راه‌اندازی کارزار درخواست جبران خسارت قطع اینترنت هنگام برگزاری کنکور

در این کارزار ار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال خواسته شده تا راهکارهای جبران خسارت بررسی و نسبت به اجرای آن اقدام شود.

فعالان صنعت فاوای کشور با راه‌اندازی کارزار درخواست جبران خسارت قطع اینترنت هنگام برگزاری کنکور، جبران خسارت به کسب‌وکارهای آنلاین به‌دلیل قطع اینترنت، به هنگام برگزاری کنکور را خواستار شدند؛ قطع اینترنتی که البته کسب‌وکارهای سنتی و مردم را به دردسر انداخت.

کارزار درخواست جبران خسارت به کسب‌وکارهای آنلاین با قطع اینترنت در زمان کنکور که از 16 بهمن‌ماه امسال به‌راه افتاده، در کنار خسارت اقتصادی به کسب‌وکارها، افزایش ریسک سرمایه‌گذاری و دلسردی فعالین صنف را از دیگر اثرات منفی این اتفاق برشمرده است:

با توجه به قطعی اینترنت در روزهای برگزاری کنکور در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 29 و 30 دی‌ماه، شمار زیادی از کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین دچار مشکلات فراوان و ضرروزیان‌های هنگفتی شده‌اند. این مسئله همچنین باعث تسریع در افزایش ریسک سرمایه‌گذاری بر کسب‌وکارهای آنلاین و همچنین دلسردی فعالین این صنف شده است. در کنار ضرروزیان‌هایی که به‌صورت مستقیم متوجه کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین شده، برخی از ذی‌نفعان در لایه‌های دیگر همچون رانندگان محترم تاکسی‌های اینترنتی نیز دچار زیان شده‌اند.

فاواپرس / کارزار درخواست جبران خسارت قطع اینترنت هنگام برگزاری کنکور

در همین راستا از کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال خواسته شده است تا نسبت به بررسی راهکارهای تعیین و جبران خسارت وارده به سایر ذی‌نفعان اقدام کند.

نویسنده‌ی کارزار درخواست جبران خسارت قطع اینترنت هنگام برگزاری کنکور، «رضا الفت‌نسب»، جانشین سرپرست موقت اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی است که چنین درخواستی را از طرف فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به ثبت رسانده.

افراد درصورت تمایل می‌توانند تا 14 اسفند‌ماه با مراجعه به صفحه کارزار مربوطه، آن را امضا کرده و خواهان جبران خسارت به کسب‌وکارها شوند.

گفتنی است با وجود وعده مسئولان برای قطع اینترنت همراه در نواحی برگزاری کنکور سراسری، اینترنت موبایل در 29 و 30 دی‌ماه در محدوده‌های بیشتری قطع شد و مردم را به دردسر انداخت؛ موضوعی که با واکنش وزیر ارتباطات و رئیس قوه قضاییه نیز همراه شد. آن‌ها در سخنانی بر لزوم استفاده از روش جایگزین برای مقابله با تقلب تأکید کردند و خواهان عدم قطع اینترنت در کنکورهای بعدی شدند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.