نمایش رسمی ایران خودرو ری را برای خبرنگاران

مرکز تحقیقات ایران خودرو این بار تعدادی از خبرنگاران را دعوت کرد تا ضمن نمایش ری را، توضیحاتی درباره روند تولید این خودرو نیز ارایه شود.

به گزارش فاواپرس به نقل از پدال، بعد از رونمایی خصوصی اولین کراس‌اور ملی ایران خودرو ری را با حضور وزیر صنعت و با توجه به اطلاعات ناقص از این خودرو و به‌منظور توجیه افکار عمومی، مرکز تحقیقات ایران‌خودرو این بار تعدادی از خبرنگاران را دعوت کرد تا ضمن نمایش خصوصی ری را برای آن‌ها، توضیحاتی درباره روند تولید این خودرو نیز ارایه شود.

فاواپرس / نمایش رسمی ایران خودرو ری را

این خودرو یک نسخه نمایشی و در مرحله رانینگ بوده و کماکان پروژه تکمیل آن ادامه دارد. گفته شده مدل رونمایی شده تا ۸۰ درصد به محصول نهایی شباهت دارد و بنابراین تغییراتی جزئی در طراحی آن محتمل خواهد بود.

فاواپرس / نمایش رسمی ایران خودرو ری را

به علاوه به علت عدم تکمیل بخش داخل کابین، اجازه تصویربرداری از این بخش داده نشد. با این حال این قسمت از طراحی به‌روز و مدرنی سود می‌برد که شامل یک نمایشگر عریض و مد روز است.

ری‌را به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان TC7 پلاس مجهز می‌شود. این موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژر، قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۰۰۰ و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است. البته نسخۀ پایۀ این کراس‌اوور با پیشرانۀ TU5 پلاس ارائه خواهد شد که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی موتورها هم یک گیربکس شش سرعتۀ اتوماتیک در نظر گرفته شده که همان نمونۀ مورداستفاده در تارا اتوماتیک است.

فاواپرس / نمایش رسمی ایران خودرو ری را

این خودرو در ابتدا طراحی متمایزی با این نسخه رونمایی شده داشت، اما ایران خودرو به این نتیجه رسید که ظاهر قبلی این خودرو‌ در سال‌های آینده چندان بروز نخواهد بود، به همین دلیل تصمیم به بازطراحی این خودرو گرفت و در طراحی این خودرو از جدیدترین ترند طراحق روز خودرو استفاده شده است.

خودروی ری را یک کراس اوور کامپکت سگمنت B پلاس بوده و‌ ایران خودرو با هدف سهم خواهی از بازار کراس اوورهای لوکس کامپکت در ایران و همچنین سهم خواهی از بازارهای صادراتی این خودرو را طراحی کرده است.

فاواپرس / نمایش رسمی ایران خودرو ری را

ری‌ را از نظر سطح تکنولوژی و تجهیزات نسبت به سایر خودروهای تولید شده در داخل بالاتر بوده و تصویر ذهنی مشتریان را از برند ایران خودرو تغییر خواهد داد.

کراس اوور K125 ایران خودرو به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان TC7 پلاس مجهز شده است. این موتور 1.7 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید 160 اسب بخار قدرت در دور 5000 و 240 نیوتن متر گشتاور در دور 1600 تا 4500 است.

فاواپرس / نمایش رسمی ایران خودرو ری را

نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. همچنین سه مد رانندگی اسپرت، اکو و برفی برای گیربکس اتوماتیک خودرو ری را تعریف شده است.

نسخه فول آپشن این خودرو به امکاناتی نظیر سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهولد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، چراغ‌های LED و غیره مجهز خواهد بود.

ایران خودرو تنها ۴ دقیقه به رسانه ها برای عکس‌برداری از بیرون خودرو فرصت داد و سپس برق‌های سالن خاموش شد.

 

 


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.