رامبد جوان: از کاهش تعداد آرای خنداننده شو متوجه ریزش مخاطب تلویزیون شدم

رامبد جوان در مصاحبه گفته است که از روی آرای مسابقه خنداننده شو متوجه ریزش تماشاگران برنامه های صدا و سیما شده است.

به گزارش فاوا پرس، رامبد جوان به عنوان مجری و نفر اول برنامه خندوانه در روزهای اخیر آماج موجی از انتقادات به خاطر حذف کردن نام وریا یا وریا غفوری از بخش مسابقه اسم فامیل برنامه اخیر خندوانه بوده است.

وی در سخنانی گفت که برای پیشگیری از وقوع مشکل برای پخش برنامه و ادامه آن با مشورت تیم خندوانه تصمیم به حذف نام وریا و استفاده از اسم وحید به جای آن گرفته است.

جوان در مصاحبه تازه‌ای با برنامه سینماچی گفته است که از روی آرای مسابقه خنداننده شو متوجه ریزش تماشاگران برنامه های صدا و سیما شده است. بخش های از مصاحبه او با برنامه سینماچی در ادامه آمده است:

تصورم این است، همین که شما برنامه داشته باشید و در معرض دید قرار بگیرید، آدم‌های بیشتر واکنش نشان می‌دهند، حالا چه توجه‌های مثبت و چه منفی. اصولا ما به مثبت‌ها نگاه نمی‌کنیم و منفی‌ها را بررسی می‌کنیم و اصولا هم افراد منفی بیشتر از افراد مثبت واکنش نشان می‌دهند. مثلا یک پستی در فضای مجازی اگر هزار تا نظر در زیر پست قرار بگیرد و هشتصد تا مثبت باشد ما به آن دویست نظر منفی می پردازیم و می‌گوییم که جو بد است.

فاواپرس / رامبد جوان خندوانه جناب خان

اینکه ما بخواهیم درصد بگیریم که تعداد موافقین و مخالفین را در فضای مجازی را بررسی کنیم درصد خیلی کمی از این هشتاد میلیون هستند و اصولا فضای مجازی، فضای مناسبی برای درصد گرفتن و محاسبه میزان مخالفین نیست و به همین علت من دیگر توجهی به آن نمی‌کنم.

فکر می‌کنم هرچه می‌گذرد سخت‌تر می‌شود، رسانه‌های مختلفی از قبیل فضای مجازی شکل گرفتند که واقعا قدرتمندند. خیلی وقت‌ها افراد پروژه‌ها را در حد ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود تعقیب می‌کنند و با دیدن آن‌ها می‌گویند ما فلان پروژه را دیدیم، اما این‌ها یک سری برش از پروژه‌هاست.

خیلی از این ویدئوها چه مثبت چه منفی، با طراحی به خصوصی ادیت شده و قضاوت بر اساس این برش‌ها، نصف و نیمه شکل می‌گیرد و این کار را هرروز سخت‌تر می‌کند. از طرفی مخاطب تلویزیون ریزش پیدا کرده و به طور مثال از مسابقه خنداننده‌شو و تعداد آرای دوره‌های قبل و این دوره، متوجه این کم شدن مخاطب می‌شویم. حالا اینکه چقدر می‌توانیم جذابیت خندوانه را حفظ کنیم و اینکه چقدر بلد هستیم که مخاطب را به سمت خودمان بکشانیم، کاری است که هرسال عوض می‌شود.

فاواپرس / رامبد جوان خندوانه

ما همیشه یک گروه ایده پرداز داریم، من اصولا بدون گروه ایده‌پرداز در هیچ پروژه‌ای قدم از قدم بر نمی‌دارم. همیشه خودم در گروه حضور دارم و هم نکاتی که به نظرم بیاید را مطرح و بررسی می‌کنیم و هم در جریان جزء به جزء ایده‌ها، بحث‌ها و پرورش ایده قرار می‌گیرم. مثلا در این فصلی که تا ۶ مرداد بر روی آنتن خواهد رفت، یک تیم طراح مسابقه به خندوانه اضافه شده و مسابقه قاطی بازی که در این دوره برگزار کردیم به قدری آیتم‌های متنوعی داشت که به نظرم می‌شود با دو تا از این آیتم‌ها مسابقه جداگانه برگزار کرد.

ما در این فصل عناصر لذت بخشی را که در شروع خندوانه باعث محبوبیت شدند دوباره برگرداندیم. مثلا خنده سی ثانیه‌ای، قول گرفتن از میهمان یا لبخند ده ثانیه‌ای مهمان و گزارش‌های مردمی، یونیفرم و گرامر خود خندوانه بودند که کنار گذاشته بودیم و با بازگرداندن آن‌ها، متوجه شدیم علاقه مندی به برنامه زیادتر شده است.

واقعیت این است که ما فعلا در تولید هستیم و این فصل تمام شود، باید استراحت کنیم. علاوه بر اینکه خودم هم می‌خواهم یک فیلم کمدی بسازم، و وقت بیشتری برای خانواده بگذارم و در نتیجه باید فاصله‌ای بیافتد. همینطور ما هم همیشه مثل مستاجرهای خانه به دوش، همیشه به دنبال مکان خندوانه هستیم و این بار هم باید لوکیشنی که داریم را تحویل دهیم و دنبال جای دیگری باشیم.

به دلیل اینکه لوکیشن‌های مدنظر ما بسیار سخت پیدا می‌شود و تخریب این دکور و جابجایی وسایل بسیار سخت است، باید برای شروع فصل جدید به خودمان زمان بدهیم و مخاطبمان هم حوصله کند. اما ما خندوانه را دوست داریم و می‌خواهیم که ادامه پیدا کند و هیچوقت به تعطیل شدن خندوانه فکر نکرده‌ایم.

 

 


خبرهای مرتبط

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.