زنی با 44 بچه، رکورد زایمان جهان شکسته شد!

زنی در یکی از روستا‌ زندگی می‌کند با به دنیا آوردن 44 بچه تا سن 40 سالگی رکورد زایمان جهان را شکست. فرزندان او دوقلو، سه قلو و چهارقلو هستند.

به گزارش فاواپرس به نقل از یورونیوز، زن اوگاندایی 40 ساله 44 بچه به دنیا آورده است. او با شکستن رکورد زایمان جهان، در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه بسیاری قرار گرفته و بازتاب گسترده‌ای داشته است. میریم نباتنزی، زنی اهل اوگاندا که در 12 سالگی به ناچار زیر بار کودک همسری رفته، حالا مادر 44 فرزند است. 

میریم زمانی که تنها ۱۲ سال داشت توسط والدینش برای ازدواج فروخته شد و بلافاصله پس از باردار شدن، اولین فرزندش را در سن ۱۳ سالگی به دنیا آورد. او که در کشورش «ماما اوگاندا» نامیده می‌شود، به زودی متوجه شد که او شبیه زنان دیگر نیست.

 

فاواپرس / زنی با 44 بچه، رکورد زایمان جهان شکسته شد!

خانم نباتنزی در ۱۳ سالگی نخستین زایمان خود را با به دنیا آوردن یک دوقلو تجربه کرد. او تا کنون سه دوقلوی دیگر به همراه پنج سه قلو و پنج چهار قلو زايیده و تنها یک بار زایمان تک فرزندی را تجربه کرده است.

رکورد زایمان جهان

پزشکان معتقدند که این زن اهل اوگاندا مبتلا به یک بیماری نادر است که مانع از کارایی بسیاری از روش‌های تنظیم خانواده و ضدبارداری می‌شود. بر اساس تشخیص پزشکان، تخمدان‌های او گذشته از این که در حدی غیرمعمول بزرگ است بلکه دچار عارضه تخمک‌گذاری بیش از حد و استثنائی است.

فاواپرس / زنی با 44 بچه، رکورد زایمان جهان شکسته شد!

پزشکان بر این باورند که اگر خانم نباتنزی زایمان را متوقف کند، ممکن است دچار مشکلات سلامتی شود. پزشکان می‌گویند که استفاده از ابزارهای جلوگیری از بارداری، مانند قرص‌های منع بارداری می‌تواند پیامدهای به شدت ناگوار برای این زن داشته باشد، به ویژه اینکه تخم‌دان‌های او بسیار بزرگتر از دیگر زنان است و همین امر سبب شده بارداری‌های او نامتعارف باشند.

او که در خانه‌ای محقر واقع در نزدیکی مزارع قهوه روستای کاساوو زندگی می‌کند، پیشتر به خبرگزاری رویترز گفته بود: من با رنج بسیاری بزرگ شده‌ام، البته همسرم برای پشت سرگذاشتن این رنج‌ها بسیار به من کمک می کرد ولی تمام وقت من صرف مراقبت از فرزندانم و کار برای کسب درآمد شده است؛ کارهایی مثل آرایشگری، فروش داروهای گیاهی، جمع‌آوری آهن قراضه ولی همه پولی که به دست می‌آورم خرج غذا، لباس و مدرسه بچه‌ها می‌شود.

او در حال حاضر در حوزه‌های مختلفی از جمله آرایشگری، عطاری و درمان با داروهای گیاهی و همچنین خیاطی فعالیت می‌کند و این امر سبب شده بتواند پول کافی برای گذران زندگی فرزندانش و تامین هزینه تحصیلات آنها تامین کند.

شش فرزند او تاکنون فوت کرده اند و همسرش هم در نهایت خانواده خود را رها کرد و مریم را با ۲۰ پسر و ۱۸ دختر تنها گذاشت.

بر اساس گزارش بانک جهانی، نرخ باروری زنان در اوگاندا به طور متوسط ​​۵.۶ فرزند به ازای هر زن است که یکی از بالاترین نرخ‌ها در آفریقا و بیش از دو برابر میانگین جهانی است که ۲.۴ برآورد شده است.

فاواپرس / زنی با 44 بچه، رکورد زایمان جهان شکسته شد!

این لطف خدا بود که می خواست به من این همه فرزند بدهد

میریم گفت: این لطف خدا بود که می خواست به من [این همه]فرزندان بدهد.

با این حال، داستان او با غم و اندوه همراه است. او گفت که در سن ۱۲ سالگی بر خلاف میل خود او را مجبور به ازدواج کردند.

میریم اضافه کرد که پزشکان به او گفته بودند که او بیش از حد بارور است و برای کاهش سطح باروری در تخمدان هایش باید به زایمان ادامه می داد. به او گفته شد که هیچ روش تنظیم خانواده برای او کار نمی کند و زایمان تنها راه برای آسایش بدن او است.

همه فرزندان او از شوهرش هستند که اغلب غایب بود و سرانجام در سال ۲۰۱۶ او را ترک کرد، همان سالی که او کوچکترین فرزندش را به دنیا آورد.

امروز میریم و فرزندانش در چهار خانه تنگ ساخته شده از بلوک های سیمانی با سقف های آهنی راه راه در دهکده ای زندگی می کنند که توسط مزارع قهوه در ۳۱ مایلی شمال کامپالا احاطه شده است.

میریم در مورد شوهر سابقش از کلمات رکیک استفاده می کند و می گوید: من در گریه بزرگ شده ام، شوهرم من را از رنج های زیادی عبور داده است. تمام وقت من صرف مراقبت از فرزندانم و کار برای کسب درآمد شده است.

فاواپرس / زنی با 44 بچه، رکورد زایمان جهان شکسته شد!

پرتره هایی از فرزندان فارغ التحصیل از مدرسه

روی دیواری کثیف در خانه اش، پرتره هایی از تعدادی از فرزندانش که از مدرسه فارغ التحصیل شده اند آویزان شده است.

فرزند ارشد او، ایوان کیبوکا، که در اواسط ۲۰ سالگی است، به دلیل ناتوانی مادرش مجبور به ترک تحصیل در دبیرستان شد.

او گفت: مامان غرق شده است، کار او را خرد می کند. ما هر جا که بتوانیم کمک می کنیم، مانند آشپزی و شستن، اما او هنوز تمام بار خانواده را به دوش می کشد.

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.