روش غیرفعال کردن safe search در کروم؛ چگونه فیلترینگ گوگل را دور بزنیم

اگر فعال شدن اجباری قابلیت جست‌وجوی ایمن گوگل شما را ناراحت کرده؛ در این مطلب همراه ما باشید تا با روش غیرفعال کردن safe search در کروم آشنا شوید.

برای دور زدن این محدودیت، همراه فاواپرس باشید تا در ادامه این مطلب با روش غیرفعال کردن safe search در کروم آشنا شوید.

همان‌طور که می‌دانید از چند روز پیش قابلیت جست‌وجوی ایمن (Safe Search) گوگل از سوی وزارت ارتباطات به صورت اجباری برای ایرانیان فعال شده و امکان تغییر آن در حالت عادی وجود ندارد. 

جستجوی ایمن گوگل قابلیتی است که این شرکت نرم‌افزاری از آن برای ایمن‌سازی گوگل برای کودکان زیر 13 سال و فیلتر نتایج غیر اخلاقی گوگل استفاده می‌کند. حال جستجوی ایمن برای همه کاربران ایرانی به اجبار فعال شده تا به همه ما مانند کودکان زیر 13 سال نگاه شود.

غیر فعال کردن safe search در حالت‌های عادی ممکن نیست، زیرا DNS توسط اپراتورها یا نهادهای ناظر بر آن‌ها دستکاری شده است. با این حال راه‌هایی برای خاموش کردن safe search وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

روش غیرفعال کردن safe search گوگل در کامپیوتر

در اینجا روشی قطعی برای غیرفعال کردن safe search گوگل به شما آموزش می‌دهیم. برای غیرفعال سازی جستجوی ایمن ابتدا مرورگر کروم خود را باز کنید و روی سه نقطه در بالا و سمت راست بزنید.

فاواپرس / روش غیرفعال کردن Safe Search در کروم؛ چگونه فیلترینگ گوگل را دور بزنیم

در منوی باز شده Setting را انتخاب نمایید و در پنجره باز شده، روی Privacy And Security کلیک کنید. سپس روی Clear Browsing Data بزنید تا یک پنجره برای شما باز شود.

فاواپرس / روش غیرفعال کردن Safe Search در کروم؛ چگونه فیلترینگ گوگل را دور بزنیم

در تب Advanced گزینه قابل مشاهده در عکس را تیک بزنید و با انتخاب Clear Data، کش مرورگر خود را کاملاً پاک کنید.

حال دوباره به قسمت Privacy And Security برگردید و این بار Security را انتخاب کنید. در پایین صفحه و قسمت Use Secure DNS، از میان دو گزینه موجود و در قسمت Costum، مطابق عکس از منوی کشویی گزینه Cloudflare را برگزینید.

فاواپرس / روش غیرفعال کردن Safe Search در کروم؛ چگونه فیلترینگ گوگل را دور بزنیم

حال که این روش غیرفعال کردن safe search را آموزش دیدید، می‌توانید خود آن را امتحان کنید و محدودیت اعمال شده را دور بزنید.

روش غیرفعال کردن safe search گوگل در گوشی

اکنون روش غیر فعال کردن safe search در گوشی‌های اندرویدی را به شما آموزش می‌دهیم. برای این کار بعد از اجرای مرورگر Google Chrome، وارد Setting شوید.

در بخش تنظیمات روی Privacy and Security کلیک کنید و در این قسمت گزینه Use Secire DNS را انتخاب نمایید.

اکنون با انتخاب گزینه Choose Another Provider، با انتخاب Cloudflare از منوی کشویی حالت جستجوی ایمن را غیر فعال کنید.

فاواپرس / روش غیرفعال کردن Safe Search در کروم؛ چگونه فیلترینگ گوگل را دور بزنیم

این روش خاموش کردن safe search معمولاً کار می‌کند. در صورت عدم رسیدن به نتیجه مطلوب، می‌توانید با لمس و نگه داشتن انگشت خود روی آیکون نرم‌افزار Chrome، قسمت App info را باز کنید.

حال به قسمت Storage بروید و Cache و Data را حذف کنید تا سیف سرچ غیر فعال شود.

 

پرسش‌های متداول در مورد safe search گوگل

قابلیت Safe Search گوگل برای چیست؟

جست‌وجوی ایمن گوگل قابلیتی است که این شرکت نرم‌افزاری از آن به منظور ایمن سازی گوگل برای کودکان زیر 13 سال و فیلتر نتایج غیر اخلاقی استفاده می‌کند.

چگونه Safe Search در ایران فعال شده است؟

چندی پیش وزیر ارتباطات در یک برنامه تلویزیونی از ایجاد اینترنت امن برای کودکان و اجرای طرح‌های مربوط به آن خبر داد. به نظر می‌رسد قابلیت جستجوی ایمن گوگل که به اجبار در ایران فعال شده، نتیجه همین تلاش‌ها باشد. همچنین عده‌ای می‌گویند Safe Search مقدمه‌ای برای اجرای طرح صیانت است.

چرا safesearch یا جست‌وجوی ایمن گوگل را غیر فعال کنیم؟

ممکن است در زمان فعال بودن قابلیت Safe Search، گوگل نتواند دقیق‌ترین نتایج را برای شما به نمایش دربیاورد. از این رو برای دستیابی به بهترین نتایج، غیرفعال سازی جستجوی ایمن به شما آموزش داده شده است.

 

 


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.