۱۴۰۰، طی قراردادی با فدراسیون هندبال، رسماً حامی ورزش هندبال کشور شده است.

این قرارداد، طی مراسمی در ساختمان مرکزی ایرانسل، با حضور دکتر علیرضا پاکدل رئیس و جمعی از مدیران فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران و دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، برای حمایت نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران از ورزش هندبال کشور، امضا شد.

بر اساس این قرارداد، ایرانسل به عنوان حامی انحصاری، از تیم‌های ملی و رقابت‌های باشگاهی هندبال کشور، در همه سطوح و تمام رده‌های سنی، حمایت می‌کند.

حمایت ایرانسل از ورزش هندبال کشور، آغازگر یک دوره درخشش در رده‌های مختلف این رشته ورزشی بوده است.

فروردین ماه ۱۴۰۱، در رقابت‌های هندبال ساحلی در دو رده بزرگسالان و نوجوانان، که به میزبانی ایران برگزار شد، تیم‌های ملی ایران توانستند با درخشش و کسب پیروزی در برابر حریفان خود، ضمن به دست آوردن مدال طلا، به مسابقات قهرمانی جهان نیز، راه پیدا کنند.

همچنین تیم ملی نوجوانان دختر ایران، سوم فروردین ماه، توانسته بود با قهرمانی در رقابت‌های آسیایی، نخستین مدال طلای بانوان را برای هندبال ایران به ارمغان آورد.

در اسفند ۱۴۰۰ نیز، تیم ملی جوانان دختر ایران، توانسته بود با حمایت ایرانسل، مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا را به دست آورده و به مسابقات قهرمانی جهان، راه پیدا کند.

پیش‌تر نیز، در بهمن ۱۴۰۰، تیم ملی هندبال مردان ایران، با حمایت ایرانسل، موفق شده بود با درخشش در رقابت‌های قهرمانی آسیا، راهی مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.