زر ماکارون خودروساز می‌شود

بر اساس گمانه‌زنی‌ها و شواهد و قرائن، رقیب جدیدی برای ایران خودرو و سایپا در عرصه تولید خودرو پیدا شده و گروه صنعتی زر که به عنوان یک گروه تولید ماکارونی و محصولات مشابه شناخته می شود نیز قصد تولید خودرو دارد.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها و شواهد و قرائن؛ با ورود به صنعت خودروسازی، شرکت زر ماکارون خودروساز می‌شود و قصد دارد به رقیب جدیدی برای ایران خودرو و سایپا در عرصه تولید خودرو تبدیل شود.

در طی روزهای گذشته، مدیر اجرایی گروه صنعتی زر اعلام کرده است که که زر خودرو مجوزهای لازم برای تاسیس کارخانه خودروسازی را از وزارت سمت دریافت کرده و این برند به سومین قطب خودروزسازی کشور تبدیل شده و رقیب سایپا و ایران خودرو خواهد شد.

زر خودرو مدعی شده که می تواند در طی یک سال ۱ میلیون دستگاه خودرو اقتصادی تولید کند که از خودروهای دو رقیب دیگر ارزان تر باشند. مدیر اجرایی گروه زر مدعی شده که زمین تاسیس کارخانه زر خودرو در هشتگرد تهیه شده و مذاکراتی با چندین برند خودروزسازی نیز صورت گرفته است.

فاواپرس / زر ماکارون خودروساز می‌شود

با این وجود، برند زر خودرو امیدوار است که به زودی خط تولید خودرو خود را راه اندازی کرده و خودروی زر را به بازار عرضه کند. مرتضی سلطانی، موسس و یکی از مدیران گروه صنعتی زر مدعی شده که این گروه انقلابی در صنعت خودروسازی ایران ایجاد کرده و خودروهای متفاوت، باکیفیت و اقتصادی روانه بازار خواهد کرد.

سلطانی در این باره گفته است: «همانطور که این مجموعه در صنایع غذایی دارای برندهای بسیار معتبری است و توانسته بزرگترین طرح حوزه شیرینی و شکلات را از منظر کمیت، کیفیت و زنجیره ارزش در دنیا طراحی و به مرحله تولید برساند در حوزه تولید خودرو هم می‌تواند انقلاب بزرگی را رقم بزند».

فاواپرس / زر ماکارون خودروساز می‌شود

مرتضی سلطانی صاحب کارخانه آرد زر و کار آفرین نمونه ایرانی شرکت زر ماکارون را در اوایل دهه هشتاد شمسی در هشتگرد استان البرز و در مجاورت مجتمع آرد زر تأسیس نمود. در سال ۱۳۸۴ عملیات احداث کارخانه به پایان رسید، فاز یک کارخانه توسط شرکت آلمانی بوهلر ساخته شد و شامل ۲ خط رشته ای و دو خط فرمی می‌باشد، به موازات خط شماره دو نیز امکان سنجی و ساخته شد، شعار زر ماکارون در آن ایام زر ماکارون با آرد سمولینا بود، آرد سمولینا از گندم دروم بوجود می‌آید و از آرد های دیگر تیره تر و ارزش غذایی بیشتری دارد.

در پایان سال ۱۳۸۸ اولین نمونه محصول وارد بازار شد، ضمنا در سال ۱۳۸۸ شروع به گسترش کارخانهٔ آرد و ماکارونی کرد و در سال ۱۳۸۹ عملیات توسعه و راه اندازی کارخانجات شماره ۳ زر ماکارون با ۸ خط تولیدی و در همان مجتمع به اتمام رسید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.