نماینده مجلس: اوضاع اینترنت در کشور خراب است

«علت کاهش کیفیت مرتبط با تصمیمات شورای عالی فضای مجازی است یا از مشکلات شبکه نشات می‌گیرد؟» این پرسش یکی از نمایندگان مجلس از وزیر ارتباطات است.

احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، در گفت‌وگو با منیبان از وضعیت این روزهای اینترنت در کشور انتقاد کرد و خواستار پاسخ‌گویی زارع‌پور در خصوص علت افت کیفیت و سرعت اینترنت شد.

او در این خصوص گفت: اوضاع اینترنت در کشور خراب است و شاهد کاهش سرعت اینترنت هستیم حتی در برخی روستاها اصلاً اینترنت وجود ندارد وزیر ارتباطات باید اعلام کند علت این موضوع مرتبط با تصمیمات شورای عالی فضای مجازی است یا از مشکلات شبکه نشئت می‌گیرد که اگر اینطور باشد باید برطرف شود.

این نماینده مجلس در حالی به عدم وجود اینترنت در برخی روستاها اشاره می‌کند که وزیر ارتباطات در مراسم آیین افتتاح پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، که دو هفته قبل به مناسبت هفته دولت برگزار شده بود، به انتقاد از عملکرد دولت پیشین در اتصال روستاها به اینترنت پرداخته بود و از فعالیت‌های وزارتخانه‌اش برای افزایش دسترسی روستاها به اینترنت خبر داده بود.

فاواپرس / نماینده مجلس: اوضاع اینترنت در کشور خراب است

با توجه به این که پانزدهم شهریورماه مصوبه‌ای با عنوان «شرح وظایف، اختیارات و ترکیب اعضای کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور» به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید که به موجب آن کمیسیونی با هدف تنظیم‌گری تشکیل خواهد شد. تصویب این طرح که سه ماده از طرح صیانت است به نگرانی درباره تصویب و اجرا شدن سایر مواد این طرح دامن زده است.

این نماینده مجلس ضمن اظهار بی‌اطلاعی از تصویب این مصوبه در شورای عالی فضای مجازی، وضعیت فعلی طرح صیانت در مجلس را چنین تشریح کرد: طرح صیانت نه‌تنها به مرحله اجرا نرسید بلکه تصویب هم نشد. درحال حاضر این طرح برای مطالعه و بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شده است در واقع طرح در مرحله بررسی قرار دارد.

باوجوداین، شورای عالی فضای مجازی این مصوبه را برای اجرا ابلاغ کرده است و براساس آن این کمیسیون وظیفه تنظیم سیاست‌ها، نظارت، هدایت، هماهنگی و تصویب مقررات و آیین‌نامه‌های کلان در همه ابعاد فضای مجازی و تنظیم‌گری سایر نهادهای تنظیم‌بخش را بر عهده خواهد داشت.

با توجه به این که یکی از بندهای این مصوبه بند تصویب الزامات مدیریتی ترافیک داخلی و خارجی فضای مجازی کشور از سوی کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور است، این امکان وجود دارد که کاهش پهنای باند دراختیار این کمیسیون قرار گیرد. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به همین موضوع خواستار پاسخ‌گویی وزیر ارتباطات در خصوص ارتباط میان وضعیت نامناسب اینترنت با تصمیمات و مصوبات شورای عالی فضای مجازی شد.

ارکانی همچنین به تکذیب همیشگی کاهش سرعت اینترنت از سوی وزیر ارتباطات اشاره کرده و اعلام کرد در صورتی که موضوع جدیدی منجر به کاهش سرعت و کیفیت اینترنت شده باشد، لازم است نمایندگان مجلس پس از بازگشت از مراسم اربعین در این خصوص تصمیم جمعی بگیرند.

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.