ارگاسم در زنان چطور است و چطور ارگاسم بهتری داشته باشیم؟

ارگاسم یا اوج لذت جنسی برای زنان یک ضرورت برای سلامت است اما بسیاری از زنان هنوز از خود می‌پرسند ارضا شدن چیست و ارگاسم در زنان چه حسی دارد؟

بسیاری از زنان هنوز از خود می‌پرسند ارضا شدن چیست و ارگاسم در زنان چه حسی دارد؟ ارگاسم یا اوج لذت جنسی برای زنان یک ضرورت برای سلامت است که می‌تواند با تحریک کلیتوریس، واژن، نوک سینه‌‌ها، دهانه رحم یا ترکیبی غیرعادی از همه این موارد ایجاد شود.

در ادامه هر آن چه باید در مورد اینکه ارگاسم چیست، اوج لذت جنسی چه احساسی دارد و چگونه می‌توان ارگاسم بهتر و شدیدتری داشت بدانید آورده‌ایم.

فاواپرس / ارگاسم در زنان چطور است و چطور ارگاسم بهتری داشته باشیم؟

ارگاسم چیست؟

اگرچه تلاش‌های زیادی برای تعریف و توصیف ارگاسم انجام شده است، اما شاید ساده‌ترین آنها، توسط آلفرد کینزی (Alfred Kinsey)، پیشگام در مطالعه تمایلات جنسی انسان گفته شده باشد: «تخلیه انفجاری تنش های عصبی عضلانی در اوج واکنش جنسی».

در اینجا عصبی به اعصاب بدن و نورون های مغز اشاره دارد، عضلانی به ماهیچه ها اشاره دارد و ترشحات انفجاری هم که خود گویاست. درنتیجه ارگاسم یک پاسخ شدیدا لذت‌بخش به تحریک جنسی است.

چه چیزی باعث ارگاسم می‌شود؟ مسلما لزوما ربطی به اندام تناسلی ندارد. زیرا برخی از افراد بااستعداد وجود دارند که بدون هیچ‌گونه تحریک فیزیکی قادر به تجربه ارگاسم با تخیل خود هستند.

تحقیقات دکتر نن وایز (Dr. Nan Wise)، عصب شناس و سکس تراپیست نشان داده است که ارگاسم در واقع یک رویداد بزرگ مغزی است که جریان خون را به طیف وسیعی از مناطق مغز توسعه می‌دهد و برای سلامت مغز مفید است. در واقع، ارضا شدن ممکن است برای مغز شما بهتر از حل جدول کلمات متقاطع باشد و البته بسیار سرگرم‌کننده‌تر.

فاواپرس / ارگاسم در زنان چطور است و چطور ارگاسم بهتری داشته باشیم؟

ارگاسم باید چه حسی داشته باشد؟

مطالعه‌ای که در دهه ۱۹۷۰ انجام شد از دانشجویان دختر و پسر خواست تا احساس ارگاسم خود را شرح دهند. بیشتر توصیف‌ها شامل رهایی لذت‌بخش از تنش‌های ایجادشده بود که به‌عنوان انفجاری از احساس (گاهی در مرز خلسه) تجربه می‌شد و در نهایت موجی از گرما، صلح و آرامش را به همراه داشت.

حقیقت این است که ارگاسم طیف های مختلفی دارد: برخی خوشایند هستند اما حیرت آور و تکان‌دهنده نه و برخی دیگر با فریاد، خنده و گریه همراهند. اما بهتر است به این فکر نکنیم که ارگاسم چطور باید باشد چون در این صورت خود را از تجربه کردن و لذت بردن دور می‌کنیم.

فاواپرس / ارگاسم در زنان چطور است و چطور ارگاسم بهتری داشته باشیم؟

تفاوت ارگاسم در زنان و ارگاسم مردانه چیست؟

یکی از تفاوت های بزرگ این است که مردان پس از ارگاسم، دوره ای مقاوم به ارگاسم دارند، به این معنی که حداقل برای مدتی نمی‌توانند دوباره ارضا شوند. ارگاسم در زنان این طور نیست. آن‌ها می‌توانند در حین فعالیت جنسی، ارگاسم‌‌های متعددی را تجربه کنند.

تفاوت دیگر این است که مردان و زنان در طول تجربه جنسی چقدر به ارگاسم می‌رسند. شکاف ارگاسم در اینجا قابل توجه است. ۹۵ درصد از مردان دگرجنس‌گرا عموما با شریک جنسی خود به ارگاسم می‌رسند، در حالی که تنها ۶۵ درصد از زنان دگرجنس‌گرا ارگاسم را تجربه می‌کنند. زنان همجنسگرا در این بخش بهتر عمل می‌کنند: ۸۶ درصد از آن‌ها هنگام رابطه جنسی به طور منظم ارگاسم را گزارش کردند.

اگرچه بین مردان و زنان شکاف ارگاسم وجود دارد، با توجه به درصد زنانی که در شرایط مناسب ارگاسم های متعدد را گزارش می‌کنند، می‌توان گفت ظرفیت جنسی زنان بسیار زیاد است.

فاواپرس / ارگاسم در زنان چطور است و چطور ارگاسم بهتری داشته باشیم؟

چگونه متوجه شویم به ارگاسم رسیده‌ایم؟

ارگاسم و به طور کلی ارگاسم در زنان با تغییراتی در معیارهای فیزیولوژیکی مانند ضربان قلب، فشار خون، گشاد شدن مردمک و انقباضات ریتمیک غیرارادی عضلات کف لگن، اطراف واژن، و همچنین انقباضات رحمی و مقعدی مرتبط است. اما بهترین راه برای تعیین اینکه آیا ارگاسم اتفاق افتاده است یا خیر این است که از شخصی که تجربه‌اش را دارد بپرسید.

فاواپرس / ارگاسم در زنان چطور است و چطور ارگاسم بهتری داشته باشیم؟

چگونه به کمک علم ارگاسم بهتر و شدیدتری داشته باشیم؟

۱. ارتباطات بین بدن و مراکز لذت مغزتان را تقویت کنید

بدن ما برای احساسات لذت‌بخش سیم‌کشی شده است. شما می‌توانید با تقویت مسیرهای لذت، صدای حس‌ها را بلندتر کنید. تحریک پی در پی، امری کلیدی است.

قسمت‌های مختلف کلیتوریس با برخی از کلیدهای صفحه کلیدِ لذت مطابقت دارد و به ارگاسم در زنان کمک می‌کنند. در حالی که واژن، دهانه رحم و نوک سینه ها به خودی خود رزونانس عمیقی دارند. با افزودن تحریک همزمان به نواحیِ بیشتر، ناحیه وسیع‌تری از مرکز حس تناسلی مغز فعال می‌شود و با ترکیب آنها احساسات شدیدتری ایجاد می‌شود و این پتانسیل ارگاسم ما را افزایش می‌دهد.

کلیدهای لذت نواحی مجاور اندام تناسلی مانند ران، باسن و پهلوها را فراموش نکنید. می‌توانید حتی نواحی غیرتناسلی نظیر لب ها، دهان، گوش و گردن را برای تجربه احساسات متفاوت امتحان کنید.

فاواپرس / ارگاسم در زنان چطور است و چطور ارگاسم بهتری داشته باشیم؟

۲. کگل، کگل، کگل

هرچقدر از اهمیت تقویت عضلات کف لگن برای افزایش تجربه جنسی و بهبود ارگاسم در زنان بگوییم کم است. تمرین دادن منظم این ماهیچه برای افزایش توانایی ما در ارگاسم و قوی‌تر کردن آن معجزه می‌کند. شما حتی می‌توانید تمرین کگل را حین رابطه جنسی انجام دهید، زیرا انقباض این ماهیچه به افزایش احساسات کمک می‌کند.

فاواپرس / ارگاسم در زنان چطور است و چطور ارگاسم بهتری داشته باشیم؟

۳. روش آمیزش هم راستا (CAT) را در نظر بگیرید

اگر برای رسیدن به ارگاسم در حین رابطه جنسی با چالش هایی روبه‌رو هستید از روش آمیزش هم ترازی (coital alignment technique) که به‌طور قابل توجهی تحریک کلیتوریس خارجی و داخلی را افزایش می‌دهد استفاده کنید. این روش باعث می‌شود ارگاسم در زنان لذت بخش‌تر و شدید‌تر باشد. در این حالت کلیتوریس تا بیشترین حد ممکن تحریک می‌شود.

فاواپرس / ارگاسم در زنان چطور است و چطور ارگاسم بهتری داشته باشیم؟

۴. از ذهن و تخیل خود استفاده کنید

مغز مهم‌ترین اندام جنسی است. وقتی ذهن به جای احساس تجربه جنسی، روی لیست کارهایی که باید انجام دهید متمرکز می‌شود، ارگاسم کمرنگ و حتی ناپدید می‌شود. برای بهبود ارگاسم در زنان کاری که می‌توانید انجام دهید این است که توجه خود را به احساسات تناسلی خود جلب کنید که می‌تواند مسیرهای لذت را تقویت کند. شما حتی با فکر کردن به تحریک دستگاه تناسلی، بدون هیچ‌گونه لمسی می‌توانید مراکز لذت مغز خود را روشن کنید.

۵. روی ارگاسم تمرکز نکنید

تلاش برای داشتن بزرگترین، بهترین و هیجان انگیزترین ارگاسم نتیجه معکوس دارد. ارگاسم همه چیز و نهایت دنیا نیست. رها کردن این جستجو می‌تواند کمک کند که ارگاسم خودش شما را پیدا کند. در هنگام رابطه جنسی در لحظه حضور داشته باشید و به تجربه خود جواب مثبت بدهید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.