کاندوم طعم دار؛ اعتیاد جدید و عجیب جوانان هندی

کاندوم طعم دار به راه حلی برای احساس سرخوشی و مستی جوانان هندی تبدیل شده؛ روش خطرناکی که می‌تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت روح و جسم مصرف کننده داشته باشد.

بنا به گزارش رسانه های محلی، جوانان منطقه دورگاپور در ایالت بنگال غربی کشور هند راه حل جدیدی برای احساس سرخوشی یا به اصطلاح جوانان امروزی «چت» و «های» شدن پیدا کرده‌اند؛ خیساندن کاندوم طعم دار در آب و بعد نوشیدن آن آب.

طبق اطلاعات به دست آمده این کاندوم‌ها معمولا شش تا هشت ساعت پیش از نوشیده شدن در آب خیسانده می‌شوند.

فاواپرس / کاندوم طعم دار؛ اعتیاد جدید و عجیب جوانان هندی

یکی از مغازه‌داران یک فروشگاه لوازم بهداشتی و پزشکی می‌گوید: «پیش از این روزانه سه تا چهار بسته کاندوم فروخته می‌شد اما حالا بسته های کاندوم سریع ناپدید می‌شوند.»

اثرات سرخوشی این کوکتل کاندوم که می‌تواند اعتیادآور باشد ممکن است ۱۰ تا ۱۲ ساعت طول بکشد. وقتی کاندوم های طعم دار در آب داغ خیسانده می‌شوند، پلی اورتان از کاندوم آزاد می‌شود و در نتیجه کوکتلی به دست می‌آید که فرد با نوشیدن آن به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت «های» خواهد بود.

پلی اورتان یک ماه پلاستیکی است که در مواد روزمره نظیر عایق ساختمان، قطعات خودرو و چسب استفاده می‌شود.

فاواپرس / کاندوم طعم دار؛ اعتیاد جدید و عجیب جوانان هندی

دیمن مندال، یکی از کارمندان بیمارستان دوگارپور می‌گوید این روند می‌تواند اعتیادآور باشد. او گفت: «کاندوم حاوی ترکیبات معطر است. با جوشانده شدن تجزیه می‌شود و اتیل گلیکول که نوعی الکل است زبا تجزیه پلی اورتان به دست می‌آید. این ترکیب معطر در چسب دندریت نیز یافت می‌شود. برای همین بسیاری از مردم از دندریت هم به عنوان ماده ای برای اعتیاد استفاده می‌کنند اما حس سرخوشی ناشی از آن معمولا تنها چند دقیقه طول می‌کشد.»

کارشناسان می‌گویند مصرف آب کاندوم طعم دار که احساس سرخوشی ایجاد می‌کند بدون پیامد نیست. نوشیدن این آب می‌تواند باعث مسمویت و اعتیاد شود. مصرف مکرر آن بر ریه ها و کلیه ها اثر منفی می‌گذارد و همچنین به سیستم عصبی بدن آسیب وارد می‌کند. از طرفی استفاده طولانی مدت آن می‌تواند منجر به ناهنجاری های ذهنی، ازجمله رفتارهای خشونت آمیز، عدم هشیاری و (در مواقع خاص) حتی مرگ شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.