طراح محصول پیام‌رسان بله مدعی شد:

خریداران در فروشگاه بله واقعی‌تر از اینستاگرام هستند

به گفته طراح محصول فروشگاه بله، تعدادی از کسب‌‌وکارهای فعال در این پلتفرم معتقدند در بله خریداران واقعی‌ترند. این فروشگاه‌داران می‌گویند فروش بیشتری نسبت به اینستاگرام دارند.

به گزارش فاواپرس، صبح امروز (دهم اسفند ماه) اولین رویداد حضوری بله و فروشگاه‌داران فعال در این پلتفرم برگزار شد. مصطفی فرهمند، طراح محصول، درباره شکل‌گیری فروشگاه بله گفت: از مدت‌ها پیش در پلتفرم بله به دنبال این بودیم که در حوزه تجارت اجتماعی بتوانیم به کاربران خدمات ارائه دهیم. زمانی که محدودیت‌های اینترنت ایجاد شد، پیگیری این موضوع تسریع و تب فروشگاه بله در نتیجه پرداختن به موضوع تجارت اجتماعی ایجاد شد.

او ادامه داد: در ابتدای ایجاد این تب فروشگاهی با ۳۰۰ الی ۴۰۰ فروشگاه آغاز به کار کردیم. در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ فروشگاه در تب فروشگاهی بله داریم. بسیاری از کسب‌وکارها که بعد از فیلترینگ اینستاگرام به مشکل خورده بودند در بله مجددا فعال شدند. برخی از صاحبان این کسب‌وکارها که همزمان با حضور در بله در پلتفرم‌های داخلی و خارجی دیگری نیز فعالیت می‌‌کنند، می‌گویند در بله درآمد بیشتری نسبت به اینستاگرام دارند و کاربران در بله، خریدارترند.

طراح محصول فروشگاه بله با بیان این که «ما نمی‌خواهیم تجارت اجتماعی را فقط به داشتن تب فروشگاهی محدود کنیم.» گفت: اقدامات دیگری مانند پرداخت‌های امن را در دستور کار داریم که به وسیله آن از تهیه رسیدهای جعلی که دغدغه صاحبان کسب‌وکارهاست جلوگیری می‌شود. تعامل خریدار و فروشنده بدون واسطه از ویژگی‌های تجارت اجتماعی است. یکی از تفاوت‌های تجارت‌ اجتماعی با تجارت الکترونیکی، تعامل مستقیم خریدار و فروشنده است که ما در پلتفرم بله با پایدار کردن سیستم پیام‌رسانی و ارائه ویژگی‌های مختلف سعی داشته‌ایم تجارت اجتماعی را گسترده‌تر کنیم. از سوی دیگر، ویژگی «وضعیت» را به بله اضافه کردیم که مانند ویژگی استوری اینستاگرام است و فروشگاه‌داران می‌توانند از آن برای معرفی محصولات خود استفاده کنند.‌

به گفته فرهمند، تب فروشگاهی بله قرار است به زودی هوشمند و ریکامندر به این سیستم اضافه ‌شود. این ویژگی پیشنهادهایی را به کاربران با توجه به علایقشان ارائه می‌کند.

او در پاسخ به سوالی درباره اعتبارسنجی صاحبان کسب‌وکارهای فعال در پلتفرم بله گفت: در بله یک اعتبارسنجی اولیه داریم. در این بررسی، مدت زمان ایجاد کسب‌وکار، اعضای آن، غیراخلاقی نبودن محتوا و فعالیت مستمر فروشگاه مدنظر قرار می‌گیرد. ما به عنوان پلتفرم ابزارهایی را در اختیار کسب‌وکارها می‌گذاریم که فروش آنها ساده‌تر شود یعنی مبلغی به عنوان واسطه‌گری دریافت نمی‌شود. علاوه بر این، رصد مستمر اتفاق می‌افتد تا کیفیت فروشگاه برای ۱۴ میلیون کاربر بله حفظ شود.

فرهمند درباره نیاز به برگزاری این رویداد حضوری گفت: پس از ایجاد نسخه اولیه فروشگاه، یک گروه فروشگاه‌داران ایجاد شد که در آن تعداد زیادی از فروشگاه‌داران و توسعه‌دهندگانی که در این رویداد حضور دارند، عضویت داشتند. این دو گروه بدون واسطه با یکدیگر تعامل می‌کنند و گفت‌وگو‌های ایشان بر توسعه محصول و road mapای که داریم موثر است. از سوی دیگر، یک رویداد آنلاین برگزار کردیم و از برنامه‌ها و دستاوردهای فروشگاه بله گفتیم. از رویداد اول بازخورد خوبی گرفتیم و بعد از برگزاری رویداد دوم آنلاین تصمیم گرفتیم با فروشندگان فعال یک دیدار حضوری داشتیم. در این رویداد تجربه‌های فروشگاه‌داران بیان می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.