جزییات حمله‌ هکرها به پونیشا

اطلاعات کاربران پونیشا نشت کرد؛ مدیرعامل پونیشا اعلام کرد که هم‌اکنون راه نفوذ هکرها بسته شده است.

به گزارش فاواپرس، طبق گزارش یک گروه محقق امنیت اطلاعات ۸۰۰ هزار کاربر پونیشا از این پلتفرم فریلنسری و کاریابی نشت کرده است اما مدیر عامل پونیشا مسعود حمیدزاده در این خصوص می‌گوید میزان نشت اطلاعات حساس کمتر از یک دهم این میزان است.

او در مورد دلایل این اتفاق به پیوست گفت: طی یک ماه گذشته میزان حمله‌ها به پونیشا بسیار افزایش یافت و متاسفانه جمعه پیش پس از حمله‌های مختلف هکرها توانستند به الستیک سرچ پونیشا و بخشی از اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند.

او اضافه کرد: این گروه هکری برای مدتی در مپینگ الستیک سرچ این شرکت اختلال ایجاد کردند و همین امر موجب از دسترس خارج شدن سایت برای مدت کوتاهی شد اما در نهایت تیم این پلتفرم موفق شد تا حمله را کنترل کند و جلوی نفوذ را بگیرد و مسیر نفوذ شناسایی شود.

فاواپرس / حمله‌ هکرها به پونیشا

حمیدزاده با اشاره به اینکه پونیشا در حال مهاجرت از بستر قدیمی به بستر جدید بود گفت: بستری که پونیشا روی آن قرار داشت قدیمی شده بود و برای مدتی توسعه پیدا نکرده بود و ما بطور موازی بستر دیگری را با تکنولوژی روز توسعه داده بودیم که برنامه‌ی مهاجرت به آن برای نیمه‌ی بهمن بود، منتها به دلایل مشکلات نتوورکی این مهاجرت به تاخیر افتاد و در هفته‌ی آتی انجام می‌پذیرید.

او تاکید کرد که هم‌اکنون راه‌های نفوذ بسته شده است و کارشناسان پونیشا در حال بررسی ابعاد این حمله هستند.

حمیدزاده گفت: با پلیس فتا درحال پیگیری پرونده هستیم.

بهمن ماه ۹۹ نیز پونیشا پس از یک حمله هکری در اطلاعیه‌ای خبر از نشت اطلاعات کاربرانش داد. پونیشا در آن زمان اعلام کرد: «پونیشا در این اطلاعیه آورده است که این تیم از طریق شبکه‌های مجازی متوجه شدند که اطلاعاتی از کاربران پونیشا نشت پیدا کرده است و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که این اطلاعات مربوط به بخشی از پروفایل برخی از کاربران است. اطلاعاتی چون نام، نام‌خانوادگی، شماره موبایل و مواردی مرتبط با اطلاعات عمومی پروفایل کاربران.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.