سامانه بلیت فروشی سینما «آی تیکت» رونمایی شد

به منظور توسعه مراکز بلیت فروشی سینمای ایران، سامانه بلیت فروشی سینما «آی تیکت» به همت موسسه سینماشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش فاواپرس به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، مراسم رونمایی از سامانه بلیت فروشی سینما آی تیکت با حضور تعدادی از مدیران برجسته و فعالان کسب‌وکارهای حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار گردید.

مراسم رونمایی از سامانه آی تیکت با حضور حسین اسلامی رییس هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، محمد خلج مدیر عامل «اسنپ»، مدیرعامل «تاپ»، مهدی طالب از «فام»، امیرحسین ایماغیان از «آی گپ»، محمد سخایی از «ایزی پی»، آرزو وصله چی مدیر عامل «آی تیکت»، هاشم میرزاخانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه سینماشهر، علی سرتیپی رییس کانون پخش کنندگان سینمای ایران و منوچهر شاهسواری عضو شو‌رای عالی سینما، محمدرضا صابری نایب رئیس انجمن سینماداران، سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز، صبح روز یکشنبه (۱۳ آذرماه) در موسسه سینماشهر برگزار شد.

مراسم رونمایی از آی تیکت سامانه آنلاین رزرو و خرید بلیت سینما

در این مراسم هاشم میرزاخانی گفت: موسسه سینماشهر به عنوان بازوی توسعه فنی و زیرساخت سازمان سینمایی کشور، سابقه سی سال فعالیت داشته و زحماتی زیادی در بستر زیرساخت سینما داشته است. این در حالی است که با توجه به رشد تکنولوژی، همگام با آن ملزم به ارائه برنامه‌هایی در زمینه توسعه این مهم هستیم.

وی افزود: در حال حاضر با توسعه فضای مجازی، بحث توسعه فروش از طریق فضای آی تی مطرح شده و به دنبال تعامل صنعت سینما با آی تی هستیم و با تفاهم ایجاد شده با اپلیکیشن‌هایی که بیش از ۱۵۰ میلیون نفر نصب دارند، فرصت مناسبی برای جذب مخاطب به سینما به وجود خواهد آمد.

میرزاخانی ادامه داد: با همکاری کلیه سامانه‌های بلیت فروشی، امیدواریم بتوانیم ضریب اشغال سینما را بالاتر برده و با حضور چشم گیر مخاطب در سینما مواجه شویم.

عضو شورای راهبردی اکران اضافه کرد: بستر فروش سینمای ایران به دنبال توسعه است و متاسفانه درحال حاضر ضریب اشغال سینمای ایران ۲/۵ درصد بوده و این رقم برای کشور فرهنگی ای، چون ایران با هنرمندان متعدد و مردم هنر دوست آن در عرصه‌های مختلف تاسف‌آور است چرا که در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۱۰ میلیون نفر به سینما آمده‌اند و اگر با برنامه ریزی‌های جدید، به فرآیند توسعه دست پیدا نکند، قطعا سینما متضرر خواهد شد.

مدیرعامل موسسه سینماشهر عنوان کرد: در سال‌جاری تنها ۲ فیلم ما به سود دهی رسیده و ۴ فیلم توانسته تنها هزینه‌های تولید خود را درآورد و مابقی فیلم‌ها حتی هزینه خود را جذب نکرده‌اند و این از نظر اقتصادی فاجعه محسوب می‌شود.

وی افزود: ما باید مخاطب را با سینما آشتی دهیم و با تعامل با سایر پتانسیل‌های موجود و تولید آثار در خور سینمایی این امر ممکن می‌گردد. «آی تیکت» نیز بستری برای این اتفاق است. در حال حاضر تنها ۳ سامانه فعال برای بلیت فروشی سینمای ایران وجود دارد درحالیکه می‌بایست این امکان توسعه یافته و در دسترس عموم سامانه‌های حرفه‌ای قرار گیرد. سامانه آی تیکت به عنوان ترمینال در کنار سمفا نسبت به کنترل فروش و تجمیع و تسویه حساب‌ها در اسرع وقت اقدام نموده و زمینه رضایت خانواده سینمای ایران را مهیا می‌نماید.

میرزاخانی اظهار کرد: سامانه «آی تیکت» اتفاقی مبارک برای سینمای ایران است که منجر به توسعه سامانه‌های بلیت فروشی خواهد شد. ما به عنوان کشور در حال توسعه باید به دنبال رشد بوده و لازم است در حوزه دیجیتال تولید نیز قدم برداریم. این امر یکی از خواسته‌های جدی هنرمندان ما است و مستلزم آن همگامی هنر با صنعت دیجیتال خواهد بود.

عضو شورای عالی سینما اظهار داشت: من به عنوان تماشاگر این ماجرا، حضور اپلیکیشن‌ها و فعالیت آن‌ها را اجتناب ناپذیر می‌دانم چرا که این پیشرفت از دانش و سواد و اطلاعات نشأت می‌گیرد. اگر درک مفاهیم در این مدت شکل گیرد حتما بهره‌مند اصلی ما هستیم. نظام شبکه‌ای با استفاده از سینمای ایران و اتصال آن به بازار برای آینده کشور بازخورد خوبی خواهد داشت که آی تیکت حرکتی به این سو است.

در حاشیه این مراسم حسین اسلامی رییس هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: در سایر صنایع نیز تغییراتی ایجاد شده است. ارتباط بین صنایع با فضای اطلاع رسانی برآیندی افزون از گیشه را در بر دارد. در همه کشور‌ها انتقال محتوا منجر به خلوتی سینما از مخاطب نشده و فارغ از محتوای جذاب، دسترسی مخاطب به امکانات اینترنتی را آسان کرده است.

وی افزود: هر مجموعه‌ای به اندازه توان خود باید در دسترسی مخاطب به محتوا کمک کند. قطعا این اپلیکیشن‌ها منجر به استقبال بیشتر و جذب مخاطب، رونق سینما‌ها و کمک به سرمایه گذاران و اقتصاد سینما خواهد شد، همچنین به تجمیع اطلاعات مخاطبان نیز کمک کرده و تعامل دوسویه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان را افزایش می‌دهد. ما معتقدیم هر چه به ذائقه مشتری بیشتر کمک شود بازخورد بیشتری خواهد داشت.

حسین اسلامی مراسم رونمایی از آی تیکت سامانه آنلاین رزرو و خرید بلیت سینما

آرزو وصله‌چی مدیرعامل سامانه آی تیکت نیز در ادامه افزود: بازار اکران فیلم‌ها در ایران، آن چنان که مورد انتظار است هنوز روزآمد نشده است و جای خالی سوپراپلیکیشن‌ها و دانش‌بنیان‌های حوزه‌ی آی‌تی در صنعت سینما و بازار اکران و بلیت‌فروشی به شدت احساس می‌شود. به همین دلیل ما در آی تیکت به عنوان یک شرکت و محصول مبتنی بر فناوری اطلاعات، ایجاد پل و ارتباط میان این حوزه از سینما و استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های حوزه‌ی آی‌تی را هدف و رسالت خود می‌دانیم.

در ادامه این مراسم منوچهر شاهسواری عضو شورای عالی سینما، افزود: آمار مخاطب سینما در سال‌جاری سطحی است و برای رهایی از این بحران نیاز به زمان است. گاهی بحران ها، خارج از اراده خود صاحبان کسب و کار است. در بستر بازار‌های جدید اصل بر مشتری مداری است. نظام مشتری محور از ابتدا بر جهان جاری بوده و ما نیز با تغییر ماهیت حرفه‌ای و سرمایه‌ای به آن وابستگی مالی داریم.

وی ادامه داد: ما در تولید اثر نگران بازگشت سرمایه هستیم، اما از افزایش مخاطب لذت می‌بریم و این خود بخشی از کسب و کار است که محدود به فروش صرف نیست. رضایت، تنوع و تکثر خدمات مهم تلقی می‌شود.

شاهسواری عنوان کرد: در وجه عمومی همه ما مشتاق و علاقه‌مند به جمعیت بزرگ هستیم و سینماداران از حضور جمعیت، عکس العمل‌ها و خسارات ناشی از آن خوشحال هستند. امروز اگر کسب و کاری، چون سینما موفق نباشد شما هم موفق نمی‌شوید. همانند آمازون که آن را را بازار می‌شناسید؛ که با کسب سلیقه مخاطب به بازار فیلم رسیده است. امیدوارم رابطه دوسویه مخاطب و سینما به کسب ذوق و سلیقه مشتری برسد که آن مستلزم سنجش مشتری مداری است.

وی ادامه داد: امروز با ۱۶۵ هزار صندلی در سینماها، تنها ۵درصد آن اشغال شده است در حالی که این میزان از مخاطب باید حداقل به ۴۵ درصد برسد. امیدواریم سامانه آی تیکت بتواند به این مساله کمک کند.

در ادامه این مراسم تفاهم نامه‌ای ما بین سینماشهر با برنامه‌های پر کاربرد ایرانی از جمله اسنپ، تاپ، ایزی پی، فام و آی گپ امضا و از «آی تیکت سامانه خرید بلیت سینما» رونمایی شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.