تایید هویت به زودی برای همه آگهی دهندگان دیوار الزامی می‌شود

پلتفرم دیوار با فعال‌سازی تایید هویت در تلاش است تا دسترسی کلاهبرداران و سودجویان را کاهش بدهد و در همین راستا قرار است به زودی تایید هویت برای تمامی کاربرانی که قصد دارند یک آگهی از طریق پلتفرم دیوار منتشر کنند الزامی شود.

به گزارش روابط عمومی دیوار، یکی از اقدامات دیوار برای بهبود فضای کسب‌وکار و جلوگیری از کلاهبرداری و آزار توسط سودجویان، تایید هویت کاربرانی است که تصمیم دارند با انتشار آگهی در دیوار از خدمات این پلتفرم استفاده کنند.

بر اساس پژوهش‌هایی که در بین کاربران دیوار انجام شده است، «تایید هویت» درخواست عموم آنهاست. با تایید هویت، امنیت معاملات دیوار برای خریداران و فروشندگان بیشتر می‌شود و ریسک کلاهبرداری کاهش می‌یابد. در واقع، تایید هویت در دیوار باعث افزایش ضریب امنیت کاربران در فضای معاملات، افزایش کیفیت آگهی، کاهش مزاحمت در چت، و جلوگیری از ورود دوباره کلاهبرداران و آزارگران می‌شود.

برای انجام این تایید هویت نیاز به شماره موبایل کاربر و دریافت کد ملی با حفظ محرمانگی است. این کد ملی از طریق سامانه شاهکار استعلام و در صورت تطبیق آن با کد ملی مالک شماره موبایل، تایید هویت انجام می‌شود. کد ملی فقط برای تایید هویت افراد دریافت می‌شود و در هیچ صفحه‌ای نمایش داده نمی‌شود.

دیوار در ادامه خبر داده است که در آینده نزدیک، تایید هویت برای همه کاربران آگهی‌گذار الزامی خواهد شد.

دیوار پیش از این از کارگروه تعامل‌پذیری درخواست کرده بود امکان شناسایی دقیق مالکان خانه و زمین را از طریق سازمان اسناد فراهم کند تا این پلتفرم بتواند به مالکان احراز هویت‌شده، تیک آبی اختصاص دهد.

امکان احراز هویت و احراز اصالت خودرو نیز در بهمن‌ماه گذشته روی سه پلتفرم دیوار، شیپور و باما اجرایی شد و آگهی‌دهندگان می‌توانستند به صورت اختیاری احراز هویت شوند. حالا به نظر می‌رسد این سرویس‌ها برای کاهش کلاهبرداری‌ها و سودجویی‌ها با جدیت بیشتری در مسیر خود حرکت می‌کنند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.