آوازخوانی عایشه گل و امین حیایی در سریال ساخت ایران 3 + فیلم

ویدیویی از پشت صحنه سریال ساخت ایران 3 منتشر شده است که در آن شاهد صحنه آوازخوانی عایشه گل و امین حیایی با آهنگی از محسن یگانه به نام «بهت قول میدم» هستیم.

به گزارش فاواپرس،‌ این خواننده ترکیه‌ای که برای بازی در سریال ساخت ایران 3 به ایران آمده است که در پشت صحنه این سریال شاهد صحنه زیبای آوازخوانی عایشه گل و امین حیایی با آهنگی از محسن یگانه به نام «بهت قول میدم» آن هم به زبان فارسی هستیم. فیلم این هم‌خوانی در ادامه قابل مشاهده است.

این سریال فصل سوم مجموعه طنز نمایش خانگی «ساخت ایران» به کارگردانی بهمن گودرزی، محصول سال ۱۴۰۰ بود که پخش آن به تازگی در شبکه نمایش خانگی به پایان رسیده است. امین حیایی و مجید صالحی بازیگران اصلی این سریال بودند.

فاواپرس / آوازخوانی عایشه گل و امین حیایی در سریال ساخت ایران 3
عایشه گل جوشکن در سریال ساخت ایران ۳

بخش هایی از داستان «ساخت ایران ۳» در کشور ترکیه می گذشت و عایشه گل جوشکن در این سریال نقش یک پلیس زن ترکیه ای به نام «آیلا» را ایفا می کرد که به شخصیت های اصلی سریال، مرتضی و غلام حسن با بازی مجید صالحی و امین حیایی کمک می کرد.

عایشه گل که یک بازیگر و خواننده ی ترکیه ای است، در سال ۲۰۲۰ آهنگ «بهت قول میدم» محسن یگانه را به زبان ترکی و با نام «سوز وردیم» (Söz Verdim) بازخوانی کرد. محسن یگانه خود تهیه‌ کننده ی این اثر بود و عایشه‌ گل ترانه ی آن را سروده بود. او در مصاحبه ای گفته: «این آهنگ را وقتی چند سال پیش به فارسی شنیدم به مدت ۱۰ روز صبح و شب بیرون نرفتم و گریه کردم.»

فاواپرس / آوازخوانی عایشه گل و امین حیایی در سریال ساخت ایران 3

این نخستین همکاری عایشه گل جوشکن با کارگردان های ایرانی نبود.

او در سال ۹۷ هم در فیلم سینمایی «مطرب» ساخته ی مصطفی کیایی نقش آفرینی کرد که در آن با پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، محسن کیایی و مهران احمدی همبازی بود. این همکاری او را در ایران به شهرت رساند.

عایشه گل در این فیلم نقش یک زن ترکیه ای به نام «نازان» را برعهده داشت. در ابتدا مریم اورزلی، بازیگر مشهور ترکیه، برای ایفای این نقش مدنظر بود اما چون زبان فارسی بلد نبود کنار گذاشته شد.

عایشه‌ گل اما از کودکی به فارسی علاقمند بوده و به گفته ی خودش، دوستان ایرانی زیادی در ترکیه دارد. او زبان فارسی را در جریان فیلم «مطرب» ظرف دو ماه یاد گرفت. به گفته ی خودش، برای تقویت زبان فارسی‌ خود در این مدت، شب و روز با دوستان ایرانی‌ اش فارسی صحبت می کرد. عایشه گل دو ترانه هم برای این فیلم نوشت.

او همچنین آهنگ «این صدای منه» (تیتراژ پایانی فیلم مطرب) را نیز با همراهی پرویز پرستویی خواند که ترانه ی بخش ترکی آن کار خودش بود. عایشه گل معتقد است پرستویی صدای خوبی دارد و اگر بازیگر نمی شد حتماً خواننده ی موفقی می بود.

فاواپرس / آوازخوانی عایشه گل و امین حیایی در سریال ساخت ایران 3
عایشه گل جوشکن در فیلم مطرب

این بازیگر ترکیه ای درباره ی همکاری دوباره ی خود با کارگردان های ایرانی گفته: «بعد از فیلم “مطرب” زبان فارسی من بهتر شد و مورد توجه کارگردان های ایرانی قرار گرفتم. بعد پیشنهاد سریال “ساخت ایران ۳” به من داده شد اما در آن زمان باردار بودم. فیلمبرداری به تأخیر افتاد و من توانستم در این سریال شرکت کنم. بازخوردهای خوبی از مردم ایران دریافت می کنم و همین باعث بهتر شدن زبان فارسی من شده است.»

عایشه گل در پاسخ به این سؤال که همکاری با کدام یک از کارگردانان ایرانی را دوست دارد گفت: «کار کردن با مصطفی کیایی را خیلی دوست داشتم ولی دوست دارم با اصغر فرهادی، حسن فتحی و نرگس آبیار عزیز هم کار کنم.»

عایشه گل که قرار بود در سریال «جیران» حسن فتحی هم حضور داشته باشد، درباره ی علت میسر نشدن این همکاری گفت: «در پروژه ی “جیران” من باردار بودم و قسمت نشد. امیدوارم در پروژه های دیگر این اتفاق بیافتد.»

او درباره ی همکاری اش با امین حیایی و مجید صالحی در سریال «ساخت ایران ۳» گفت: «هر دو خیلی باحال و بامزه هستند و چه سر صحنه و چه خارج از آن خیلی از دست شان می خندیدیم.»

فاواپرس / آوازخوانی عایشه گل و امین حیایی در سریال ساخت ایران 3
عایشه گل جوشکن در ایران

عایشه گل که خود در عرصه ی موسیقی هم فعالیت دارد، درباره ی موسیقی و خواننده های ایرانی گفت: «موزیک ایران را خیلی دوست دارم. با محسن یگانه کار کردم و خواننده های دیگری مثل شجریان و رضا صادقی را دوست دارم.»

او گفته اولین بار با قطعاتی از مرتضی پاشایی و سیاوش قمیشی با موسیقی ایران آشنا شد.

این نخستین باری نیست که بازیگرانی از ترکیه در فیلمی ایرانی حضور می یابند و طی سال های گذشته همکاری های دیگری هم از این دست میان سینمای ایران و ترکیه صورت گرفته است، از جمله: نقش آفرینی نورگل یشلچای، هنرپیشه ی مشهور ترکیه در فیلم سینمایی «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی و حضور جمعی از مشهورترین بازیگران ترک مانند هانده ارچل در فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی.

فیلم آوازخوانی عایشه گل و امین حیایی 

در فیلم زیر شاهد صحنه زیبای آوازخوانی عایشه گل و امین حیایی با آهنگی از محسن یگانه به نام «بهت قول میدم» آن هم به زبان فارسی هستیم. 

بیوگرافی عایشه گل جوشکن

عایشه گل جوشکن (Ayşegül Coşkun) متولد ۱۷ ژوئن سال ۱۹۸۵ (۲۷ خرداد ۱۳۶۴) در ترکیه و فارغ التحصیل لیسانس رشته تجارت است.

پدرش روزنامه نگار و نوازنده ی سازهای بادی و مادرش معلم نقاشی بود.

در دوران دبیرستان به مدرسه ی بانکداری رفت و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در رشته ی تجارت، به مدت یک سال در بانک مشغول به کار شد اما خیلی زود فهمید علاقه ای به این کار ندارد و از آن استعفا داد تا به دنبال هنر برود.

به خاطر علاقه ی پدر و مادرش به موسیقی از همان کودکی با موسیقی آشنا و به آن علاقمند شد.

فاواپرس / آوازخوانی عایشه گل و امین حیایی در سریال ساخت ایران 3
عایشه گل جوشکن در کنار همسر و فرزندش

در دوران دبیرستان یادگیری گیتار و پیانو را شروع کرد و از همان زمان بود که صدایش نیز مورد توجه قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۴ وقتی ۲۹ ساله بود اولین آلبوم خود به نام «حقیقت تو با من است» را منتشر کرد و تا سال ۲۰۱۹ سه آلبوم دیگر نیز روانه ی بازار کرد.

عایشه گل جوشکن با رضا اورمان (Riza Orman)، کارآفرین فعال در عرصه ی اخذ ویزا و خرید ملک و سرمایه گذاری ایرانیان در ترکیه ازدواج کرده و این زوج یک دختر دارند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.