وزیر ارتباطات:

طرح صیانت وجود ندارد اما برخی با جوسازی از اسم آن نان می‌خورند

وزیر ارتباطات و ارتباطات تاکید دارد چیزی به اسم «اینترنت ملی» وجود ندارد و طرح صیانتی هم تصویب نشده که بخواهد اجرا شود.

به گزارش فاوا پرس، وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه طرح صیانت تصویب نشده که بخواهد اجرایی شود گفت برخی در این رابطه جوسازی می‌کنند و از بازی با نام طرح صیانت نان می‌خورند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت طرح صیانت گفت: «هنوز طرح صیانت تصویب نشده و چیزی به این اسم نداریم. یک عده بالاخره جوسازی می‌کنند، بازی می‌کنند، نان می‌خورند و اِلا چیزی تصویب نشده است که بخواهد اجرایی شود.»

او همچنین درخصوص آخرین وضعیت « اینترنت ملی» اظهار داشت چیزی به اسم اینترنت ملی وجود ندارد.

اما اختلال هفته گذشته اینترنت ناشی از آتش‌سوزی حوضچه فیبرنوری، نگرانی‌هایی را درباره امنیت زیرساخت‌های شبکه مخابراتی کشور ایجاد کرده است. به گفته زارع‌پور در حوزه زیرساخت‌های شبکه مخابراتی کشور، بحث‌هایی پیرامون ارتقای امنیت این شبکه مطرح شده است: بحث‌هایی را به شکل جدی در حوزه ارتقای امنیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم فضایی امن برای کسب و کارهای مردم فراهم کنیم. در روزهای اخیر یک کنفرانس داشتیم با عنوان «کنفرانس امنیت تاب‌آوری شبکه ملی اطلاعات» که در آن ظرفیت‌هایی که در کشور چه در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار وجود داشت، بررسی کردیم. پنل‌های مختلفی برگزار شد.

او تاکید کرد تمامی هم‌فکری‌ها در این کنفرانس برای این بوده که چه کارهایی صورت گیرد تا امنیت زیرساخت‌ ارتقا پیدا کند زیرا به اعتقاد زارع‌پور زندگی مردم به این فضا وابسته شده و اطلاعات شخصی، سازمانی و دولتی در این بستر تبادل می‌شود: «امنیت مقوله بسیار مهمی است و جزو اولویت‌های ما در وزارت ارتباطات است.»

گفتنی است وزیر ارتباطات چندی پیش در واکنش به اختلالات اینترنت، عامل اصلی این حوادث را عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها عنوان کرده و گفته بود: مسئول پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات مامور شده تا طی دو هفته آینده تمام مراکز مخابراتی، حوضچه‌ها و ابنیه مربوط را بررسی کنند. در نهایت اگر موارد مشابهی هم وجود دارد باید به شکل حرفه‌ای برطرف شود تا کشور شاهد این مشکلات نباشد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.