واکنش سخنگوی وزارت ارتباطات به مشکلات اخیر اینترنت

در روزهای اخیر، کاربران گلایه‌های زیادی نسبت به کیفیت ارتباطات اینترنتی داشته و حتی برخی گمان ایجاد اختلال عمدی در دسترسی‌های ارتباطی را مطرح می‌کنند.

در روزهای اخیر، کاربران گلایه‌های زیادی نسبت به کیفیت ارتباطات اینترنتی داشته و حتی برخی گمان ایجاد اختلال عمدی در دسترسی ‌های ارتباطی را مطرح می‌کنند.

حالا سخنگوی وزارت ارتباطات در واکنش به این انتقادات اظهار کرده است که محدودیتهای ایجاد شده محدود به سایتهای غیرقانونی است و وزارت ارتباطات هیچ وظیفه یا مسئولیتی در قبال ارائه سرویس به سایت های غیرقانونی ندارد. وی تاکید کرد که چنانچه سایتی خارج از این مورد دچار اختلال شده، شکایت خود را در سامانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ثبت کند.

از حدود ۱۰ روز گذشته کاربران و کارشناسان فعال در حوزه ICT از اختلال روی DNS ها و پروتکل های رمزنگاری شده و به دنبال آن افت کیفیت و سرعت اینترنت برخی سایت ها خبر می دهند.

در همین رابطه مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وزارت ارتباطات هیچ وظیفه یا مسئولیتی در قبال ارائه سرویس به سایت های غیراخلاقی، قمار و یا سایت های فروش رمزارز غیرقانونی ندارد و در حال حاضر آن دسته از سایت هایی که اقدام به فروش غیرقانونی فیلترشکن کرده اند، با محدودیت مواجه شده اند که البته این هم موضوع جدیدی نیست.

سخنگوی وزارت ارتباطات افزود: در حال حاضر در فضای مجازی بحث بر روی چندین نوع اختلال در اینترنت مطرح می شود؛ نخست اختلال درباره DNS ها است که بنده اطلاعی ندارم اما این اختلال می تواند به موضوع فروش فیلترشکن مربوط شود.

سالم ادامه داد: برخی ها نیز مدعی هستند که سایت های آن ها غیرقانونی نبوده اما دچار اختلال شده اند که این افراد می توانند در سامانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ثبت شکایت کنند. این کارگروه موارد را بررسی می کند و در صورت لزوم اقدام به رفع محدودیت ها خواهد کرد.

فاواپرس / مهدی سالم

فروش VPN غیرقانونی بوده و با آن مقابله خواهیم کرد

سخنگوی وزارت ارتباطات گفت: وزارتخانه هیچ وظیفه یا مسئولیتی در قبال ارائه سرویس به سایت‌های غیراخلاقی، قمار و یا سایت‌های فروش رمزارز غیرقانونی ندارد و در حال حاضر آن دسته از سایت‌هایی که اقدام به فروش غیرقانونی فیلترشکن کرده‌اند، محدود شدند که البته اتفاق جدیدی هم محسوب نمی‌شود.

به گفته سالم، خرید و فروش VPN خلاف قانون است، بعضی سایت‌ها بر روی سرورهایشان از VPN استفاده کرده‌اند و فروش غیرقانونی VPN دارند، وزارت ارتباطات جلوی این اتفاق را می‌گیرد. اما اگر بعدا مشخص شود که فرد سرویس دهنده، خدمات قانونی ارائه میداده و به دلیل خطای سیستمی، درگیر فیلترینگ شده، حتما مشکلش رفع خواهد شد. اما آن دسته از افرادی که در کنار کار خود به فروش VPN مشغول هستند بدانند که این کار غیرقانونی است.

سخنگوی وزارت ارتباطات افزود: در حال حاضر در فضای مجازی بحث بر روی چندین نوع اختلال در اینترنت مطرح شده که یکی از آن‌ها اختلال درباره DNS‌هاست که بنده اطلاعی ندارم اما این اختلال می‌تواند به موضوع فروش فیلترشکن مربوط شود.

وی در خصوص از کار افتادن VPNها گفت: وزارت ارتباطات بخش قابل توجهی از این موارد را رصد کرده است، بخشی از گروه‌هایی که به اختلال برروی اینترنت شکارت دارند، از افرادی هستند که در زمینه فروش VPN فعالیت دارند که غیرقانونی است. فروش VPN غیر قانونی است و وزارت ارتباطات وظیفه‌ای برای پیگیری آن ندارد. اما افرادی که فعالیت آن‌ها غیرقانونی نیست و ادعا دارند که دچار اختلال شده‌‌اند می‌توانند در در سامانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ثبت شکایت کنند.، این موارد بررسی شده و در صورت لزوم، محدودیت‌ها برطرف می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.