آشنایی با روش غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتورهای مختلف

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است در طول روز چندین بار از سوی شماره‌های مختلف پیامک تبلیغاتی و مزاحم دریافت کنید و حتما از خود پرسیده‌اید که چه طور می‌توان جلوی ارسال این پیام‌ها را گرفت؟

اگر شما نیز از دریافت پیام‌های تبلیغاتی و مزاحم روی تلفن همراه خودتان خسته شده‌اید و به دنبال نجات از شر این پیام‌ها هستید، همراه باشید ما تا با روش غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی آشنا شوید.

فاواپرس / روش‌های غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی

پیامک تبلیغاتی چیست؟

ارسال پیامک تبلیغاتی یا بازاریابی پیامکی روشی است که در آن از پیامک برای ارسال کمپین‌های تبلیغاتی یا پیام‌های تراکنشی به کاربران استفاده می‌شود و معمولا از این ابزار برای پیشنهادهای فروش، ارتباط مستقیم با مشتریان، اطلاع‌رسانی‌ها و تخفیفات و مواردی از این دست استفاده می‌شود. با این همه دریافت روزانه این پیامک‌ها ممکن است برای عده‌ای آزاردهنده باشد.

علاوه بر آزاردهنده بودن پیامک‌های تبلیغاتی، در برخی از موارد، کاربران ممکن است از کم شدن شارژ یا اضافه شدن هزینه قبض سیم‌کارت خود نیز شاکی باشند و به‌درستی ندانند که این اتفاق چطور رخ می‌دهد.

نوع دیگر پیامک‌های تبلیغاتی، آن دسته‌ای است که هرچند هدف تبلیغ و اطلاع‌رسانی دارند، اما توسط یک سیم‌کارت شخصی ارسال می‌شود که حتی از طریق لغو پیامک‌های تبلیغاتی از طریق اپراتور هم قابل حذف نیست. در این صورت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد می‌کند با شماره ۱۹۵ تماس گرفته و این شماره را گزارش دهید تا سیم‌کارت توسط سیستم هوشمند بررسی و مسدود شود.

روش غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول 

برای غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی همراه اول چند راه وجود دارد.

  1. ارسال عدد یک به شماره ۸۹۹۹: در این روش، با ارسال عدد یک به این شماره برای شما پیامکی ارسال خواهد شد که حاکی از غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی تا ۲۴ ساعت آینده از شماره‌هایی است که با ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ آغاز می‌شوند و پیامک‌هایی که از سمت خود همراه اول و بانک‌هاست غیرفعال نمی‌شوند.
  2. کد UUSD: روش دوم تا حدی شبیه روش پیشین است. شما می‌توانید با شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹# فرایند مشابهی را برای غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی طی کرده و نتیجه آن حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد به شما اعلام می‌شود.
  3. تماس با شماره ۹۹۹۰: این روش برای زمانی است که این پیامک‌ها حسابی شما را کلافه کرده‌ و دیگر روش‌ها جواب‌گو نبوده‌اند. شما در تماس با این شماره قادر هستید مشکل خود را با اپراتور مطرح کنید.
  4. اطلاع از سرویس‌ها با گرفتن کد دستوری *۸۰۰#: در این شیوه شما می‌توانید از سرویس‌های فعال خود اطلاع پیدا کنید. علاوه بر این با استفاده از این کد می‌توانید قطع خدمات محتوایی (یعنی مواردی که برای آنها هزینه دریافت می‌شود)، قطع تبلیغات، تبلیغ از خط شخصی، وصل پیامک تبلیغاتی و استعلام هویتی را درخواست کنید.
  5. استفاده از اپلیکیشن همراه من: با نصب این اپلیکیشن روی تلفن همراه خود، می‌توانید سیم‌کارت خود را بهتر مدیریت کنید. برای غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی در این اپلیکیشن نیاز است گزینه «خدمات» را انتخاب کرده و وارد بخش پیامک انبوه شوید. پس از انتخاب این بخش تیک فعال را به حالت غیرفعال تغییر دهید. چند دقیقه بعد همراه اول پیامکی مبنی بر پذیرفته شدن قطع دائمی ارسال پیامک تبلیغاتی برای شما ارسال خواهد کرد.

روش غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل 

  1. ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۵: به نظر می‌رسد که اپراتور ایرانسل برای غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی سازوکار ساده‌تری دارد. در سریع‌ و ساده‌ترین حالت تنها کافی است عدد ۲ را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کنید تا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به طور دایمی لغو شود.
  2. تماس با کد دستوری *5006#: در تماس با این شماره، به‌راحتی می‌توانید فهرست گروه‌های غیرفعال خود را مشاهده کنید و سپس برای دریافت یا عدم دریافت هر دسته از پیامک‌ها، کلید واژه مربوطه را به این شماره ارسال کنید.
    در جدول زیر هر گروه از پیامک‌ها و کلید واژه درخواست یا لغو آن را مشاهده می‌کنید:

    نوع پیامک

    کلید واژه درخواست

    کلید واژه لغو ارسال

    محصولات ایرانسل

    OZVP

    LAGHVP

    ورزشی

    OZVS

    LAGHVS

    بازی و سرگرمی

    OZVG

    LAGHVG

    آموزشی

    OZVE

    LAGHVE

    فرهنگی اجتماعی

    OZVC

    LAGHVC

    سلامت و بهداشت

    OZVH

    LAGHVH

    مذهبی

    OZVR

    LAGHVR

    تخفیف‌های ویژه

    OZVD

    LAGHVD

    اطلاعات عمومی

    OZVI

    LAGHVI

    پیشنهادهای ایرانسلی

    OZVO

    LAGHVO

  3. استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من: استفاده از این اپلیکیشن روش دیگری است که با کمک آن می‌توانید با غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی خود را از دست آن‌ها خلاص کنید. پس از ورود به این برنامه گزینه سایر را از قسمت پایین سمت چپ انتخاب کرده و از میان گزینه‌های موجود، «پرونده» را انتخاب کنید. سپس وارد بخش «مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی» شده و آن را غیرفعال کنید.
  4. تماس با شماره ۷۰۰: علاوه‌بر این، شما می‌توانید با شماره ۷۰۰ تماس گرفته و درخواست خود را مبنی بر غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی به اپراتور اعلام کنید. البته تماس با این شماره تنها برای صاحبان سیم‌کارت ایرانسل ممکن است و اگر قصد دارید با خط دیگری تماس بگیرید، باید به شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ زنگ بزنید.

فاواپرس / روش‌های غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی

روش غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی رایتل

مانند دو اپراتور قبلی برای غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی سیم‌کارت رایتل نیز می‌توانید از روش‌های مشابهی اقدام کنید.

  1. لغو از طریق برنامه رایتل من: در این روش وارد این اپلیکیشن شده و سه خط بالا، سمت راست را لمس کرده و از میان لیست موجود گزینه «مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده» را انتخاب کنید و پس از ورود به این بخش، وارد «مدیریت خدمات پیامکی انبوه» شوید. در این بخش با دو گزینه تبلیغات سایر و تبلیغی اپراتور مواجه می‌شوید. تبلیغات سایر آن دسته از تبلیغاتی هستند که محتوا با هدف تبلیغ یک کالا و خدمت برای افراد ارسال می‌شود و تبلیغ اپراتور، اطلاع‌رسانی و تبلیغات سرویس‌ها و خدمات مربوط به اپراتور رایتل برای افراد است.
  2. لغو از طریق سامانه: استفاده از سامانه خدمات پیامکی ارزش افزوده روش دیگری است که می‌توانید از طریق آن پیامک‌های تبلیغاتی سیم‌کارت رایتل خود را لغو کنید. در این روش باید وارد صفحه‌ای از وب‌سایت رایتل شده و شماره سیم‌کارت‌تان را در جای شماره تلفن نوشته و کد امنیتی را وارد کرده و درخواست رمز کنید. رمز عبور در ادامه به شماره شما ارسال می‌شود سپس رمز را وارد کرده و پس از آن، مسیر لغو پیام‌های رایتل را ادامه دهید.
  3. پیامک خالی به شماره ۸۰۰ یا ۱۹۵: پس از ارسال یک پیامک خالی به این دو شماره، پیامی برای شما ارسال می‌‌شود که از شما درخواست می‌کند کد ۳۹۱ را به همین شماره بفرستید و به این ترتیب پیامک‌های تبلیغاتی رایتل برای شما لغو می‌شود.
  4. کد دستوری *195# یا *800#: در این روش باید این کدهای دستوری را وارد کنید. منویی برای شما باز می‌شود که شامل چهار سرویس خدمات فعال، قطع خدمات محتوایی، قطع تبلیغاتی و تبلیغ از خط شخصی است و برای لغو پیامک‌ها باید گزینه دوم را انتخاب کنید. نتیجه پس از بررسی درخواست شما به صورت پیامک به شما اعلام خواهد شد.

 

پرسش‌های متداول در مورد غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی

پیامک تبلیغاتی چیست؟

پیامک تبلیغاتی یا بازاریابی پیامکی روشی است که در آن از پیامک برای ارسال کمپین‌های تبلیغاتی یا پیام‌های تراکنشی به کاربران استفاده می‌شود.

آیا دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای من هزینه دارد؟

پیام‌های تبلیغاتی به جز ایجاد مزاحمت، به تنهایی هزینه‌ای ندارند. اما اگر این پیام‌ها متعلق به سرویس‌های ارزش افزوده باشند، باعث کسر هزینه از شارژ سیم‌کارت و یا ایجاد بدهی روی قبض تلفن همراه می‌شوند.

آیا امکان حذف و غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید دریافت پیام‌های تبلیغاتی را روی سیم‌کارت خود غیرفعال کنید. برای این کار هر یک از اپراتورها روش‌های متعددی را ارایه کرده‌اند که در این مقاله روش‌های ارایه شده توسط 3 اپراتور اصلی کشور ذکر شده است.

آیا غیرفعال کردن پیام‌های تبلیغاتی روی دریافت پیامک‌های بانکی تاثیر دارد؟

خیر، غیرفعال‌سازی پیام‌های تبلیغاتی روی دریافت پیامک از سرشماره‌های خدماتی مانند بانک‌ها تاثیری ندارد و شما همچنان پیامک‌های بانکی را دریافت خواهید کرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.