وزارت ارتباطات: مخابرات بایستی خسارت وارده به مشترکین را جبران کند

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با 24 ساعت تاخیر به اختلال روز گذشته اینترنت واکنش نشان داد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با 24 ساعت تاخیر به اختلال روز گذشته اینترنت واکنش نشان داده و اعلام کرد که شرکت مخابرات باید خسارت‌های وارده به مشترکین را جبران کند.

آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه 8 مخابرات تهران موجب اختلال چندساعته در اینترنت کشور شد. حال با گذشت 24 ساعت از این اختلال گسترده، وزارت ارتباطات نسبت به این ماجرا واکنش نشان داده است.

پس از قطعی گسترده‌ی اینترنت در روز دوشنبه ۱۰ مرداد که به دلیل آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های مخابراتی شرکت مخابرات به‌ وجود آمد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد شرکت مخابرات باید خسارت‌های وارده به مشترکان را جبران کند. سازمان تنظیم مقررات قرار است تصمیمات لازم برای پاسخگویی شرکت مخابرات و جبران خسارات را بگیرد.

به گزارش فاواپرس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، در راستای اختلال پیش آمده، شب گذشته در جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات ابعاد این مساله بررسی شد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه مشخص شد در طراحی و اجرای این حوضچه اصول حرفه‌ای، امنیتی و پدافند غیرعامل توسط شرکت مخابرات رعایت نشده بود. اینکه وزیر ارتباطات شب گذشته موضوع اختلال اینترنت را بررسی کرده اما یک روز بعد این موضوع اطلاع‌رسانی شده نیز جای تامل دارد.

در همین راستا به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شد تا با استفاده از ظرفیت کمیسیون تنظیم مقررات، تصمیمات لازم در خصوص پاسخگویی شرکت مخابرات و نیز جبران خسارات وارده به مشترکین از سوی این شرکت اتخاذ شود.

همچنین مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه مامور شده است تا وضعیت تمامی حوضچه‌ها و مراکز مخابراتی را از جهت رعایت اصول امنیتی و پدافند غیر عامل بررسی کرده و مشکلات احتمالی را جهت اقدامات اصلاحی به شرکت مخابرات ابلاغ کند.

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.