از K112 خودرو اقتصادی سایپا رونمایی شد + مشخصات و قیمت

امروز در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو از پروژه K112 یا همان خودرو اقتصادی سایپا رونمایی شد.

امروز در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو از پروژه K112 یا همان خودرو اقتصادی سایپا رونمایی شد. این خودرو بر روی پلتفرم رنو کویید توسعه پیدا کرده است. K112 اولین خودرو اقتصادی سایپا در سگمنت A با حداکثر توان موتور 70 تا 75 بخار است که توسط این شرکت خودروساز رونمایی شده است.

شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو (بن رو) مجری طرح پلتفرم خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا در نظر گرفته شده است. هر دو شرکت بزرگ خودروساز در حال فعالیت بر روی این خودرو هستند.

فاواپرس / از K112 خودرو اقتصادی سایپا رونمایی شد

خودرو K112 که در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو در غرفه ایران خودرو رونمایی شده است هنوز در مرحله اولیه و آزمایشی قرار دارد و تا عرضه به بازار فاصله بسیار زیادی دارد. شرکت سایپا نیز در حال فعالیت بر روی پلتفرم رنو کویید است تا این خودرو را با ظاهر اختصاصی خود و متفاوت از مدل K112 ایران خودرو به تولید برساند. هنوز برنامه خاصی در مورد زمان تولید و ارائه به بازار منتشر نشده است.

مشخصات و قمیت خودرو اقتصادی سایپا

سایپا امروز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو،‌ از اولین خودرو اقتصادی جدید سگمنت A خود با حداکثر قدرت موتور 70 تا 75 اسب بخار و با گشتاور 90 تا 100 نیوتون متر رونمایی کرد. فاصله میان دو محور این خودرو 2430 میلی‌متر است. این محصول صبح امروز توسط وزیر صمت رونمایی شد.

فاواپرس / از K112 خودرو اقتصادی سایپا رونمایی شد

در حال حاضر و درباره قیمت اولین خودرو اقتصادی سایپا، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفته که احتمالا قیمتی بین 200 تا 250 میلیون تومان دارد و قرار است معماری آن به نحوی اصلاح شود تا با قیمت زیر 200 میلیون تومان وارد بازار شود.

در حال حاضر البته هنوز حتی نام این خودرو اعلام نشده اما گفته شده که در سگمنت A یا همان مینی‌خودروهای شهری تولیدشده و فاصله میان دو محور آن 2430 میلی‌متر است. با این اوصاف این خودرو هم چیزی در ابعاد کوییک است.

[wptb id=20317]

درباره زمان عرضه خودرو جدید به بازار نیز مسئولان سایپا اطلاع خاصی نداده‌اند، اما وزیر صمت گفته که ایران خودرو و سایپا تولید خودرو اقتصادی را از شهریور سال آینده به تولید انبوه می‌رسانند. عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفته که زمان تقریبی معرفی این خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

درباره پیشرانه خودرو جدید سایپا نیز اطلاعی نداریم، اما با توجه به قدرت 70 تا 75 اسب بخار اعلام شده، احتمالا این خودرو جدید نیز از همان موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی کوییک استفاده می‌کند.

فاواپرس / از K112 خودرو اقتصادی سایپا رونمایی شد

در نمای داخل نیز چیدمان داشبورد شبیه به کابین کوییک اس است. با این تفاوت که نمایشگر به شکل ایستاده روی داشبورد قرار نگرفته و در پنل مرکزی جای گرفته است. بالاتر از نمایشگر نیز دو دریچه تهویه هوا دیده می‌شود. فضای داخلی با دو رنگ قرمز و مشکی تزئین شده است تا این خودرو جوان پسند به نظر برسد.

روی فرمان و نمای عقب خودرو نیز لوگوی V شکلی دیده می‌شود که تاکنون سایپا از آن استفاده نکرده است و مشخص نیست که این آرم قرار است نماد یک شرکت خودروساز اقتصادی در زیر مجموعه سایپا باشد یا صرفا نمادین جای گذاری شده است. در ادامه شما را به تماشای ویدیویی از خودرو جدید سایپا دعوت می‌کنیم:

خودرو اقتصادی سایپا و ایران خودرو در سگمنت A قرار دارد و به عنوان یک هاچ‌بک جمع و جور شهری محسوب می‌شود. این سبک خودرو یعنی هاچ‌بک کوچک شهری در آسیای شرقی،هند و آمریکای جنوبی بازار مناسبی را دارد. بنا به اطلاعات منتشر شده این خودر از یک موتور بنزینی 70 تا 75 اسب بخاری با گشتاور تولیدی 90 تا 100 نیوتن‌متر بهره می‌برد و مصرف این خودرو اقتصادی کمتر از 5 لیتر در 100 کیلومتر است. یک گیربکس 5 سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را برعهده دارد.

از نظر ابعاد خودرو K112 سایپا و ایران خودرو 3800 میلیمتر طول، 1590 میلیمتر عرض و 1490 میلیمتر ارتفاع دارد و.فاصله دو محور 2430 میلیمتر است.. وزن هاچ‌بک k112 سایپا ایران خودرو 770 تا 800 کیلوگرم خواهد بود.

فاواپرس / از K112 خودرو اقتصادی سایپا رونمایی شد

در نمونه آزمایشی تریم داخل K112 خودرو اقتصادی سایپا و ایران خودرو به صورت دو رنگ قرمز و مشکی، صفحه نمایش بزرگ بر روی داشبورد و شیشه بالابر برقی دیده می‌شود. اطلاعات دقیق و کامل‌تری از خودرو اقتصادی سایپا و ایران خودرو K112 در دسترس نیست و این خودرو در حد یک نمونه آزمایشی اولیه در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو رونمایی شده است.

شرکت‌های ایران خودرو و سایپا سال ها است که بر روی پلتفرم رنو کویید برای ساخت یک خودرو اقتصادی در حال فعالیت هستند. شرکت بن رو از شرکت های زیر مجموعه گروه سایپا به عنوان مجری پروژه خودرو اقتصادی انتخاب شده است. البته طرح خودرو اقتصادی ایران خودرو و سایپا هنوز به نتجه نهایی نرسیده است و این دو شرکت سال‌هاست که مشغول بررسی و فعالیت بر روی این موضوع هستند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.