مدل برزیلی در حمله موشکی روسیه کشته شد

مدل برزیلی که به عنوان تک‌تیرانداز به ارتش اوکراین پیوسته بود پس از نابودی پناهگاهش توسط موشک روسی کشته شد.

تالیتا دو واله، مدل برزیلی که سه هفته پیش به عنوان تک تیرانداز به ارتش اوکراین ملحق شده بود، در پی انهدام پناهگاهش توسط موشک روسی کشته شد. تالیتای ۳۹ ساله پیش از این هم در ماموریت‌های بشردوستانه در سرتاسر جهان ازجمله در عراق و علیه داعش جنگیده بود.

او هفته گذشته و در پی اصابت موشک به پناهگاهش در خارکیف، شهری در شمال شرق اوکراین که از زمان آغاز جنگ در فوریه تحت بمباران شدید بوده است، کشته شد.

فاواپرس / مدل برزیلی در حمله موشکی روسیه کشته شد

این حمله موشکی همچنین سرباز سابق ارتش برزیل، داگلاس بوریگو ۴۰ ساله را که برای یافتن تالیتو به پناهگاه بازگشته بود، کشت. دیگر سربازان گفتند او تنها کسی بود که پس از اولین حمله موشکی جا ماند.

تالیتا پس از کار به عنوان مدل و بازیگر، حقوق خواند و تجربه‌اش در مناطق جنگی را در کانال یوتیوبش مستند کرده بود. ویدیوها نشان می‌دهد که او چگونه پس از پیوستن به پیشمرگه ها، نیروهای نظامی مسلح اقلیم کردستان عراق، آموزش تک تیراندازی دیده است. ویدیوهای او از جنگ با داعش بسیار مشهور شد و حداقل ۳۲ هزار بازدیدکننده داشت. او همچنین در نجات حیوانات و همکاری با NGO ها فعال بود.

برادر تالیتا، خواهرش را یک قهرمان خواند که همواره برای نجات جان انسان‌ها پیش قدم می‌شد. او گفت تالیتا تنها سه هفته در اوکراین بود و در آنجا به عنوان امدادگر و تیرانداز نقطه زن فعالیت می‌کرد. او همچنین مسئول تامین پوشش از نیروهای روسی در حال پیشروی بود.

تالیتا پیش از این حادثه از بمب گذاری در کیف، پایتخت اوکراین، جان سالم به در برده بود.

او به خانواده اش گفته بود نمی‌تواند زیاد با تلفن صحبت کند، زیرا تماس‌هایشان توسط روس‌ ها شنود می‌شود. او گفت فقط برای این به آنها زنگ می‌زند که بگوید حالش خوب است. آخرین باری که تالیتا با خانواده اش صحبت کرد دوشنبه گذشته پس از نقل مکان به شهر خارکیف بود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.