سما جهانباز کیست و اکنون کجاست؟

آخرین اطلاعی که از سما جهانباز داریم ویس (صدای منتشر شده) او به دوستش است که در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر شده: خیلی احتیاج دارم الان باهات صحبت کنم. یک مشکلی پیش آمده. به من زود زنگ بزن.

پدر سما جهانباز در ادامه می‌گوید: «آخرین اطلاعی که از سما داریم ویس (صدای منتشر شده) او به دوستش است. این ویس در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر شده. در این ویس که سما برای دوستش ارسال کرده، گفته بود: «خیلی احتیاج دارم الان باهات صحبت کنم. یک مشکلی پیش آمده. به من زود زنگ بزن.» قبل از این ویس هم با مادرش تماس گرفته و گفته بود: «یک ربع دیگر به خانه می‌رسد.»

به گزارش فاواپرس، بیش از هفت ماه از مفقود شدن «سلما جهانباز» دانشجوی بیست و دو ساله اصفهانی، در شیراز می‌گذرد و همچنان پرونده او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و بنابر گفته مقامات نیروی انتظامی استان فارس، این ماجرا گره‌های بسیاری دارد که هنوز باز نشده‌اند.

همه چیز از ساعت ۹ شب ۲۵ تیرماه آغاز شد. خانواده سما جهانباز برای سفر به شیراز و خانه عمه «سما» رفته بودند. قرار بود همان شب یا فردا صبح او به همراه خانواده‌اش به اصفهان برگردند. «سما» ساعت ۷:۲۰ عصر، از منزل عمه‌اش، برای خرید بیرون می‌رود. دو ساعت بعد، سما جهانباز به خانواده‌اش خبر می‌دهد که در حال برگشتن به خانه است و ده دقیقه دیگر می‌رسد. اما پس از آن، گوشی او خاموش می‌شود و دیگر هیچ خبری از «سما» نمی‌شود تا همین امروز.

در این میان، سعید جهانباز پدر «سما» همچنان امیدوار است که دخترش را پیدا کند. چند روز گذشته تصویری تلخ از او منتشر شد که با پلاکارد‌هایی در خیابان از مردم تقاضای کمک می‌کرد.این تصویر بازتاب زیادی در شبکه‌های مجازی داشت. با انتشار گسترده این تصویر، جزئیات ماجرا را از پدر سما جهانباز جویا شدیم. و همچنین در گفتگو با مقامات انتظامی استان فارس ابعاد مختلف این حادثه را پیگیری کردیم.

سعید جانباز در گفتگو با فرارو عنوان کرد: «بیش از هفت ماه پیش دختر من به معالی‌آباد شیراز رفته بود تا یک قطعه طلا کوچک خود را بفروشد. وقتی از طلافروشی خارج می‌شود، شخصی، «سما» را تعقیب می‌کند که تصویر او به وسیله دوربین‌های مداربسته همان قسمت ضبط شده بود. این آقا هم بعد از چند ماه توسط نیروی انتظامی بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت. اما گفته بود که صرفا، چون «سما» زیبا بود دنبال او رفته بود و طبق گفته او برخوردی با سما نداشته است»

پدر سما جهانباز ادامه داد: «در این مدت این تنها سرنخی بود که در ماجرای مفقود شدن دخترم تا امروز پیدا شده بود که آن هم بعد از بازجویی فنی پلیس منتفی شد.»

فاواپرس / سعید جهانباز پدر سما جهانباز

سعید جهانباز ادامه درباره جزئیات ماجرا گفت: «به طور کلی آنچه تا این لحظه از ماجرا می‌دانیم این است که «سما» بعد از اینکه از طلافروشی خارج شده سوار خودرویی می‌شود که به خانه عمه‌اش بیاید. زیرا ما در آن روز‌ها از اصفهان به شیراز رفته بودیم و خانه خواهرم مهمان بودیم. در ماشین با همسرم تماس گرفته، و گفته بود که نهایتا تا یک ربع دیگر به خانه می‌رسد. اما دقایقی بعد، پیامی صوتی به دوستش می‌دهد و می‌گوید «خیلی احتیاج دارم الان باهات صحبت کنم. یک مشکلی پیش آمده. به من زود زنگ بزن.». اما زمانی که دوستش تماس می‌گیرد، گوشی «سما» خاموش بوده و بعد از گذشت هفت ماه هنوز روشن نشده است.»

او در خصوص ساعت وقوع حادثه و جزئیات بیشتر ماجرا عنوان کرد: «زمانی که «سما» از خیابان معالی آباد خارج شده بود و با مادرش تماس گرفته بود، ساعت حدود ۹ شب بود. بنا به گفته‌های ماموران آگاهی وقتی با مادرش تماس گرفته در خیابان تاچارای شیراز بوده است. یعنی مشخصا در مسیر بازگشت به خانه بود. حدس من این است که سما جهانباز را به بیرون از شهر منتقل کرده‌اند. چون تلفن او دست کم ده دقیقه بعد از این تماس، و حوالی بزرگراهی که به بیرون شهر می‌رود، روشن بوده است.»

جهانباز در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی استان فارس گفت: «همین چند روز پیش برای دیدن آقای فرمانده انتظامی استان فارس رفتم. طبق صحبت‌هایی که با ایشان داشتم، یک گروهی در پلیس آگاهی تشکیل شده است تا موضوع «سما» را بررسی کنند. طبق گفته سردار حبیبی این افراد از نیروهای ویژه اداره آگاهی استان فارس هستند، اما متاسفانه تا امروز هیچ سرنخ جدیدی پیدا نکرده‌اند و معتقدند این پرونده گره‌های کور بسیاری دارد و همین‌ها تا امروز مانع از رسیدن به نقطه‌های امیدوار کننده شده‌اند.»

در ارتباط با پرونده سما جهانباز، تا امروز ۱۲ نفر بازداشت و بازجویی شده‌اند

در همین خصوص سرهنگ حمید افرامن رییس مرکز اطلاع رسانی عنوان کرد: «تا این لحظه حدود ۱۲ نفر در رابطه با پرونده سما جهانباز بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته اند. اما تمامی اظهارات آن‌ها بعد از راستی آزمایی و تائید اظهاراتشان، آزاد و دستور منع تعقیب برایشان صادر شده است.»

سرهنگ افرامن در پایان گفت: «باید به این نکته توجه داشت که تا این لحظه خانم سما جهانباز، جزو افراد مفقود به شمار می‎آیند و نمی‌توان پرونده او را در دسته آدم‌ربایی طبقه بندی کرد. معتقدم باید این‌ دو مورد دستکم تا به دست آوردن نشانه یا سرنخی از یکدیگر تفکیک کرد. افرادی که ربوده می‌شوند بعد مدتی تماسی گرفته می‌شود و درخواستی از خانواده‌های آنها صورت می‌گیرد، اما درباره خانم جهانباز این اتفاق رخ نداده است؛ لذا پرونده ایشان در دسته مفقودی قرار می‌گیرد. معمولا پرونده‌های افراد مفقود شده زمان بیشتری برای رسیدن به نتیجه نیاز دارند. زیرا در این موارد باید صبر کرد دید کجا و چه زمانی از کارت‌ها و تلفن و سیم کارت ایشان استفاده می‌شود تا پلیس آگاهی بتواند اقدام کند.»

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.