انتقال بیت کوین با پیامک ممکن شد!

Kgothatso Ngako، امکان ارسال بیت کوین بدون اینترنت را برای شهروندان آفریقایی میسر خواهد کرد. کاربران می‌توانند از طریق پیامک بیت کوین را دریافت و خرج کنند.

به گزارش فاوا پرس، یک نوآوری جدید با استفاده از شبکه سلولی (GSM)، امکان دسترسی آفلاین به بیت کوین (BTC) را در کشورهای آفریقایی میسر نموده است. این سرویس جدید مبتنی بر پیامک توسط توسعه‌دهنده آفریقای جنوبی، Kgothatso Ngako، ساخته شده است. سرویس ارسال بیت کوین بدون اینترنت، Machankura (کلمه عامیانه آفریقای جنوبی به معنی پول) نام دارد.

انتقال بیت کوین با پیامک و بدون اینترنت 

فاواپرس / انتقال بیت کوین با پیامک و بدون اینترنت 

کوین تلگراف اخیراً مصاحبه‌ای با Kgothatso Ngako انجام داد که او در این مصاحبه به بیان احساسات خود نسبت به بیت کوین پرداخت. وی در راستای قابلیت ارسال بیت کوین بدون اینترنت گفت: به لطف قابلیت انتقال پیامکی بیت کوین، افرادی که هیچ دسترسی به اینترنت ندارد می‌تواند به بیت کوین دسترسی داشته و آن را خرج کند.

Ngako امیدوار است که از طریق پیامک بیت کوین را به دست میلیون‌ها آفریقایی برساند. Master Guantai، بنیانگذار Bitcoin Mtaani در مصاحبه خود با کوین تلگراف گفت: تعداد تلفن‌های همراه در آفریقا دو برابر تعداد مردم بوده اما ضریب نقوذ گوشی‌های هوشمند به اینترنت در کشورهای آفریقایی بسیار کم است.

طبق گزارش Caribou، در کشور کنیا 94 درصد از تراکنش‌ها از طریق پروتکل پیام‌های متنی USSD پردازش می‌شود. دولت‌ کنیا تنها 6 درصد از کل تراکنش‌های مالی خود را از طریق اپلیکیشن‌های موبایل پردازش می‌کند. اکثر تلفن‌های موبایل در آفریقا، به منظور ارسال پیامک مورد استفاده قرار می‌گیرند. ارسال بیت کوین بدون اینترنت و به صورت پیامکی منجر به پذیرش گسترده بیت کوین در آفریقا خواهد شد. KG در ادامه افزود: امسال، اغلب گفتگوها در راستای USSD و قابل دسترس کردن بیت کوین در تلفن‌های همراه بود. این موضوع می‌تواند به یک پروژه پاره وقت تبدیل شود.

KG فعالیت خود در راستای بلاک چین را با یک پروژه ترجمه به زبان آفریقایی آغاز کرد. این پروژه Exonumia نام دارد. وی در حال حاضر آموزش‌های مرتبط با بیت کوین را به ده‌ها زبان مختلف ارائه می‌دهد. Kgothatso Ngako به کوین تلگراف توضیح داد که اگر بیت کوین برای آفریقایی‌ها در دسترس باشد، آن‌ها سواد مالی را یاد خواهند گرفت و راهی برای بهبود کیفیت زندگی خود پیدا خواهند کرد.

یکی دیگر از مشکلات بزرگ کشورهای آفریقایی در راستای پذیرش بیت کوین زبان و گویش است. اینترنت در آفریقا تحت سلطه‌ برنامه‌هایی نظیر اینستاگرام و فیسبوک قرار دارد. مشکل اصلی کاربران اتصال به اینترنت و قیمت بالای خدمات است. KG برای حل این مشکلات اقدام به کدنویسی زبان Manchakura کرده است.

تمرکز اصلی KG ایجاد امکان دریافت و خرج بیت کوین توسط کاربران است. KG در ادامه نحوه استفاده از سیستم پیامکی بیت کوین را توضیح داد: کاربران یک شماره را شماره‌گیری می‌کنند و سپس به منویی ارجاع داده می‌شوند که در آن اطلاعات بیشتر در مورد بیت کوین موجود است. در منوی اصلی امکان ساخت حساب جدید وجود دارد. تنها چیزی که برای ثبت حساب نیاز دارید، یک پین کد 5 رقمی است. پس از ثبت حساب منوی ارسال و دریافت بیت کوین برای کاربران فعال خواهد شد.

یک سفیر بیت کوین با نام Paco، به منظور تدریس مبانی مربوط به بیت کوین به سراسر جهان سفر می‌کند. به درخواست کوین تلگراف، Paco زبان ماچانکورا را به معلمان نیجریه‌ای تدریس خواهد کرد.

به گفته گوانتای، امکان ارسال بیت کوین بدون اینترنت هم اکنون در شش کشور آفریقایی راه‌اندازی شده است. Paxful، صرافی معروف آفریقایی نیز علاقه خود به راه‌اندازی این ویژگی را ابراز نمود.

KG در حال حاضر نگران ممنوعیت طرح بیت کوین آفلاین یا واکنش منفی دولت‌های آفریقایی نسبت به BTC است. این خطر وجود دارد که نهادهای آفریقایی وقت خود را برای شناخت فناوری جدید بلاک چین صرف نکنند. KG قصد دارد از سیم‌کارت به عنوان کلید خصوصی استفاده کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.