ایران خودرو برای نسخه تمام برقی تارا وعده داد

علیرغم نبود زیرساخت‌ها و سوبسیدهای لازم برای توسعه فناوری خودروهای برقی، قائم‌مقام توسعه و تولید ایران خودرو اخیرا از پروژه آینده این شرکت جهت ساخت خودروی تمام برقی تارا خبر داده و وعده داده است که این ماشین تا پایان سال جاری به مرحله نهایی تولید خواهد رسید.

قائم‌مقام توسعه و تولید ایران خودرو از پروژه این شرکت جهت ساخت نسخه تمام برقی تارا خبر و وعده داده است که این ماشین تا پایان امسال به مرحله نهایی تولید می‌رسد.

اکثر خودروسازان بزرگ جهان تیراژ ساخت خودروهای بنزینی را کاهش داده و تمرکز خود را روی ساخت ماشین‌های هیبریدی و تمام برقی گذاشته‌اند. تارا تمام برقی نیز حاصل تلاش سه‌ساله ایران‌خودرو به حساب می‌آید و جزوی از برنامه‌های این شرکت در راستای عرضه محصولات غیرفسیلی و همگام شدن با صنعت خودروسازی جهان است. البته عرضه خودروهای تمام برقی در ایران به شرطی تحقق می‌یابد که زیرساخت‌های مورد نیاز آن‌ها مثل ایستگاه‌های شارژ رسانی در سراسر کشور مهیا شوند.

تارای تمام برقی از لحاظ کیفیت موتور و گیربکس در سطحی عرضه می‌شود که خریداران حداقل تا شش ماه نیازی به مراجعه به نمایندگی‌ها نداشته باشند. علاوه بر وعده ساخت خودروی تمام برقی تارا یا همان تارا EV تا پایان سال ۱۴۰۱، ایران‌خودرو از تولید دو محصول کاملا جدید در نیمه اول سال آینده خبر داده است.

این شرکت همچنین قصد دارد به منظور افزایش عرضه محصولات به بازار، تولید خودروهای ناقص را به صفر برساند. در حال حاضر حدود ۲۲ هزار خودروی ناقص در پارکینگ ایران‌خودرو وجود دارند که تا پایان مردادماه اصلاح و آماده عرضه به بازار می‌شوند.

با این حال براساس اطلاعات منابع آگاه، عرضه تعداد محدودی از تارا برقی برنامه ریزی شده است اما تولید بسیار انبوه این خودرو با تیراژ چند ده هزار دستگاهی کمی بعید به نظر می رسد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.