وزارت کشور:

انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی بایستی در اسرع وقت برگزار شود

نماینده وزارت کشور در هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور تاکید کرد انتخابات اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی باید به سرعت برگزار شود.

نماینده وزارت کشور در هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور تاکید کرد انتخابات اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی باید به سرعت برگزار شود. او اعتقاد دارد پس از آغاز دور جدید اتحادیه و با پیشنهاد اتاق اصناف، بایستی درباره لزوم تفکیک یا عدم تفکیک آن تصمیم‌گیری شود.

علی رضایی، نماینده وزارت کشور در هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور با اشاره به جزئیات آخرین جلسه این هیات، گفت: در جلسه اخیر هیات نظارت تصویب شد که انتخابات به سرعت و بدون معطلی برگزار شود. ما نیز بایستی مقدمات لازم را برای برگزاری انتخابات در اسرع وقت فراهم کنیم.

به گفته وی نگاه وزیر صنعت بر تفکیک اتحادیه کنونی بوده اما نتیجه این شده که انتخابات اتحادیه برگزار شود و بعد از روی کار آمدن اعضای جدید اگر تصمیم به تفکیک این اتحادیه به اتحادیه‌های تخصصی باشد بعدا به وزارت صمت اطلاع دهند: در جلسه اخیر هیات نظارت قرار بر این شد که پس از شروع به کار دور جدید اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، پیشنهاد اتاق اصناف در مورد تفکیک یا عدم تفکیک اتحادیه مطرح شود، سپس هیات نظارت روی پیشنهاد اتاق اصناف تصمیم بگیرد چون نظر اتاق هم فعلا روی تفکیک نبود.

رضایی اعتقاد دارد اکنون زمان مناسبی برای گرفتن تصمیم در مورد تفکیک یا عدم تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی نیست: پس از برگزاری انتخابات و شروع به کار دور بعدی اتحادیه در مورد این موضوع بحث و شور خواهد شد و خواسته ما در حال حاضر این است که در روند انتخابات تاخیر نیفتد. انشاءالله اگر تصمیم در مورد تفکیک اتحادیه نهایی شد، پس از جلب نظر اتاق اصناف، هیات نظارت آن را بررسی خواهد کرد و سپس با تایید وزیر صنعت می‌بایست انجام شود.

گفتنی است اوایل تیر ماه نیز رئیس اتاق اصناف ایران از برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی بنابر تصمیم نهایی هیات عالی نظارت مرکز امور اصناف و بازرگانان خبر داده بود.

انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در حالی که قرار بود اواسط اردیبهشت ماه و پس از چند بار تاخیر برگزار شود، با تصمیم ناگهانی وزیر صمت برای تفکیک این اتحادیه، لغو شد.

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.