با فیلم‌های اکران نوروزی 1402 آشنا شوید

سازمان سینمایی اسامی فیلم های در نظر گرفته شده برای اکران نوروزی 1402 را اعلام کرد که نمایش آن‌ها از ۲۴ اسفند ماه در سرتاسر کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش فاواپرس به نقل از آی تیکت نیوز، غریب، ملاقات با جادوگر، فسیل و عروس خیابان فرشته فیلم های اکران نوروزی 1402 هستند.

در ادامه با فیلم های اکران نوروزی 1402 بیشتر آشنا خواهیم شد.

روح الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر عرضه ونمایش سازمان سینمایی در خصوص اکران نوروزی 1402 گفت: «با توجه به تقارن نوروز 1402 با عیدفطر شرایط اکران نوروزی متفاوت‌تر از سال‌های قبل بوده و تمایل برخی صاحبان آثار به اکران همزمان با عید سعید فطر، کار چینش فیلم‌ها و رعایت تنوع مضمونی و محتوایی آثار را کمی سخت کرد که با همکاری تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان فیلم‌ها و شورای صنفی، چینش آثار برای اکران نوروز به شکلی مناسب انجام شد. انتظار می‌رود با ترکیب فیلم‌ها در ژانرهای مختلف همچون دفاع مقدس، اجتماعی و کمدی در ایام نوروز و البته ایام ماه مبارک و بالاخص شب‌های این ماه مبارک شاهد رونق بیشتر سینماها و استقبال مخاطبان باشیم.»

فیلم غریب

فاواپرس / فیلم‌های اکران نوروزی 1402 / فیلم غریب

فیلم سینمایی غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا، محصول سال ۱۴۰۱ است.

لطیفی سابقه ی ساخت فیلم هایی همچون خوابگاه دختران، توفیق اجباری و روز سوم و سریال هایی مانند همسایه ها، سفر سبز، صاحبدلان، دودکش و تنهایی لیلا را دارد.

غریب تنها اثر جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ است که در اکران نوروزی 1402 به نمایش درمی آید. این فیلم غریب رکورددار دریافت بیشترین سیمرغ از جشنواره فیلم فجر امسال بود، از جمله: سیمرغ های بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین بازیگر نقش اول زن (پردیس پورعابدینی) و جایزه بهترین فیلم در بخش سینمای مقاومت جشنواره.

فاواپرس / فیلم‌های اکران نوروزی 1402 / فیلم غریب

فیلم غریب که محصول سازمان سینمایی اوج است برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی ملقب به «مسیح کردستان» در دوران جنگ ایران و عراق در کردستان را به تصویر می کشد.

حامد عنقا که سابقه ی نویسندگی سریال های پر سر و صدایی همچون تنهایی لیلا، پدر و آقازاده را در کارنامه دارد، فیلمنامه ی غریب را بر اساس کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است.

در این فیلم بازیگرانی همچون بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، حسام محمودی و سامیه لک حضور دارند.

انتظار می‌رود که این فیلم علیرغم ژانر غیرکمدی خود، اکران نوروزی 1402 مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

در نقش شهید بروجردی را بابک حمیدیان ایفا کرده است. 

 
فیلم عروس خیابان فرشته

فاواپرس / فیلم‌های اکران نوروزی 1402 / فیلم عروس خیابان فرشته

فیلم سینمایی عروس خیابان فرشته به کارگردانی مهدی خسروی، نویسندگی الهه زارع و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا، محصول سال ۹۹، دومین فیلم در صف اکران نوروزی 1402 می‌باشد.

مهدی خسروی پیش از این در سال ۹۴ فیلم سینمایی هفت معکوس را با بازی جواد عزتی، نیوشا ضیغمی، کامران تفتی، حسام نواب صفوی و مهران رجبی ساخته بود.

الهه زارع نیز سابقه نویسندگی سریال هایی همچون شوخی کردم، ویلای من و در حاشیه را دارد.

فیلم عروس خیابان فرشته اولین تجربه‌ی تهیه کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا بازیگر مشهور است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «خانواده مهاجر درخانه‌ای قدیمی در دل خیابان فرشته که متعلق به دایی خانواده است زندگی می‌کنند. هر یک از اعضای خانواده از فضای این خانه به نحوی ارتزاق می‌کنند. با بازگشت دایی خانواده پس از سال‌ها به همراه عروسش از خارج از کشور به نیت فروش خانه قدیمی خانواده مهاجر را وارد چالش و دردسر‌های بزرگی می‌کند و این خانواده تلاش می‌کنند، به هر نحوی این خانه را حفظ کنند تا این که…»

محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‌نیا، علیرضا جعفری، فهیمه رحیمیان، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب صفوی، کمند امیرسلیمانی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر و فهیمه رحیم‌نیا بازیگران این فیلم هستند.

 
فیلم ملاقات با جادوگر

فاواپرس / فیلم‌های اکران نوروزی 1402 / فیلم ملاقات با جادوگر

فیلم سینمایی ملاقات با جادوگر به کارگردانی جمشید بهرامیان، نویسندگی امیرمهدی ژوله و تهیه کنندگی حمید اعتباریان محصول سال ۹۸ نیز در فهرست اکران نوروزی 1402 قرار گرفته است.

امیرمهدی ژوله سابقه‌ی نویسندگی سریال هایی همچون شب های برره، مرد هزار چهره، قهوه تلخ، شوخی کردم، در حاشیه و روزی روزگاری مریخ و فیلم هایی مانند خوب بد جلف، شیشلیک و هزارپا را دارد.

فاواپرس / فیلم‌های اکران نوروزی 1402 / فیلم ملاقات با جادوگر

این فیلم که در ژانر کمدی است، در خلاصه‌ی داستان آن آمده است: «جناب سرهنگ برادری کن ما رو بگیر، من از خجالتت در میام!»

از بازیگران این فیلم می‌توان به مانی حقیقی، امیرمهدی ژوله، هستی مهدوی فر، نسیم ادبی، علیرضا خمسه، بهرام بهرامیان، سپیده مرادپور، امیرحسین شریعتمداری، ستاره پروین، حمید فرخ‌نژاد اشاره کرد.

فیلم فسیل

آخرین فیلم در فهرست اکران نوروزی 1402، فیلم فسیل به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان است. آرمین طهماسبی، علی باطنی و کریم امینی به طور مشترک فیلمنامه این فیلم‌سینمایی را به نگارش درآورده‌ اند.

کریم امینی سابقه ی ساخت فیلم های دشمن زن و گربه سیاه را در کارنامه دارد.

فیلم فسیل محصول سال ۹۹ و در ژانر کمدی است.

از این فیلم تصویر و اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

لازم به ذکر است؛ دوست‌داران سینما برای خرید بلیت خرید بلیت فیلم‌های اکران نوروزی 1402، می‌توانند به آی تیکت؛ سامانه خرید بلیت سینما مراجعه نمایند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.