احمدی پویا مدیرعامل ققنوس شد

سعید احمدی پویا در مراسم چهارمین سال‌روز تاسیس شرکت ققنوس به‌عنوان مدیرعامل این شرکت معرفی شد.

این مراسم روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، در آستانه چهارمین سال‌روز تأسیس شرکت ققنوس با حضور حسین اسلامی رئیس هیئت‌مدیره، مهدی قادری قائم‌مقام مدیرعامل، محمد طهرانی معاون کسب‌و‌کار و دیگر کارکنان بخش‌های مختلف این مجموعه برگزار شد.

سعید احمدی پویا دکترای حرفه‌ای مدیریت کسب‌و‌کار، سابقه فعالیت در چندین مجموعه داخلی و خارجی از جمله به‌عنوان مشاور فین‌تک و توسعه کسب‌و‌کار هلدینگ فناپ، معاون توسعه کسب‌و‌کار شرکت دیجی‌پی، معاون توسعه سامانه‌های بانکی شرکت به‌پرداخت ملت، همچنین معاون توسعه و نظارت شبکه پرداخت الکترونیکی شاپرک را در کارنامه دارد.

احمدی پویا همچنین عضو انجمن کامپیوتر استرالیا ( ACS )، نظام صنفی رایانه‌ای ایران، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران، همچنین انجمن کامپیوتر، انجمن انفورماتیک، انجمن مدیریت مالی ایران و… است.

از دیگر سوابق حرفه‌ای مدیرعامل شرکت ققنوس می‌توان به تدریس آزمایشگاه‌های معماری کامپیوتر، سیستم عامل، مهندسی نرم افزار و شبکه در دانشگاه‌های خیام و خوارزمی مشهد اشاره کرد.

به گفته سعید احمدی پویا در این مراسم،‌ در یک سال و نیم گذشته با حضور در هیئت‌مدیره ققنوس و پیش از آن در بنیاد ققنوس، در جریان روند پیشرفت کارها بوده‌ام. واقعیت این است که مسیری طولانی با تحمل مرارت‌های بسیار طی شده تا به اینجا برسیم و الان موقع آن است که ققنوس دوباره بال و پر بگیرد.

مدیرعامل شرکت یکتا ققنوس پارس ادامه داد: «زمانی که ققنوس شروع به کار کرد، ایده‌ای را دنبال می‌کرد که از زمان خودش جلوتر بود. در واقع ققنوس پیش از هر چیز، شروع به فرهنگ‌سازی در زمینه فناوری‌های نوین و اقتصاد دیجیتال کرده بود و تا امروز هم از راه‌های مختلف و با ابزارهای گوناگون سعی داشته در این مسیر حرکت کند. همین رویکرد فرهنگ‌سازی در شرایطی که فضا چنان‌که باید آمادگی پذیرش این ایده‌ها را نداشت، باعث شد دشواری‌های زیادی روبه روی ما قرار بگیرد. در فضای امروز شاهد این هستیم که شناخت بیشتری از فناوری‌های جدیدی مانند بلاکچین حاصل شده و درک عمومی به این نتیجه رسیده که لازم است از این فضا و از این شبکه‌ها استفاده کند. امیدوارم در کنار هم بتوانیم در ماه‌ها و سال‌های پیش رو هدف‌گذاری‌های جدیدی را ترسیم کنیم و قدم‌های محکم‌تری برای تحقق آن‌ها برداریم.»

شرکت فناوری‌های اطلاعاتی و مالی توزیع‌شده یکتا ققنوس پارس یکی از میزبان‌های مؤسس شبکه ققنوس، بزرگ‌ترین زیرساخت دفترکل توزیع‌شده در ایران است که به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان در زمینه کاربردی سازی و توسعه محصولات و راهکارهای نوین بر پایه فناوری‌دفترکل توزیع‌شده (DLT) و شبکه ققنوس از اواخر سال ۱۳۹۷ آغاز به‌کار کرده و به‌دنبال رفع مشکل چرخه دارایی‌های منجمد و چالش‌های ملی، تحول کسب‌و‌کار و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری است که نقشی جدی در توسعه اقتصاد دیجیتال دارد.

طبق اعلام ققنوس، چشم‌انداز شبکه ققنوس تبدیل شدن به بزرگ‌ترین و پیشروترین شبکه فناوری‌های اطلاعاتی و مالی توزیع‌شده در منطقه است. در همین راستا شرکت ققنوس به عنوان عضوی از شبکه بین‌المللی ققنوس پروژه‌هایی از جمله توسعه کیف توکن ققنوس، پروژه برات دیجیتال، ایجاد سکوی تأمین مالی جمعی، راه‌اندازی مرکز تبادل غیرمتمرکز، توسعه سکوی انتخابات و رأی‌گیری دیجیتالی و انتشار توکن‌های جدید را به مرحله اجرا درآورده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.