ایران خودرو ری را اولین کراس اوور ملی رونمایی شد

به نظر می‌رسد وزیر صمت به همراه مدیرعامل ایران خودرو، در سکوت کامل خبری از ایران خودرو ری را، اولین کراس اوور ملی رونمایی کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که روز گذشته از این خودرو با نام «ایران خودرو ری را» با حضور سیدرضا فاطمی امین و برخی از خبرنگاران به یک‌باره رونمایی شده است. مدتی بود که خبر رونمایی از اولین کراس اوور ملی ایران خودرو شنیده می‌شد و وزیر صمت نیز درباره آن توضیحاتی داد؛ خودرویی که پیش‌تر رایمون نامیده می‌شد و به تازگی نام ری را روی آن گذاشته شده بود. قرار بود که این خودرو در دو هفته اخیر معرفی شود، ولی متاسفانه هر بار به علتی به تأخیر افتاد.

ایران خودرو ری را معرفی شد

روز گذشته در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ارشد گروه صنعتی از نسخه اولیه ایران خودرو ری را رونمایی شد؛ خودرویی که به گفته این شرکت خودروسازی یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین خودروهای ملی با استانداردها و تجهیزاتی در رده خودروهای مطرح اروپایی و برترین های آسیاست و با تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی که برای آن در نظر گرفته شده می‌تواند با خودروهای وارداتی و خودروهای روز جهان رقابت کند.

ری را که در افسانه های قدیمی شمال کشور، زنی است که به جنگل های مازندران سرسبزی و زیبایی می‌بخشد، قرار است در کارخانه ایران خودروی شهر بابل به مرحله مونتاژ و تولید برسد.فاواپرس / از ایران خودرو ری را اولین کراس اوور ملی رونمایی شد

ویژگی ها و امکانات ری را ایران خودرو

ری را بر اساس پلتفرم IKP1 طراحی شده است. این پلتفرم که نسخه بومی پلتفرم PF1 گروه PSA است، در حال حاضر برای تارا استفاده می‌شود و قرار است این کراس اوور دومین محصول ایران خودرو بر اساس این پلتفرم باشد.

ابعاد و اندازه اولین کراس اوور ملی ایران خودرو، در دسته کراس اوورهای B پلاس بازار جهانی قرار می‌گیرد و می‌توان ری را را در ابعاد و اندازه به پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3-XR، نیسان جوک و… نزدیک دانست.

نسخه فول آپشن این خودرو به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ ها و… مجهز خواهد بود.

نسخه برقی ری را ایران خودرو نیز قرار است در آینده به بازار معرفی شده و در گام‌های بعدی خانواده پیشرانه سه سیلندر ایران خودرو بر روی آن نصب شود.

فاواپرس / ایران خودرو ری را اولین کراس اوور ملی رونمایی شد

مشخصات فنی ایران خودرو ری را

کراس اوور ملی ایران خودرو قرار است با پیشرانه های TU5 پلاس (برای نسخه پایه) و TC7 پلاس (برای نمونه فول آپشن) به بازار بیاید. این پیشرانه ها به ترتیب ۱۱۳ و ۱۶۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ و ۲۴۵ نیوتن متر تولید می‌کنند. جعبه دنده این کراس اوور ملی از نوع شش سرعته اتوماتیک AT است

در نمونه فول آپشن ری را از فناوری توربو شارژ استفاده خواهد شد. موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور پنج‌ هزار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است.

احتمال دارد نمونه های دنده‌ای ری را هم به بازار معرفی شود.

فاواپرس / ایران خودرو ری را اولین کراس اوور ملی رونمایی شد

قیمت ری را ایران خودرو

آزمون‌ های جاده ای کراس اوور ملی ری را اواخر شهریورماه آغاز می‌شود و اوایل سال آینده به تولید انبوه می‌رسد. طبق اعلام قبلی مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ری را قیمتی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.