کارگروه اقتصاد دیجیتال باید درباره سامانه آمیتیس تصمیم‌گیری کند

مشکلات اینشورتک‌ها با مساله راه‌اندازی سوییچ آمیتیس در جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال بررسی شده و کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال عهده‌دار تصمیم‌گیری درباره فعالیت این سامانه شد.

به گزارش فاوا پرس، اخبار راه‌اندازی شرکت آمیتیس، که وابسته به بیمه مرکزی است، انتقادات فراوانی در فضای بیمه‌ای کشور، به‌ویژه در میان بیمه‌های آنلاین، ایجاد کرد. این مجموعه‌ها و همچنین انجمن فین‌تک با ایجاد این سوییچ بیمه‌ای و انحصاربخشی به آن مخالفت کرده و خواستار توقف فعالیت این سامانه شدند.

انجمن فین‌تک، صاحبان بیمه‌های آنلاین و فعالان حوزه اینشورتک، فعالیت سامانه آمیتیس به‌عنوان مجموعه وابسته به نهاد تنظیم‌گر (بیمه مرکزی) را ورود رگولاتور به بازار خوانده و آن را زمینه‌ساز انحصار، تصدی‌گری و تضاد منافع می‌دانند.

به‌دنبال این انتقادات و مخالفت‌ها، کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال ابتدا در نامه‌ای خواستار متوقف شدن فعالیت سوییچ آمیتیس شد و چند روز پیش نیز اخباری مبنی بر این توقف فعالیت منتشر شد. حالا در سیزدهمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال که با تمرکز بر همین موضوع برگزار شد، مسئولیت تصمیم‌گیری درباره این سوییچ بیمه‌ای به کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال سپرده شد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز در این جلسه با ممانعت از ارایه خدمات صحیح آنلاین و الکترونیکی توسط ارایه‌دهندگان بیمه به شکل سنتی مخالفت کرده و گفت: موضوعاتی نظیر دایر بودن دفاتر کارگزاری یا نمایندگی‌های فروش که به شکل سنتی در حوزه‌های مختلف به‌ ویژه صنعت بیمه به مردم ارائه خدمت می‌کنند نباید مانع از ارائه خدمات صحیح برخط و الکترونیکی به مردم و به‌ تبع آن محرومیت طیف وسیعی از مردم از خدمات باکیفیت پلتفرم‌های برخط ارائه خدمات بیمه‌ای در کشور شود.

وزیر ارتباطات ضمن اشاره به لزوم در نظر گرفتن منافع بیمه‌های تجاری و محوریت نظارت و تصمیم‌گیری بیمه مرکزی، بر توجه ویژه به موضوعاتی مانند ایجاد رقابت، بهبود کیفیت و توسعه دسترسی به این سرویس‌ها تأکید کرد.

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.