صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان یک میلیارد دلاری شد

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی رئییس جمهور از صادرات یک میلیارد دلاری شرکت‌های دانش بنیان و خلاق خبر داد و افزود: معاونت علمی به دنبال هدایت بودجه دولتی برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش خصوصی است.

به گزارش فاواپرس، پرویز کرمی با اشاره به صادرات محصولات خلاق، گفت: میزان صادرات شرکت‌های خلاق و دانش بنیان در دو سال اخیر، یک میلیارد دلار بوده است.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توانند از طریق کریدور صادراتی که در معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد شده، در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کرده و محصولات خود را صادر کنند.

رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق در ادامه بیان کرد: بخشی از مبلغ رفت و آمد، اسکان و غرفه‌هایی که در نمایشگاه‌های خارجی باید هزینه کنند، توسط معاونت علمی پرداخت می شود، البته به شرط این که آن شرکت‌ها کالاها و محصولات صادراتی داشته باشند، ضمن اینکه ما در کشورهای روسیه، کنیا، سوریه، ارمنستان، عراق و چین پایون صادراتی داریم.

کرمی به نقش شرکت‌های خلاق در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع مسایل و مشکلات جامعه افزود: خانه‌های خلاق و نوآوری پلتفرم جدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای استفاده از توان بخش خصوصی از طریق بکارگیری فناوری های نرم در رفع مشکلات، ایجاد اشتغال و تولید ثروت در کنار سایر مراکز نوآوری، کارخانه‌های نوآوری و پارک‌های علم و فناوری هستند.

وی درباره حمایت‌های مرکز فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق از شرکت‌های خلاق گفت: این مرکز در زمینه تجهیزات، ‌تسهیلات مالی، توسعه محصول، توسعه بازار، صادرات، کمک به نمونه محصول و ایجاد فضای استقرار شرکت ها به شرط این که شرکت خلاق شده باشند و در خانه‌های خلاق و نوآوری و مراکز یا کارخانه های نوآوری کار کرده باشد، کمک می کند.

رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق بار دیگر یادآور شد: معاونت علمی مشوق‌هایی دارد تا بودجه‌های دولتی را به سمتی که شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در بخش خصوصی شکل بگیرند تا منجر به اشتغال شوند، هدایت می کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.