خودرو دنا در روسیه با نام «لادا گرانتا» تولید می‌شود

مدتی پیش رسانه های روسی از ورود ایران خودرو به بازارکشور روسیه خبر دادند.

مدتی پیش رسانه های روسی از ورود ایران خودرو به بازارکشور روسیه خبر دادند. ظاهرا حالا قرار است دنا ایران خودرو در روسیه با نام «لادا گرانتا» تولید شود. ایران خودرو که در چندسال گذشته نیز تلاش هایی برای ورود به بازار خودرو روسیه انجام داده است، حالا می تواند به هدف خود دست پیدا کند.

عرضه خودرو در بازار روسیه، می تواند این سوال را ایجاد کند که ایران خودرو برای جلب اعتماد مصرف کنندگان این کشور چقدر شانس دارد، چون این برند در روسیه تنها توسط کارشناسان متخصص در صنعت خودروسازی جهان شناخته شده است. بنابراین، حتی اگر این شرکت ایرانی، بتواند خودروهای ارزانی را ارائه کند، باید دید به چه میزان در بازاریابی برای محصولات خود در خارج از کشور موفق عمل خواهد کرد.

ایران خودرو با توجه به انجام چنین توافقی می‌تواند تحویل کیت‌های خودروی خود را به روسیه برای مونتاژ لاداهای جدید آغاز کند. این امر با اولین تلاش های شرکت ایرانی برای عرضه سدان ارزان قیمت دنا به بازار روسیه آغاز می شود.

فاواپرس / خودرو دنا در روسیه با نام «لادا گرانتا» تولید می شود

بنابراین می توان گفت که این مدل خاص، اساس لادا گرانتا جدید 2022-2023 خواهد بود. یعنی سدان روسی نسل دوم روی پلت فرم شرکت ایرانی ساخته خواهد شد. این اقدام، می تواند برای هر دو خودروساز مفید باشد. ایران خودرو به این ترتیب بازار فروش جدیدی را به دست خواهد آورد و شهرت خود را در روسیه افزایش می دهد و بدین ترتیب می تواند در آینده نیز فروش خودروهای تحت برند خود را در کشور روسیه استارت بزند.

برخی رسانه های روسی گفته اند که لادا گرانتا پس از انتقال به پلت فرم ایران خودرو پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. طبق گفته این رسانه ها، انتقال مدل روسی به پلت فرم ایرانی خودرو دنا نیز به نوبه خود تاثیری بر قیمت تمام شده خودرو نخواهد داشت.

به نظر می رسد که این خودروساز روسی در نظر دارد که تولید دنا را در این کشور بومی سازی کند. این انتخاب، به معنای آن است که این شرکت روسی به سمت شرکای خارجی حرکت کرده که می توانند واحدها و تجهیزات لازم را برای ایجاد نسخه بهتر گرانتا فراهم کنند. دنا در این مورد یکی از بهترین گزینه هاست زیرا به لطف پلتفرم ایرانی- فرانسوی دنا، مدل روسی بزرگتر از نسخه فعلی خود خواهد بود.

فاواپرس / خودرو دنا در روسیه با نام «لادا گرانتا» تولید می شود

به گفته رسانه های این کشور، این انتخاب از یک نگاه دیگر نیز به نفع ایران خوردو است. مدل دنا از نظر بصری کاملاً یادآور پریورا است که قبلاً از بازار روسیه خارج شد. این بدان معناست که در هنگام تطبیق ایران خوردو دنا با لادا گرانتا، نیازی به ایجاد تغییرات عمده در فرآیند تطبیق قطعات بدنه وجود ندارد که باعث کاهش سرمایه گذاری در مدل جدید و کاهش هزینه آن می شود.

لادا گرانتا 2022-2023 آینده، با توجه به مفهوم ارائه شده، مانند سلف خود، طراحی نسبتاً ساده ای دارد. پانل های بدنه آن شکل مناسبی دارند که برای سدان های ارزان قیمت معمول است. در عین حال دارای یک جلوپنجره بزرگ رادیاتور ذوزنقه ای شکل با توری ظریفی در جلوی آن است که ظاهری نسبتاً تهاجمی به خودرو بخشیده است. چراغ های جلوی بزرگی در کنار آن قرار گرفته است که احتمالاً به طور پیش فرض با چراغ های هالوژن تکمیل می شوند. پشت سر هم همین لامپ ها وجود دارند.

هنوز تاریخ عرضه نسل دوم لادا گرانتا اعلام نشده است. شاید معرفی این خودرو زودتر از نیمه دوم سال 2023 انجام نشود، زیرا حداقل 7 تا 10 ماه طول می کشد تا با مدل ایرانی سازگار شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.