بهترین راهکارهای فروش در واتس اپ در ایران و کاربران ایرانی

در حال حاضر واتس اپ با بیش از 1/5 میلیارد کاربر فعال و انتقال روزانه بیش از 60 میلیارد پیام، بهترین بستر برای فروش بعد از تلگرام است.

پیش از این، تلگرام به دلیل ارائه قابلیت های منحصر به فرد در زمینه بازاریابی و فروش، بالاترین جایگاه فروش را بین دیگر اپلیکیشن ها، به خود اختصاص داده بود. در ایران بعد از آغاز فیلترینگ، فروش فروشگاهای تلگرامی، به طور چشمگیری کاهش یافت.
در حال حاضر واتس اپ با بیش از 1/5 میلیارد کاربر فعال و انتقال روزانه بیش از 60 میلیارد پیام، بهترین بستر برای فروش بعد از تلگرام است. دانستن راهکارهای فروش در واتس اپ، کمک شایانی به ارتقا کسب و کار و افزایش فروش شما نسبت به رقبا می کند.

فاواپرس / راهکارهای فروش در واتس اپ

چرا واتس اپ؟؟

در کشور ما، با اعمال فیلترینگ، بیشترین تعداد تبادل پیام در این سرویس صورت می گیرد. به طور متوسط 60 درصد از پیام های واتس اپ، 7 ثانیه پس از ارسال، خوانده می شوند.

همان طور که می دانید، همیشه موفق ترین کسب و کار های دنیا، در محل اجتماع مخاطبین خود شعبه دارند. واتس اپ با داشتن بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال، از بزرگ ترین سرویس های پیام رسان دنیا به حساب می آید.

 شکی نیست استفاده نکردن از فرصتی که همه استفاده می کنند، عین ضرر است.

علاوه بر این، به خاطر اینکه در واتس اپ، ارتباطات به واسطه شماره موبایل صورت می گیرد، مخاطب واتس اپ، عموما، مخاطب خاص است و انتقال پیام با آشنایی قبلی صورت می گیرد؛ که همین، باعث افزایش احتمال ثمر بخش بودن کسب و کار و در پی آن تبلیغات در واتساپ می گردد.

امکانات واتس اپ برای فروش

اپلیکیشن واتس اپ بخش های مختلفی دارد که می توانیم برای ارتقای کسب و کارمان، از همه ی این امکانات به طور هدفمند استفاده کنیم. این امکانات شامل: بازیابی، فروش و پشتیبانی است.

● بازاریابی 

بازاریابی، تنها معرفی یک محصول نیست. گاهی کسب اعتبار کردن بین مشتریان، به طور غیر مستقیم باعث جذب مشتری می شود. مخصوصا که تنها راه ارتباطی در واتس اپ داشتن شماره موبایل است، این اطمینان داده می شود که خرید، قابل پیگیری است.

الان با مثال روشن تر می کنم. فرض کنید یک پیج اینستاگرامی فروش ادکلن، یکی از راه های اطلاع از جزئیات محصول و ثبت سفارش را واتس اپ معرفی می کند و ادمین فروشگاه، بعد از ارسال پیام شما، خیلی زود با روی گشاده و حوصله به معرفی کامل محصول می پردازد. چه حسی به شما دست می دهد؟؟ قطعا اگر روند ماجرا درست باشد حس اطمینان و آرامش.

همچنین از طریق واتس اپ امکان ارسال کاتالوگ محصول، فیلم آموزشی استفاده از محصول، ارسال خبرهای ویژه مثل تخفیف های خاص ، استاتوس و… نیز وجود دارد که همه این ها تعامل فروشگاه با مشتری را زیاد کرده و مشتری با تمایل بیشتری خرید می کند.

فاواپرس / راهکارهای فروش در واتس اپ

● فروش

اکثر ما از سیستم ربات گونه و ماشینی استقبال چندانی نمی کنیم و در شرایطی حتی اگر قصد خرید محصولی را داشته باشیم، با برخورد سرد و زننده فروشنده، از خرید منصرف می شویم. همچنان هم برای بیشتر ما، فضای گرم و صمیمی، حتی در هنگام خرید، اولویت است.
در دنیای خریدهای مجازی، واتس اپ، بستری مناسب برای برقراری این ارتباط گرم است. وقتی مشتری خرید می کند و به سرعت پیام ثبت سفارش، پیگیری و تشکر از خرید، دریافت می کند، مقدمات اطمینان و خرید مجدد فراهم می شود.

● پشتیبانی

اکثر فروشگاه های اینترنتی، برای پیگیری شماره تماس ثبت می کنند. حسن استفاده از واتس اپ در این بخش این است که در ساعات شلوغ شبانه روز که خطوط تلفن اشغال است، پیگیری از طریق گذاشتن پیام در واتس اپ، هم خیال مشتری را راحت تر میکند و هم لازم نیست مدت زیادی پشت خط منتظر بماند.

راهکارهای افزایش فروش در واتس اپ

بعد از اینکه به معرفی امکانات و اهمیت واتس اپ در فروش پرداختیم، اکنون راهکارهایی را به طور مختصر معرفی خواهیم کرد:

فاواپرس / راهکارهای فروش در واتس اپ

1. استفاده از پیام انبوه

حتما با SMS مارکتینگ آشنایی دارید و می دانید که شرکت های بزرگ، از این روش برای تبلیغات خود استفاده می کند. به طور مثال اسنپ، که هر امکان جدیدی را از طریق پیامک به مشتریان خود اطلاع می دهد. مشابه SMS مارکتینگ را در تلگرام هم زیاد می بینیم.

به این گونه پیام ها، پیام انبوه می گویند با این تفاوت که اکثر ما همواره تعداد زیادی پیامک و پیام تلگرامی سین نشده داریم، اما به ندرت پیش می آید که پیام های واتس اپ مان را سین نشده باقی بگذاریم.

تبلیغات در واتساپ با استفاده از پیام انبوه در واتساپ انجام می گیرد و با این روش تا حد زیادی خیالتان راحت است که مخاطب، پیام را می خواند و به طور مستقیم در برندسازی تاثیر دارد.

 مزیت دیگر آن این است که، شما برای ارسال پیام انبوه، تقریبا هیچ محدودیتی ندارید. با هر متن و به هر تعداد که بخواهید قابل اجرا است.

2. گروه‌ها

حسن ایجاد گروه های واتس اپی، این است که اولا به صورت نزدیک تر با مشتری در ارتباط هستید و امکان معرفی محصول فراهم می شود. هرچند که برای حفظ نظم، بهتر است پیام ها در گروه، یک طرفه و تنها از سوی ادمین باشد اما صرف داشتن شماره و امکان برقراری ارتباط شخصی، باعث ایجاد اطمینان خاطر است.

ظرفیت گروه های تلگرام 256 عضو است، اما می توان از این محدودیت به نفع خود استفاده کرد؛ درنتیجه مشتریان خود را طبقه بندی کنید. مثلا اگر فروشگاه لوازم دیجیتال دارید، گروه مشتریان تجهیزات صوتی و تصویری از هم جدا باشد.

اما!!!!!

مراقب باشید در ارسال پیام افراط و تفریط نکنید که مخاطب خسته و آشفته شود.

3. استاتوس Status

وضعیت یا استاتوس، مثل استوری اینستاگرام، راهی مناسب برای تبلیغ محصولات و اطلاع از شرایط می باشد. مثلا یک پیشنهاد جذاب، انتشار یک کلیپ کوتاه از فضای دفتر یا محیط کار و یا حتی انتشار یک کلیپ کوتاه از محصولات است.

4. پیام‌های گروهی Broadcast

یکی از امکانات بیزینسی واتس اپ، امکان ارسال پیام گروهی است. دقیقا همان کاری که قبلا مجبور بودید از مخابرات کمک بگیرید تا برای گروهی از افراد، پیام مشترک ارسال کنید. در این قسمت مشتریان خود را انتخاب کرده و یک پیام مشترک مثل اطلاع از آفرهای جدید، را ارسال می کنید. محدودیت این بخش هم این است که امکان ارسال پیام مشترک تنها برای 256 نفر وجود دارد.

فاواپرس / راهکارهای فروش در واتس اپ

5. ربات‌های واتس اپ

اگر ادمین پشتیبانی یک فروشگاه باشید، احتمالا از خیل پیام های تکراری خسته شده اید. استفاده کردن از این ربات ها کمک می کند تا تعدادی پیام از قبل آماده شده، در پاسخ به سوالات تکراری به صورت اتوماتیک ارسال شود. این کار هم سرعت پاسخگویی را بالا می برد و هم پیگیری را کیفیت می بخشد.

چکیده مطالب

واتس اپ به عنوان یک بستر مناسب و کم رقیب برای کسب و کارها به شمار می رود. ما نیز سعی کردیم طی این مقاله راهکارهای فروش در واتس اپ را بررسی کنیم. تاکید ما در ابتدا استفاده از خود امکانات واتس اپ است؛ چرا که از این امکانات دیگران هم استفاده می کنند و غفلت از آن مساوی ضرر است.

در ادامه به معرفی ربات های واتس اپ پرداختیم که به پیام های تکراری به صورت اتوماتیک پاسخ می دهد و در آخر از پیام انبوه در واتساپ و سنحوه تبلیغات آن صحبت کردیم که با استفاده هوشمندانه از آن از رقبا پیشی می گیریم.

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.