زارع‌پور:

وزارت ارتباطات به ایده‌های سینمایی در حوزه فاوا کمک می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رسانه می‌تواند بهترین ابزار برای انتقال انواع پیام‌ها باشد و هنر سینما هم که یک هنر جهانی است، وزارت ارتباطات نیز تلاش می‌کند تا به سینماگرانی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای ایده هستند، کمک کند.

به گزارش فاواپرس، عیسی زارع‌پور همراه با جمعی از مسئولان و فرزندان سرداران شهید به تماشای غریب جدیدترین اثر سینمایی محمدحسین لطیفی نشستند.

زارع‌پور جشنواره فیلم فجر را فرصتی برای عرضه آثار هنرمندان دانست و گفت: این رویداد همچنین فرصتی فراهم آورده تا مردم ایران که ذوق هنری دیرینه دارند از آثار سینمایی و محصولات این هنر رسانه لذت کافی را ببرند.

وزیر ارتباطات افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران، رسانه می‌تواند بهترین ابزار برای انتقال انواع پیام‌ها باشد و هنر سینما هم که یک هنر جهانی است، قطعا ابزار مهمی در انتقال مفاهیم متعالی انقلاب اسلامی است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر ویترینی از محصولات سینمایی در یک سال گذشته است، اظهار داشت: در این دوره خوشبختانه چند فیلم در حوزه استراتژیک و تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ساخته شده است؛ به نظرم نسل امروز نیازمند این محتواهاست و از طریق این نوع فیلم‌ها متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ به عنوان نسل جدید جامعه با سبک زندگی، آرمان و اندیشه‌های متعالی شهدای اسلام و سرداران دفاع مقدس آشنا شوند و بتوانند آنها را به عنوان الگو انتخاب کنند.

زارع‌پور فیلم غریب را به سبب پرداختن به زندگی سردار شهید محمد بروجردی که به مسیح کردستان معروف است، یک فیلم خوب برشمرد و گفت: امیدوارم لطیفی باز هم از این آثار تولید کند. با توجه به تکنولوژی‌های نوین بی‌تردید سینما نیز از این فضای جهانی متاثر خواهد بود و جامعه هنری باید در تعامل با محافل و مجامع علمی و تکنیکی با دانش جدید در حوزه سینما آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات هم تلاش می‌کند تا به سینماگرانی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای ایده هستند، کمک کند.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار شد. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت پرداختند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.