خدمت ویژه آیتول به مالکان خودرو / پرداخت یکپارچه عوارض سالیانه خودرو در کل کشور

سامانه یکپارچه خدمات خودرویی آیتول، در راستای تحقق وعده برند خود مبنی بر پاسخ به تمام دغدغه‌های خودرویی کاربران، خدمت پرداخت متمرکز و یکپارچه عوارض سالیانه خودرو را در کل کشور از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن خود ارایه کرده است.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی آیتول، استعلام و پرداخت حضوری عوارض سالیانه خودرو، یکی از دغدغه‌های مالکان، هنگام خریدوفروش خودرو یا تسویه‌حساب عوارض سالیانه است و در صورت دیرکرد، خودرو مشمول جریمه می‌شود. آیتول با ارائه سرویس سراسری پرداخت عوارض سالیانه خودرو، امکان پرداخت فوری و آنلاین عوارض خودرو را با این مزیت فراهم کرده که کاربر به‌صورت متمرکز و یکپارچه از تمام شهرهای ایران، قابلیت استعلام پرداخت عوارض خودرو خود را خواهد داشت.

کاربران آیتول همچنین از امکان پشتیبانی ۲۴ساعته و دریافت مفاصاحساب عوارض خودرو نیز بهره‌مند می‌شوند. مفاصاحساب عوارض سالیانه خودرو در زمان نقل‌وانتقال خودرو قابل‌ استناد است و مالکان خودرو می‌توانند پس از پرداخت عوارض سالیانه خودرو از طریق آیتول، جزئیات مفاصاحساب عوارض سالیانه و مالیات خودرو خود را به‌سادگی دریافت کنند.

فاواپرس / خدمت ویژه آیتول به مالکان خودرو / پرداخت یکپارچه عوارض سالیانه خودرو در کل کشور

نحوه پرداخت عوارض سالیانه خودرو

استعلام عوارض شهرداری خودرو با آیتول به‌صورت آنی و دقیق بوده و کاربران می‌توانند به‌سادگی، از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن آیتول، با وارد کردن پلاک خودرو و همچنین کد ۱۷ رقمی VIN نسبت به استعلام و پرداخت عوارض سالیانه خودرو خود اقدام کنند.

هزینه عوارض سالیانه خودرو

عوارض سالیانه برای هر خودرو متفاوت بوده و با فرمول‌های پیچیده‌ای بر اساس قیمت خودرو، شهر محل سکونت، سال تولید و… محاسبه می‌شود. ملاک تعیین قیمت برای خودروهای داخلی قیمت کارخانه و برای خودروهای خارجی، قیمت ورودی خودرو به‌علاوه مبلغ گمرکی است.

عوارض سالیانه در سال 1401، به میزان 0.15 درصد از قیمت خودرو اعلام شد، اما از آنجا که فاکتورهای دیگری نیز بر این مبلغ تأثیرگذار است، بهترین راه برای محاسبه عوارض سالیانه خودرو، استعلام آنلاین بر اساس شماره پلاک و کد VIN در سامانه آیتول است.

با توجه‌ به مصوبه شورای‌ عالی هماهنگی امور اقتصادی، تعرفه خدمات مصوب عوارض سالیانه مبلغ ثابتی است و برای خودرو سواری معادل ۱۲۴,۰۰۰ ریال، خودرو سنگین معادل ۱۶۳,۰۰۰ ریال و موتورسیکلت ۸۱,۰۰۰ ریال مصوب شده و اخذ هرگونه مبلغ دیگری توسط مراکز ارائه‌دهنده خدمات، تخلف محسوب می‌شود.

گفتنی است عوارض سالیانه خودرو، یکی از عوارض شهرداری است که هرساله برای هر خودرو محاسبه و دریافت می‌شود. هزینه این عوارض صرف نوسازی، نگهداری و ارائه خدمات شهری می‌شود و جریمه دیرکرد در پرداخت آن نیز ماهانه دو درصد است.

آیتول به‌عنوان پلتفرم یکپارچه خدمات خودرویی، سرویس‌های متنوعی شامل پرداخت عوارض آزادراهی، بیمه قسطی، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، عوارض سالیانه خودرو، پرداخت عوارض آزادراهی و… را در بستر وب‌سایت و اپلیکیشن خود ارائه کرده که در کمترین زمان ممکن و با دقیق‌ترین فرایندها، پاسخگوی نیازهای خودرویی شهروندان است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.