مدیرعامل بانک پاسارگاد:

نقش فناپ در ایفای مسئولیت اجتماعی کم‌نظیر است

با نرم‌افزار بانکی تولیدشده توسط گروه شرکت‌های فناپ، ۱۳۰۰ شهر کوچک و روستا به شبکه بانکی پاسارگاد متصل شدند.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی فناپ، مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد، با بیان اینکه نقش گروه شرکت‌های فناپ در ایفای مسئولیت اجتماعی کم‌نظیر است، گفت: گروه مالی پاسارگاد از احداث مرکز جامع توانبخشی اتیسم که قرار است توسط انجمن اتیسم ایران راه‌اندازی شود، حمایت می‌کند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در مراسم جشن پنجره‌ها که از سوی انجمن اتیسم در راستای حمایت از این بیماران برگزار شده بود، با اشاره به مشارکت جدی زیرمجموعه‌های این بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: حدود ۷ هزار نفر از نیروهای بااستعداد کشور در گروه شرکت‌های فناپ که به‌لحاظ اثرگذاری یک مرکز علمی در سطح روز دنیا محسوب می‌شود، مشغول به فعالیت هستند و این شرکت شرایط خوبی را برای بانک پاسارگاد به‌لحاظ صرفه‌جویی‌های زیست‌محیطی و مسئولیت اجتماعی فراهم کرده است.

قاسمی با تأکید بر اینکه نقش فناپ در ایفای مسئولیت اجتماعی کم‌نظیر است، گفت: با نرم‌افزار بانکی تولیدشده توسط گروه شرکت‌های فناپ، ظرف ۳ ماه گذشته ۱۳۰۰ شهر کوچک و روستا به شبکه بانکی پاسارگاد متصل شده‌اند.

او ساخت مدرسه دخترانه و کتابخانه در مناطق محروم، تأسیس ۷۵۰۰ تخت بیمارستانی در کشور، بازسازی دبیرستان دارالفنون تهران و ایجاد دبیرستان دارالفنون در سایر استان‌ها را ازجمله برنامه‌های گروه مالی پاسارگاد با نگاه مسئولیت اجتماعی برشمرد و گفت: گروه مالی پاسارگاد از تأسیس مرکز جامع توانبخشی اتیسم ایران که قرار است در فضایی بالغ بر ۶ هزار مترمربع راه‌اندازی شود نیز حمایت می‌کند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به سیر تحول علم در دنیا به‌سمت خیر عمومی، گفت: دانش و تحصیلات دانشگاهی باید در راستای خدمت به جامعه به‌کار گرفته شود؛ من معتقدم اگر یک بنگاه اقتصادی مانند گروه مالی پاسارگاد از مسئولیت اجتماعی خود غافل باشد، به رستگاری نمی‌رسد.

فاواپرس / مجید قاسمی بانک پاسارگاد

فعالیت‌های اثربخش فناپ برای مبتلایان به اتیسم

در بخش دیگری از این مراسم، مجتبی خسروتاج، رئیس هیئت‌مدیره انجمن اتیسم ایران، با اشاره به کمک‌های مالی، ساختاری، پشتیبانی و همراهی بانک پاسارگاد و زیرمجموعه‌های این بانک ازجمله گروه شرکت‌های فناپ، نسیم سلامت، گسترش انرژی پاسارگاد و تأمین آتیه پاسارگاد در حمایت از انجمن اتیسم ایران گفت: بانک پاسارگاد در الگوی تعالی سازمانی خود به‌دنبال تقویت سرمایه انسانی، نوآوری، خلاقیت و بهره‌وری است و این الگوی تعالی سازمانی می‌تواند برای انجمن اتیسم نیز سازنده باشد.

در این مراسم محمود کریمی، عضو هیئت‌مدیره انجمن اتیسم ایران، با ارائه گزارشی از اثربخشی فعالیت مشترک گروه مالی پاسارگاد و انجمن اتیسم ایران گفت: اقدامات مبتنی بر مسئولیت اجتماعی در حوزه اتیسم توسط گروه مالی پاسارگاد از سال ۹۹ تاکنون در جریان است که ازجمله این تلاش‌ها می‌توان به سامانه رجیستری و شناسایی مبتلایان به اتیسم که توسط گروه شرکت‌های فناپ و براساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی راه‌اندازی شد، اشاره کرد.

به گفته او، این طرح درحالی اجرایی شد که در سال ۹۹ هیچ بانک اطلاعاتی از افراد مبتلا به اتیسم وجود نداشت، اما امروز ۳۱۷۵ رکورد قابل استفاده برای مبتلایان به اتیسم در دسترس است.

فاواپرس / فناپ

سامانه آوند، کارت شناسایی مبتلایان به اتیسم

کریمی راه‌اندازی سامانه آوند را به‌عنوان کارت شناسایی مبتلایان به اتیسم، از دیگر خدماتی برشمرد کرد که توسط مجموعه فناپ اجرا شده است و علاوه بر خدمات بانکی، دسترسی‌های کلیدی ازجمله سامانه‌های حمل‌ونقل و اورژانس را برای مبتلایان به این بیماری فراهم می‌کند.

به گفته او، در راستای حمایت از کودکان اتیسم، طرح چک‌آپ و ارزیابی جامع پزشکی و توانبخشی کودکان توسط شرکت نسیم سلامت درحال انجام است و واحد مرکز مشاوره تلفنی اتیسم نیز توسط گروه فناپ راه‌اندازی شده که با راه‌اندازی این هلپ‌لاین، تماس از کل شهرهای ایران و سایر کشورها با این مرکز انجام می‌شود.

در این مراسم عباس سقایی، مشاور راهبردی انجمن اتیسم، با اشاره به چهار جریان ارزش‌ساز شامل حمایت‌گری، فراگیری در سطح ملی، ایجاد الگوهای کارآمد و تمرکز بر نتایج ملموس که راهبرد این انجمن را شکل می‌دهند، گفت: انجمن به‌دنبال ساخت یک سیستم جامع برای مبتلایان اتیسم است تا خدمات کامل‌تری را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد. در همین حال، برنامه‌های استراتژیک این انجمن در ۹ محور: شناسایی افراد، آگاهی‌بخشی، غربالگری، مطالبه‌گری، ایمنی و سلامت، آموزش، تسهیل دسترسی به خدمات، توسعه مشارکت‌های پایدار و توسعه شبکه دوستدار دنبال می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.