فراخوان ثبت‌نام ششمین دوره لیگ اینترنت اشیا ایران

فروم اينترنت اشيا ايران به‌عنوان نهاد تصميم‌ساز غيردولتی در اکوسیستم اينترنت اشيا کشور از بهمن ماه ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد.

ششمین دوره لیگ اینترنت اشیا ایران باهدف کمک به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، بلوغ اکوسیستم و ترویج ارایه خدمات اینترنت اشیا با بهره‌گیری از توان تیم‌های استارتاپی فعال در حوزه اینترنت اشیا در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش فاواپرس، فروم اينترنت اشيا ايران به‌عنوان نهاد تصميم‌ساز غيردولتی در اکوسیستم اينترنت اشيا کشور از بهمن ماه ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد. از زمانی كه ايده ايجاد كانون تفكر تخصصی در زمينه اينترنت اشيا در کشور مطرح شد حدود ۷ سال می‌گذرد و از آن زمان اعضای فروم با هم‌فکری و هم‌افزايی و ارایه طرح‌های پيشنهادی كاربردی توانسته‌اند نقش و عملكرد بارزی در شكل‌گيری اتفاقات مثبت در اين حوزه در کشور ایفا کنند.

اهداف کلان فروم از بدو تاسیس تا کنون شامل موارد زیر می‌شود:

فاواپرس / فراخوان ثبت‌نام ششمین دوره لیگ اینترنت اشیا ایران

با توجه به چندبعدی و چندبخشی بودن موضوع اينترنت اشيا، تعدد ذينفعان در بخش خصوصی و دولتی، براي موفقيت در توسعه بازار و مقابله با عقب‌ماندگی كشور از يكسو و همچنين اثرگذاری اين موضوع بر اقتصاد كلان و اهميت آن از سوی ديگر، فروم تاكنون به‌طور پيوسته طرح‌ها و مدل‌های گوناگون جهت ايجاد همكاری و همفكری را تجربه كرده‌است و تا امروز با برگزاری رویدادهای مختلف ترویجی و آموزشی، مسابقه‌ای و … سعی در توسعه و کمک به بلوغ مناسب اکوسیستم اینترنت اشیا در کشور داشته است.

فاواپرس / فراخوان ثبت‌نام ششمین دوره لیگ اینترنت اشیا ایران

معرفی رویداد لیگ اینترنت اشیا ایران

تحولات فناورانه در حال بازتعریف نحوه زندگی، کار و تعاملات افراد در دنیای نوین است. با بکارگیری این فناوری‌ها به عنوان ابزاری توانمند می‌توان در راستای ایجاد تأثیر مثبت اجتماعی و زیست محیطی حرکت کرد. با الهام از این روند و در راستای بکارگیری ابزارهای فناورانه‌ در کنار اتکاء به خلاقیت و نوآوری جوانان در سراسر کشور لیگ اینترنت اشیا ایران برگزار می‌شود.

از جمله محورهای مهم این رویداد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمرکززدایی و شناسایی تیم‌های توانمند از سراسر کشور در حوزه هوشمندسازی و ارایه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیا
  • کمک به بلوغ اکوسیستم اینترنت اشیا کشور از طریق ایجاد هم‌افزایی میان بازیگران مختلف اکوسیستم از جمله شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات و شرکت‌های بهره‌بردار
  • امکان شناسایی تیم‌های برگزیده و ارایه خدمات پشتیبانی به آن‌ها در جهت توسعه تجاری راهکار و یا محصول ارایه شده

اهداف اصلی برگزاری لیگ اینترنت اشیا ایران

فرایند برگزاری لیگ

پس از اعلام عمومی فراخوان سراسری، علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد لازم است ابتدا از طریق پنل وب‌سایت مربوطه ثبت‌نام کرده و طرح اولیه خود را برای شرکت در مسابقه ارسال کنند.

طرح‌های ثبت‌نامی مورد ارزیابی ابتدایی قرار گرفته و سپس طرح‌های منتخب با توجه به منطقه ثبت‌نامی (شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز) در هر منطقه با یکدیگر رقابت خواهند کرد. پس از برگزاری رقابت منطقه‌ای، تیم‌های برگزیده هر منطقه به فینال راه‌ خواهند یافت و در نهایت سه تیم برگزیده این دوره رقابت‌های لیگ در روز برگزاری مسابقه فینال مشخص خواهند شد.

تیم‌های برگزیده علاوه بر دریافت جوایز نقدی، بسته به سطح و توانمندی تیم در انجام پروژه، ورود به بازار یا شتابدهی تسهیلات ویژه دریافت خواهند کرد. همچنین در حین برگزاری رویداد فینال و به فراخور سطح شرکت‌کنندگان امکان برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های نرم و کسب‌وکار برای شرکت‌کنندگان وجود دارد. با توجه به همکاری نزدیک فروم با پارک‌های علم و فناوری مستقر در استان‌های مختلف کشور سعی بر این است که رویدادهای منطقه‌ای با محوریت پارک‌های معین در مناطق مرتبط برگزار شود.

فرآیند برگزاری لیگ اینترنت اشیا ایران

مخاطبین رویداد

  • مدیران ارشد و تصمیم‌گیر در نهادهای حاکمیتی تاثیرگذار در اکوسیستم اینترنت اشیا کشور
  • شتاب‌دهنده‌ها و نهادهای پشتیبان و توسعه در اکوسیستم نوآوری، علم و فناوری کشور
  • مدیران و افراد حرفه‌ای شاغل در شرکت‌های فعال در اکوسیستم اینترنت اشیا کشور
  • دانشجویان و اعضای هیئت علمی
  • استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا

لازم به ذکر است که برای اعلان فراخوان سراسری رویداد معمولا حوزه‌های هدف (ورتیکال‌ها) انتخاب می‌شوند. این امکان وجود دارد که این حوزه‌های هدف در همکاری و تعامل با حامیان رویداد در راستای حل‌ چالش‌های آن‌ها انتخاب شوند و راهکارهایی ارسالی نیز بر همین مبنا ارزیابی شوند.

معیارهای ارزیابی

معیارهای ارزیابی با توجه به تیم‌های شرکت‌کننده و حوزه‌های مختلف راهکارهای ارایه شده پارامترهای متفاوتی را در بر می‌گیرد. با این حال معیارهای ذیل از اصلی‌ترین مواردی خواهند بود که برای ارزیابی تیم‌ها و راهکارهای ارایه شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

معیارهای اصلی ارزیابی تیم‌ها و راهکارهای ارائه شده

جدول زمان‌بندی رویداد به شرح ذیل می‌باشد:

پس از ثبت‌نام تیم‌ها از سراسر کشور و تعیین مکان تیم‌های ثبت‌نام کننده، دسته‌بندی منطقه‌ای (مشتمل بر شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز) تیم‌ها صورت گرفته و پس از آن به ترتیب رویداد‌های منطقه‌ای برگزار می‌شود.

سعی بر این است که رویدادهای منطقه‌ای با همکاری پارک‌های علم و فناوری و یا دانشگاه‌های معین برگزار شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.