قیمت و مشخصات گوشی شیائومی 12S اولترا

گوشی شیائومی 12S اولترا – Xiaomi 12S Ultra با یک سورپرایز بزرگ معرفی شد؛ یک دوربین 1 اینچی که می‌تواند بهترین دوربین به کار رفته در گوشی‌های هوشمند باشد!

بالاخره انتظارات به پایان رسید و شرکت چینی شیائومی با معرفی رسمی گوشی شیائومی 12S اولترا با دوربین‌های خارق‌العاده‌اش، به شایعات پایان داد. این گوشی در بخش دوربین خودش به لطف لنزهای برند لایکا پیشرفت چشمگیری داشته و از آخرین تراشه سری اسنپدراگون کوالکام قدرت می‌گیرد.

فاواپرس / قیمت و مشخصات گوشی شیائومی 12S اولترا

پرچمدار جدید شیائومی با همکاری لایکا و البته به لطف قدرتمندترین پردازنده حال حاضر بازار، دوربین بسیار باکیفیتی را به ارمغان آورده است. ترکیب دوربین تا حدی مشابه به می 11 اولترا با دو سنسور نیم اینچی فوق‌عریض و پریسکوپی است، اما جایگاه اصلی بحث ما باید متعلق باشد به یک دوربین اصلی شگفت‌انگیز! بله سنسور اصلی گوشی، دوربین 1 اینچی جذاب و دوست‌داشتنی سونی IMX989 است.

فاواپرس / قیمت و مشخصات گوشی شیائومی 12S اولترا

گوشی شیائومی 12S اولترا رسما رونمایی شد

سنسور 1 اینچی سونی IMX989، دوربینی با وضوح تصویر 50.3 مگاپیکسلی، با زاویه دید عریض و 23 میلیمتری است. این بزرگترین سنسور تصویربرداری در دنیای گوشی‌های هوشمند است و سنسور دوربین اصلی آن را می‌توان «شگفت‌انگیزترین دوربین به کار رفته روی یک گوشی در جهان» دانست!

لایکا تخصص تصویربرداری خود را هم از نظر طراحی اپتیک و هم از نظر نرم‌افزاری با گوشی شیائومی 12S اولترا همراه کرده است. لنز سنسور 1 اینچی یک لنز عنصر 8P است که مشکلاتی مانند انحراف رنگی و شبح را برطرف می‌کند. علاوه بر این، پوشش جوهر لبه لنز، مواد کوپلیمر الفین حلقوی، فیلتر نور مادون قرمز با فناوری پوشش چرخشی نیز عرضه شده است. همچنین لایکا کل ماژول دوربین عقب را با برچسب نمادین Summicron تزئین کرده است.

فاواپرس / قیمت و مشخصات گوشی شیائومی 12S اولترا

ما در مورد سنسور پرچمدار ۱ اینچی Sony IMX989 با رزولوشن ۵۰.۳ مگاپیکسلی و یک لنز واید ۲۳ میلی متری صحبت می‌کنیم. این بزرگ‌ترین سنسور دوربین است که می‌توان روی یک گوشی هوشمند یافت و می‌توانید پیکسل‌هایی به بزرگی ۳.۲ میکرومتر را در یک راهکار تقسیم پیکسل ۴ در ۱ با حالت ۱۲.۵ مگاپیکسلی ارائه کند.

ظاهراً لایکا هم طراحی و هم بخش نرم افزاری دوربین‌های گوشی شیائومی 12S اولترا را بر عهده داشته است. این شرکت از یک لنز 8P در جلوی سنسور غول پیکر ۱ اینچی این گوشی استفاده کرده که تا جلوی مسائلی مثل لنز فلیر، انحراف رنگ و جوله شبح‌طوری را بگیرد. برای ساخت این لنز همچنین از پوشش مستحکم، جنس کوپلیمر الفین حلقوی و یک فیلتر نور مادون قرمز با فناوری پوشش چرخشی استفاده شده است. چینش دوربین‌های پشتی این گوشی درست شبیه به دوربین‌های کامپکت بازار است.

فاواپرس / قیمت و مشخصات گوشی شیائومی 12S اولترا

لایکا در بخش نرم افزاری این دوربین نیز دو حالت عکاسی “Leica Authentic Look” و “Leica Vibrant Look” را ارائه می‌کند. اولی با تمرکز روی کنتراست سایه و نور و اضافه کردن عمق میدان به عکس، تصویری واقعی را ایجاد می‌کند. دومی هم با استفاده از قدرت محاسبات عکاسی هوشمند شیائومی و تکنیک‌های زیباسازی لایکا، عکس‌ها را درخشان‌تر و جذاب‌تر می‌کند. علاوه بر این‌ها فیلترهای مخصوص لایکا از جمله Leica Vivid ،Leica Natural ،Leica BW Natural و Leica BW High Contrast نیز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

از نظر نرم‌افزاری دو سبک عکاسی وجود دارد – “Leica Authentic Look” و “Leica Vibrant Look”. هدف ظاهر واقعی، تصویری طبیعی، تمرکز بر کنتراست نور و سایه و افزودن عمق به عکس‌ها است. علاوه بر این، فیلترهای لایکا مانند Leica Vivid، Leica Natural، Leica BW Natural و Leica BW High Contrast نیز در این دوربین در دسترس شما هستند تا بهترین تجربه عکاسی را داشته باشید.

فاواپرس / قیمت و مشخصات گوشی شیائومی 12S اولترا

دو دوربین دیگر این ماژول سه‌گانه، عبارتند از 48 مگاپیکسلی IMX586 1/2.0 اینچی سونی که در Mi 11 Ultra نیز استفاده شده بود. این سنسوری اولتراواید و با گشودگی دیافراگم f/2.2 و قابلیت فوکوس خودکار و ماکرو است. دوربین تله‌فوتو این محصول نیز دوربین تله‌فوتو دیافراگم f/4.1 دارد. هر دوی آنها تصاویر 12 مگاپیکسلی را با پیکسل های 1.6 میکرومتری پس از باینینگ ثبت می‌کنند.

گوشی شیائومی 12S اولترا می‌تواند فایل‌های JPEG یا HEIF را با کارایی بالا در 8 بیت و همچنین فایل‌های 10 بیتی از DNG RAW با نمایه تعبیه شده برای Lightroom Adobe ضبط کند.

در بخش ویدئو، گوشی شیائومی 12S اولترا اولین گوشی اندرویدی است که از ضبط Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند. ویدیوهای 10 بیتی h.265 در HLG با فضای رنگی Rec.2020 در هر دو کیفیت 4K و FullHD ضبط می‌شوند. در 4K، سرعت 30 فریم در ثانیه و 60 فریم در ثانیه تا 80 مگابیت در ثانیه را دریافت می کنید، در حالی که در 1080p، سرعت 60 فریم در ثانیه با سرعت 55 مگابیت در ثانیه و 30 فریم در ثانیه با سرعت 35 مگابیت در ثانیه را در اختیار دارید.

فاواپرس / قیمت و مشخصات گوشی شیائومی 12S اولترا

دو دوربین دیگر روی قاب پشتی گوشی شیائومی 12S اولترا همان سنسور ۴۸ مگاپیکسلی Sony IMX586 با ابعاد ۱/۲.۰ اینچی به کار رفته در نسل گذشته هستند. یکی اولترا واید ۱۳ میلی متری با دیافراگم f/2.2 است که فوکوس خودکار و عکاسی ماکرو دارد. دومی یک دوربین تله فوتو ۱۲۰ میلی‌متری پریسکوپی با دیافراگم f/4.1 است. هر دو می‌توانند بعد از پیکسل باینینگ، عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری بگیرند.

گوشی شیائومی 12S اولترا می‌تواند با فرمت JPEG یا HEIF در حالت ۸ بیت و همچنین فایل‌های خام ۱۰ بیتی DNG RAW بگیرد. در بخش ویدیوگرافی نیز این نخستین گوشی اندرویدی با پشتیبانی از فیلمبرداری Dolby Vision HDR است. ویدیوهای ۱۰ بیتی h.265 در این گوشی در حالت HLG با فضای رنگی Rec.2020 و رزولوشن‌های 4K و FullHD ضبط می‌شوند. همچنین در رزولوشن 4K نرخ فریم ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه است با سرعت ۸۰ مگابیت بر ثانیه است. در رزولوشن 1080p نیز ویدیوها با همین نرخ فریم ولی با سرعت متفاوت ۳۵ و ۵۵ مگابیت بر ثانیه ضبط می‌شوند.

فاواپرس / قیمت و مشخصات گوشی شیائومی 12S اولترا

سایر مشخصات فنی گوشی شیائومی 12S اولترا

به سراغ دیگر بخش‌ها برویم. گوشی شیائومی 12S اولترا، یک نمایشگر 6.73 اینچی از نوع E5 Super AMOLED دارد که وضوح تصویر 3200 در 1440 را عرضه می‌کند و به لطف پشتیبانی از AdaptiveSync Pro، می‌تواند به طور متغیر از 1 تا 120 هرتز به روز شود. باتری این محصول 4860 میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژ سریع 67 واتی، شارژ بی‌سیم 50 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی دو تراشه Surge سفارشی برای مدیریت باتری را نیز در این گوشی به کار بسته است. تراشه شارژ Xiaomi Surge P1 از باتری در برابر شارژ بیش از حد محافظت می‌کند و عمر آن را طولانی‌تر می‌کند، در حالی که Xiaomi Surge G1 استفاده از باتری را مدیریت می‌کند و استقامت آن را طولانی می‌کند.

فاواپرس / قیمت و مشخصات گوشی شیائومی 12S اولترا

در بخش سخت‌افزار، گوشی شیائومی 12S اولترا نیز مانند شیائومی 12S و 12S پرو با پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رونمایی شده که با 8 یا 12 گیگابایت رم و 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 ارائه می‌شود. کوالکام مدعی است که تراشه جدید نسل به مدل پیشین تا 8 درصد در عملکرد CPU و تا 10 درصد در GPU عملکرد بهتری دارد. به علاوه راندمان انرژی در این محصول تا 30 درصد بهبود یافته است.

شیائومی به خود می‌بالد که گوشی شیائومی 12S اولترا دارای یک مکانیسم ابتکاری جدید 3 بعدی خنک کننده مایع است که از یک شبکه مویرگی برای پمپاژ مایع خنک کننده متراکم شده در سمت مقابل منطقه گرم استفاده می‌کند.

دقیقا مانند می 11 اولترا، شیائومی 12S اولترا نیز به بلندگوهای استریو تنظیم شده توسط Harman Kardon با پشتیبانی از Dolby Atmos تجهیز شده است. این محصول با رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 عرضه می‌شود.

گوشی شیائومی 12S اولترا 225 گرم وزن دارد و به لطف IP68 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. این گوشی در رنگ‌های مشکی و سبز با روکش پشتی چرم مانند عرضه می شود و قیمتی که در حال حاضر برای آن در نظر گرفته شده حدود 950 یورو می‌باشد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.