قسط وام ازدواج 200 میلیونی چقدر است؟

مبلغ جدید وام ازدواج برای سال آینده، حداقل ۱۵۰ میلیون و حداکثر ۲۰۰ میلیون به‌ازای هر نفر خواهد بود. عروس‌های زیر ۲۳ سال و داماد‌های زیر ۲۵ سال، طبق قانون ۲۰۰ میلیون وام می‌گیرند و اگر هر دو مشمول این قانون باشند، سال آینده ۴۰۰ میلیون تسهیلات ازدواج دریافت می‌کنند.

مبلغ جدید وام ازدواج برای سال آینده، حداقل 150 میلیون و حداکثر 200 میلیون به‌ازای هر نفر خواهد بود. اما قسط وام ازدواج 200 میلیونی چقدر خواهد بود؟

به گزارش فاواپرس، مبلغ جدید وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ حداقل ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر است، اما تحت شرایطی امکان دارد به نفری ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند. به این ترتیب اگر عروس و داماد دوتایی برای دریافت وام ازدواج اقدام کنند، حداقل ۳۰۰ میلیون تومان دست‌شان را می‌گیرد. رقم وام ازدواج سال ۱۴۰۲ برای عروس‌های زیر ۲۳ سال و داماد‌های زیر ۲۵ سال، طبق قانون ۲۰۰ میلیون تومان است.

چنانچه یکی از آن‌ها بتواند از این تبصره استفاده کند، رقم تسهیلات ازدواجشان به ۳۵۰ میلیون و در صورتی که هر دو مشمول قانون شوند، سال آینده ۴۰۰ میلیون تسهیلات ازدواج دریافت خواهند کرد. با هم اقساط وام ازدواج ۱۴۰۲ را در هر کدام از این حالت‌ها بررسی می‌کنیم.

مبلغ جدید وام ازدواج در سال ۱۴۰۲، حداقل ۱۵۰ میلیون و حداکثر ۲۰۰ میلیون به‌ازای هر نفر خواهد بود. طبق قانون بازپرداخت وام ازدواج با کارمزد چهار درصدی انجام می‌شود و دریافت‌کنندگان ۱۰ سال یا معادل ۱۲۰ ماه برای پرداخت اقساط فرصت خواهند داشت. حداقل رقم اقساط برای هر نفر یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان است که اگر زن و شوهر با هم وام بگیرند، باید حداقل ماهی دو میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان قسط بدهند.

مبلغ جدید وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ دست‌کم ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود. مردان بالای ۲۵ سال و زنان بالای ۲۳ سال می‌توانند به شرط و شروطی این رقم را دریافت کنند. بازپرداخت وام ازدواج با کارمزد چهار درصدی و اقساط ۱۲۰ ماهه انجام می‌شود. به این ترتیب رقم قسط ماهیانه به حدود یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان می‌رسد. بانک‌ها معمولا کارمزد چهار درصدی را در تعداد اقساط سرشکن می‌کنند. به‌این ترتیب ۱۰ تا از ۱۲۰ قسط با رقمی متقاوت محاسبه خواهد بود. پس اگر موفق به دریافت وام ازدواج ۱۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ شدید، باید بدانید رقم قسط اول شش میلیون تومان برای هر نفر خواهد بود.

قسط وام ازدواج ۱۵۰ میلیون تومای در بقیه ماه‌های این سال همان عدد یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان است تا نوبت پرداخت قسط اول سال دوم فرا برسد. متقاضیان در این ماه باید پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قسط بدهند. مبلغ قسط اول سال سوم، برای دریافت‌کنندگان تسهیلات ازدواج ۱۵۰ میلیونی، چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محاسبه شده است.

اولین قسط سال بعدی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود. در ابتدای سال پنجم باید قسط سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی پرداخت کنید. قسط اول سال ششم سه میلیون است. قسط اول سال هفتم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قسط اول سال هشتم، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود. متقاضیانی که سال ۱۴۰۲، موفق می‌شوند مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج بگیرند، در ابتدای سال‌های نهم و دهم باید قسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۶۰۰ هزار تومان واریز کنند.

باقی اقساط در این سال‌ها همان یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان است که با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی احتمالا می‌توانید حدس بزنید در سال ۱۴۱۲ رقم ناچیزی خواهد بود. فقط مراقب باشید که موقع حساب و کتاب، اقساط هر نفر جداگانه محاسبه شده و رقم اقساط برای زوج‌ها، دو برابر می‌شود.

جمع کل اقساط وام ۱۵۰ میلیونی ازدواج در پایان ۱۰ سال، به ۱۸۳ میلیون تومان می‌رسد. به این ترتیب متقاضیان علاوه بر ۱۵۰ میلیون اصل وام، ۳۳ میلیون اضافه به بانک برمی‌گردانند.

فاواپرس / قسط وام ازدواج 200 میلیونی چقدر است؟

تسهیلات ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از روز اول فروردین ۱۳۹۷ ثبت شده و تا الان وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌شود. شرط سنی در قوانین پرداخت وام ازدواج قید نشده؛ به‌عنوان مثال امسال ۹۱۴ وام به افرادی با سن بالای ۵۰ سال پرداخت شده که ۲۹۶ نفر آن‌ها بیش از ۶۰ سال سن داشتند. اگر در ازدواج (یا ازدواج‌های قبلی) وام ازدواج دریافت نکرده باشید، در عقد چنین می‌توانید این کار را انجام دهید.

مبلغ جدید وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ برای زنان زیر ۲۳ سال و مردان جوان‌تر از ۲۵ سال، ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. بازپرداخت وام ازدواج با کارمزد چهار درصدی و اقساط ۱۲۰ ماهه انجام می‌شود. اگر می‌خواهید قدم جلو بگذارید، بهتر است از همین اول بدانید رقم اقساط وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی سال ۱۴۰۲، ماهی یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود. بانک‌ها معمولا کارمزد چهار درصدی را در تعداد اقساط سرشکن می‌کنند. به‌این ترتیب ۱۰ تا از ۱۲۰ قسط وام ۲۰۰ میلیون تومانی با رقمی متقاوت محاسبه می‌شود.

قسط وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی در ماه اول، سنگین‌ترین حالت ممکن است و به رقمی معادل هشت میلیون تومان برای هر نفر می‌رسد. بقیه قسط‌های این سال همان عدد یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان است. متقاضیان در اولین ماه از سال دوم باید هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قسط بدهند. مبلغ قسط اول سال سوم، برای دریافت‌کنندگان تسهیلات ازدواج ۲۰۰ میلیونی، شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان محاسبه شده است.

اولین قسط سال بعدی پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود. در ابتدای سال پنجم باید خودتان را برای پرداخت قسط چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی آماده کنید. قسط اول سال ششم چهار میلیون است. قسط اول سال هفتم به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قسط اول سال هشتم، دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. متقاضیانی که سال ۱۴۰۲، موفق می‌شوند مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند، در ابتدای سال‌های نهم و دهم باید قسط یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و قسط ۸۰۰ هزار تومانی بپردازند.

باقی اقساط در این سال‌ها همان یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان است که با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی احتمالا می‌توانید حدس بزنید تقریبا هر سال از فشار آن روی دوش دریافت‌کنندگان کاهش پیدا می‌کند.

جمع کل اقساط وام ۲۰۰ میلیونی ازدواج در پایان ۱۰ سال، به ۲۴۴ میلیون تومان می‌رسد و به این ترتیب متقاضیان علاوه بر اصل وام، ۴۴ میلیون اضافی به بانک برمی‌گردانند.

متقاضیانی که پیش از سال ۱۴۰۲ برای دریافت وام ازدواج روی سایت ve.cbi.ir ثبت‌نام کرده‌اند و پیش از تشکیل پرونده به‌هردلیلی هنوز موفق نشده‌اند وام بگیرند، می‌توانند درخواست خود را کنسل کرده و از نو درخواست خود را ثبت کنند. در این صورت عوض وام ۱۲۰ میلیون سال گذشته، مشمول وام ازدواج ۱۴۰۲ می‌شوید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.