جنجال رسوایی جدید اخلاقی برای ایلان ماسک

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان و «شیون زیلیس» یکی از مدیران ارشد نورالینک ظاهرا آبان‌ماه سال گذشته به صورت مخفیانه صاحب فرزند دوقلو شده‌اند و حالا با خبر تولد دوقلوها، مدیرعامل تسلا 9 فرزند دارد.

به گزارش فاوا پرس، اسناد دادگاه نشان می دهند که ایلان ماسک به طور مخفیانه از یکی از مدیران ارشد کمپانی اش صاحب دو فرزند شده بود، پیش از آنکه از طریق رحم اجاره ای با گرایمز صاحب بچه شود.

در نوامبر گذشته، مدیرعامل ۵۱ ساله تسلا با شیوون زیلیس ۳۶ ساله که رییس بخش عملیات کمپانی نورالینک (Neuralink) متعلق به ایلان ماسک است و در حوزه رابط کاربری ماشین های با هوش مصنوعی بالا فعالیت می کند، صاحب فرزند شده است. بدین ترتیب تعداد فرزندان شناخته شده ایلان ماسک به ۹ نفر می رسد. ماسک و زیلیس در ماه آوریل برای تغییر نام دوقلوهای خود درخواست دادند تا این دو اسم خانوادگی پدرشان را داشته و در بخش میانی اسمشان نیز از نام مادرشان استفاده کنند.

فاواپرس / فاواپرس / جنجال رسوایی جدید اخلاقی برای ایلان ماسک

براساس مستنداتی که در اختیار یکی از رسانه‌های خبری قرار گرفته، به نظر می‌رسد در ماه آوریل، ایلان ماسک 51 ساله و شیون زیلیس (Shivon Zilis) 36 ساله، دادخواستی برای تغییر نام دوقلوها ارائه کرده‌اند تا نام خانوادگی پدر و نام خانوادگی مادر به عنوان بخشی از نام میانی (بعد از نام  و قبل از نام خانوادگی) دوقلوها در نظر گرفته شود. این موضوع در ماه می توسط یک قاضی در آستین نیز تایید شده است. 

فاواپرس / جنجال رسوایی جدید اخلاقی برای ایلان ماسک
شیوون زیلیسی در کنار جاستین ترودو نخست وزیر کنونی کانادا

سال گذشته بود که زیلیس با انتشار تصویری قدیمی از خود و شاهزاده هری در سال ۲۰۱۳ شروع به کار استارتاپ سیلیکون ولی شاهزاده هری را به او تبریک گفت، بعد از اینکه هری از وی خواسته بود سمیناری شخصی در مورد استارتاپ های حوزه تکنولوژی برایش ارائه دهد. زیلیس در حال حاضر رییس بخش عملیات و پروژه های ویژه نورالینک است و یکی از کسانی است که شانس انتخاب برای رهبری توییتر پس از خرید آن توسط ماسک به قیمت ۴۴ میلیارد دلار را داراست.

در سال ۲۰۲۰، زیلیس توییتی در دفاع از ماسک به خاطر تصمیمش برای انتقال تسلا از کالیفرنیا به خاطر محدودیت های کووید-۱۹ منتشر کرد. خبر به دنیا آمدن دوقلوهای ماسک و زیلیس، تعداد فرزندان مدیرعامل تسلا را به ۹ نفر می رساند.

فاواپرس / جنجال رسوایی جدید اخلاقی برای ایلان ماسک
ایلان ماسک در کنار همسر سابقش، گرایمز

ماسک دو فرزند با گرایمز دارد و از همسر کانادایی سابقش جاستین ویلسون که نویسنده است نیز ۵ فرزند داشت. این تازه ترین اتفاق در زندگی شخصی پیچیده ایلان ماسکی است که سه بار ازدواج کرده و هر سه بار طلاق گرفته است، در حالی که دو مورد از این ازدواج ها و طلاق ها با یک زن بوده است و هفت فرزند نیز از رابطه های عاشقانه طولانی مدتش دارد.

فاواپرس / جنجال رسوایی جدید اخلاقی برای ایلان ماسک

ماسک و گرایمز در ماه دسامبر شاهد تولد دومین فرزندشان به نام Exa Dark Sideræl از طریق رحم اجاره ای بودند که با نام Y شناخته می شود. ماسک سپتامبر سال گذشته گفته است که او و گرایمز «نیمه جدا شده» هستند اگر چه فرزند دیگری به نام X Æ A-Xii دارند. در ماه آوریل، یکی از فرزندان ایلان ماسک از همسر اولش جاستین ویلسون، به دادگاه مراجعه کرد تا جنسیت خود را از مرد به زن تغییر داده و نام خانوادگی پدرش را نیز کنار بگذارد و گفت: «دیگر با پدر بیولوژیکی ام زندگی نمی کنم و دوست ندارم به هیچ شکلی با او ارتباط داشته باشم، چه از لحاظ رسمی و چه قیافه ای».

فاواپرس / جنجال رسوایی جدید اخلاقی برای ایلان ماسک
ایلان ماسک و سه قلوهایش

خاویر ماسک ۱۸ ساله درخواستی در دادگاه سانتا مونیکا در کالیفرنیا ثبت کرده و خواسته بود که نامش به ویوین جنا ویلسون تغییر داده شود و از نام میانی مادرش استفاده کند، مادری که در سال ۲۰۰۰ با ماسک ازدواج کرده و ازدواجشان تا سال ۲۰۰۸ دوام داشت. این دو صاحب دوقلوهایی اکنون ۱۸ ساله به نام های خاویر و گریفین و سه قلوهایی اکنون ۱۶ ساله به نام های دیمین، کای و ساکسون شده بودند.

فاواپرس / جنجال رسوایی جدید اخلاقی برای ایلان ماسک

سوابق کاری شیون زیلیس

نکته جالب توجه آن است که شیون زیلیس حساب کاربری لینکدین خود و سوابق کاری خود در نورالینک را از وب‌سایت حذف کرده است.

در این صفحه آمده بود که زیلیس فارغ‌التحصیل دانشگاه ییل بوده و که کار خود را در IBM آغاز کرده، سپس تا اوایل سال 2016 به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری بلومبرگ در شرکت‌هایی از جمله تسلا، نورالینک و OpenAI مشغول فعالیت بوده است.

در گزارش دیگری به این موضوع اشاره شده است که زیلیس برای اولین بار در سال 2016 زمانی که مدیر OpenAI بود، ماسک را ملاقات می‌کند و وی در حال حاضر جوان‌ترین عضو هیئت مدیره شرکت است. سپس زیلیس در سال 2017، به عنوان مدیر پروژه به تسلا می‌پیوندد.

در کنار این فعالیت‌ها، زیلیس در نقش یکی از مدیران ارشد و به عنوان مدیر عملیات و پروژه‌های ویژه Neuralink ظاهر می‌شود. در گزارش منتشر شده در مورد دوقلوهای ایلان ماسک به این نکته نیز اشاره شده که زیلیس یکی از گزینه‌ها برای اداره توییتر در صورت تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.