فیلم / استخراج بیت کوین با کنسول دستی گیم بوی نینتندو

بازار رمزارزها بسیار داغ است و افراد از دستگاه‌های مختلفی برای استخراج آن‌ها استفاده می‌کنند. حالا یک کانال یوتیوب برای استخراج بیت کوین به سراغ کنسول دستی گیم بوی (Game Boy) نینتندو رفته است.

به گزارش « فاواپرس» به نقل از دیجیتاتو، برای استخراج بیت کوین با قدرت بالا به دستگاه‌های گران‌قیمتی نیاز دارید و اگر مشکلی هم از نظر مالی نداشته باشید، شاید با مشکلات دیگری مانند کمبود قطعات مواجه شوید. اما حالا ویدیویی از استخراج بیت کوین از طریق کنسول قدیمی گیم بوی منتشر شده که البته همانطور که می‌توان حدس زد، قدرت بسیار پایینی دارد.

 

برای چنین کاری به یک کنسول گیم بوی، رزبری پای پیکو و یک کامپیوتر معمولی نیاز دارید. این پروژه روی کنسولی انجام شده که ۲۰ سال پیش از اختراع بیت کوین روانه بازار شده است. با توجه به این موضوع، کنسول نینتندو بطور عادی به اینترنت وصل نمی‌شود و همچنین نمی‌تواند یک بلاکچین کامل را نگهداری کند.

برای برطرف کردن این مشکلات، این کاربر از میکروکنترلر رزبری پای پیکو به همراه کابل استفاده کرده تا این کنسول را به کامپیوتر متصل کند.این کامپیوتر نود بیت کوین را اجرا می‌کند. پس از برقراری ارتباط، گیم بوی برنامه هش را از طریق یک کارتریج قابل برنامه‌ریزی اجرا می‌کند. این کنسول در هنگام استخراج بیت کوین یک انیمیشن سرگرم‌کننده هم نشان می‌دهد.

با توجه به قدرت پایین گیم بوی، نمی‌توان چندان برای استخراج رمزارز روی آن حساب باز کرد. ظاهرا قدرت این کنسول برابر ۰.۸ هش در ثانیه است که تفاوت چشمگیری با سریعترین مدارهای مجتمع با کاربرد خاص یا ASICهای بازار دارد. برخی از این دستگاه‌ها با قدرت ۱۰۰ تراهش در ثانیه، ۱۲۵ تریلیون بار سریعتر از گیم بوی هستند.

با وجود اینکه با دستگاه چندان کاربردی برای استخراج بیت کوین روبه‌رو نیستیم، اما این کانال یوتیوب موفق به ساخت یک بلاکچین خالی شده که کنسول گیم بوی توانسته یک بلوک کامل را برای آن هش کند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.