تصویر مخفی یک حیوان در سکه‌های جدید انگلستان!

سکه‌هایی که با تصویر پادشاه جدید انگلستان ضرب شده‌اند، در نظر اول کاملا عادی به نظر می‌رسند؛ اما با کمی دقت و البته کمی خیالپردازی می‌توانید تصویر یک حیوان کوچک را در آن‌ها تشخیص بدهید.

به گزارش فاوا پرس، بعد از رونمایی و انتشار سکه‌های تازۀ انگلیسی که با تصویر شاه چارلز ضرب شده‌اند، بعضی از کسانی که به جمع‌آوری مجموعه‌های سکه علاقه دارند گفته‌اند که متوجه تصویری مخفی در درون تصویر پادشاه شده‌اند.

این سکه‌های تازه قرار است به تدریج جایگزین سکه‌هایی شوند که با تصویر ملکه الیزابت ضرب شده بودند. شاید در نظر اول تصویر روی سکه کاملا عادی به نظر برسد، اما با کمی دقت (و شاید کمی خیالپردازی) می‌توان تصویر یک حیوان را در درون تصویر چهرۀ چارلز تشخیص داد. این تصویر پنهان، یک پرندۀ کوچک است که دقیقا به قسمت جلوی گوش پادشاه چسبیده است و انگار دارد در گوش او آواز می‌خواند.

فاواپرس / تصویر مخفی یک حیوان در سکه‌های جدید انگلستان!
(تصویر پرنده در این عکس با خطوط نارنجی مشخص شده است)

البته در عکس‌های نیمرخ از چهرۀ چارلز نیز خطوطی به همین شکل (شاید با اندکی تفاوت) قابل تشخیص هستند. بنابراین نمی‌توان مطمئن بود که طراحان سکه فقط خطوط واقعی صورت چارلز را ترسیم کرده‌اند و یا تعمدا خواسته‌اند تصویری شبیه پرنده ایجاد کنند.

فاواپرس / تصویر مخفی یک حیوان در سکه‌های جدید انگلستان!
(در عکس نیمرخ چارلز نیز خطوطی تقریبا شبیه به همان تصویر دیده می‌شود)

جان وایت، مدیر یک شرکت خرید و فروش مجموعه‌های سکه، در این‌باره می‌گوید: «مطمئن نیستم که مارتین جنینگز، به عنوان طراح این سکه‌ها، واقعا قصد گنجاندن این تصویر پنهان را داشته است یا نه؛ اما به هر حال این کار اگر عمدا انجام شده باشد، یک نماد خیلی مناسب از توجه همیشگی پادشاه به حیات وحش است و نشانه‌ای از اینکه او به گلایه‌های طبیعت گوش می‌دهد».

موضوع محیط زیست یکی از علائق درازمدت چارلز در دوران ولیعهدی‌اش بوده است؛ او فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینۀ حفاظت از طبیعت، کشاورزی ارگانیک، طب سنتی، انرژی‌های پاک و سایر حوزه‌های زیست‌محیطی داشته است؛ بنابراین بعید نیست که طراحان سکه خواسته باشند با تاکید بر برخی از خطوط طبیعی چهرۀ او، تصویری نمادین از این علاقه ارائه کنند.

 

ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.