قطعی و اختلال گسترده در اینترنت کشور + اطلاعات تکمیلی

کاربران اینترنت از ظهر امروز ۱۰ مرداد با اختلال شدید و قطعی در اینترنت کشور مواجه شده‌اند.

به گزارش فاوا پرس، کاربران از ظهر امروز (۱۰ مرداد) وجود اختلال شدید در اینترنت ایران را گزارش می‌کنند. سایت نت‌بلاکس نیز اعلام کرده است ۲۱ درصد اینترنت کشور قطع شده و همچنین سرورهای ابرآروان نشان از قطعی و اختلال شدید دارند.

نت بلاکس قطعی اینترنت در خطوط اینترنت ثابت و ایرانسل و شرکت ارتباطات زیرساخت را تأیید کرده است و تمام داده‌های رادار ابرآروان هم نشان از اختلال شدید در شبکه دارد، همچنین سرورهای این شرکت از دسترس خارج شده‌اند.

در ادامه روند اختلال در اینترنت کشور، امروز کاربران با مشکل جدی در اتصال به اینترنت روبه‌رو شده‌اند و بیشترین گزارش اختلال از سمت کاربران ایرانسل گزارش شده است، تا حدی که برخی کاربران از قطع کامل اینترنت ایرانسل خبر می‌دهند.

در همین حال رادار نت‌بلاکس، کاهش ۲۱ درصدی سطح دسترسی و اختلال در اینترنت ایرانسل و گیت‌وی شرکت ارتباطات زیرساخت را نشان می‌دهد. براساس داده‌های شبکه ریل تایم سطح دسترسی به شبکه در‌حال‌حاضر در حدود ۷۹ درصد است که ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

فاواپرس / نت بلاکس:‌ قطعی و اختلال گسترده در اینترنت کشور

همچنین برخی از کاربران مخابرات، ها‌ی‌وب، شاتل، رایتل، مبین‌نت و برخی دیگر از اپراتورها از کندی شدید اینترنت خود خبر داده‌اند.

خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا نیز خبر داده شبکه تلفن همراه برای بعضی کاربران در برخی مناطق تهران از دسترس خارج شده و علی‌رغم نمایش آنتن، امکان برقراری تماس وجود ندارد.

رادار ابرآروان نیز نشان می‌دهد اینترنت اپراتورهای مختلف با اختلال روبرو شده است.

فاواپرس / قطعی و اختلال گسترده در اینترنت کشور

تا لحظه انتشار این خبر، موضع‌گیری رسمی درباره اختلال در اینترنت منتشر نشده است.

اطلاعات تکمیلی

پس از حدود یک ساعت از قطعی اینترنت برخی کاربران، مخابرات اعلام کرد آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران دلیل اختلال در اینترنت بوده است. در پی این آتش‌سوزی ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در مناطقی از تهران، مختل شده است. در حال حاضر کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت برای حل این اختلالات هستند.

شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد دلیل اختلال امروز اینترنت، وقوع «آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران» است. گفته می‌شود این حوضچه در خیابان جلال آل احمد قرار دارد.

شرکت مخابرات اعلام کرد «کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت به منظور رفع سریع این اختلالات هستند.»

۳ مرداد نیز قطع برق در ساختمان LCT شرکت زیرساخت، اینترنت کشور را با اختلال روبرو کرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.