مجمع عمومی عادی سالیانه تاپکیش برگزار شد

مدیرعامل شرکت تاپکیش در مجمع عمومی عادی سالیانه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شرکت در سال مالی گذشته و ارائه آمار و ارقام مالی سال ۱۴۰۱ سود خالص شرکت را ۳۴۲ میلیارد ریال و سود پایه هر سهم ۲۸۹ ریال اعلام کرد.

فاواپرس: مدیرعامل شرکت تاپکیش در مجمع عمومی عادی سالیانه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شرکت در سال مالی گذشته و ارائه آمار و ارقام مالی سال ۱۴۰۱ سود خالص شرکت را ۳۴۲ میلیارد ریال و سود پایه هر سهم ۲۸۹ ریال اعلام کرد. 

به گفته او نرخ ارز و تورم از جمله مهم‌ترین چالش‌های این شرکت در سال مالی گذشته بوده است. او در ادامه از طراحی نمونه‌ای جدید از دستگاه دستگاه‌های عابربانک غیرنقدی (CashLess) با الگوبرداری از مدل‌های بین‌المللی خبر داد و نسبت به ورود این دستگاه جدید به بازار در سال آینده ابراز امیدواری کرد. او در ادامه بیان کرد که شرکت تاپکیش قصد دارد به حوزه خرده‌فروشی ورود کرده و محصولات خود را در این حوزه به فروش برساند.

به گزارش راه پرداخت، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کيش (تاپکیش) روز دوشنبه مورخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ با حضور ۷۷.۲۹ درصد اعضا برگزار شد.

در ابتدای جلسه نوید غلامی، مدیرعامل شرکت تاپکیش خلاصه‌ای از گزارش عملکرد سالانه هیئت‌مدیره را ارائه کرد.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) در سال ۱۳۸۷ با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون ریال به ثبت رسید و در سال ۱۳۸۹ آغاز به فعالیت کرد. تاپکیش از زمان تأسیس سه مرحله افزایش سرمایه را پشت سر گذاشته است. در سال ۱۳۹۶ سرمایه شرکت به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است و در سال ۹۷ شرکت بورسی شده و دو مرحله افزایش سرمایه داشته و در نهایت در سال ۱۴۰۱ سرمایه شرکت به مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

گروه داده‌پردازی پارسیان با ۵۲.۹۷ درصد، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با ۱۵.۸۷ درصد و سایر سهام‌داران با ۳۱.۱۶ درصد، سهام‌داران اصلی شرکت تاپکیش هستند. اشخاص حقوقی ۷۵.۹۱ درصد و اشخاص حقیقی نیز ۲۴.۰۹ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند.

وضعیت سهام منتهی به تاریخ ۳۰/۰۹/۱۴۰۱ به این صورت است که تعداد سهام معامله‌شده حدود ۸۶۲ میلیون سهم و ارزش سهام معامله شده حدود ۱۱هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال بوده است. کمترین قیمت سهم شرکت تاپکیش در ۲۳۳ روز ۸۴۱ تومان و بیشترین قیمت سهم ۱۸۶۲ تومان بوده است.

ارزش بازار در انتهای سال مالی مورد بحث ۱۴ هزار و ۴۰ میلیارد ریال و سرمایه شرکت نیز ۱۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

به گفته غلامی مأموریت شرکت در سه دسته کلی بازرگانی،‌ مهندسی و پشتیبانی و تولید دسته‌بندی می‌شود. شرکت تاپکیش در راستای مأموریت تولید و پشتیبانی در منطقه آزاد اروند خط تولیدی با پروانه بهره‌برداری ۶۰۰هزار پوز شامل ۳۰۰هزار پوز دستگاه باسیم و ۳۰۰هزار پوز دستگاه بی‌سیم دارد. در تهران نیز پروانه‌ای با ظرفیت بهره‌برداری ۳۰۰هزار دستگاه پوز در سال اخذ کرده است. در کنار تولید پوز این شرکت در حال تولید رول‌های کاغذی حرارتی، کارت بانکی و سیم‌کارت، نرم‌افزار، ماشین‌حساب متصل به کارت‌خوان و پاور پایانه فروش نیز است.

میزان تولید کارت‌خوان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰۹هزار دستگاه و تولید کارت بانکی نیز تعدادی بیش از ۶۱۱ هزار بوده است.

این شرکت در حوزه بازرگانی در حال تأمین انواع پایانه‌های فروش از برندهای مطرح دنیا است. تاپکیش همچنین انواع تجهیزات بانکی شامل دستگاه خودپرداز، دستگاه CashLess، CRS و BTM را تأمین می‌کند.

طراحی کاغذهای حرارتی از برندهای مطرح بین‌المللی، تأمین انواع تجهیزات راهداری و آزادراه‌ها، تأمین تجهیزات دیتاسنتر شامل سرور و تجهیزات ذخیره‌ساز و تأمین آدابتور و قطعات یدکی از دیگر فعالیت‌های تاپکیش در راستای خدمات بازرگانی است.

میزان فروش شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش تاپکیش در حوزه فروش رول کاغذ در سال گذشته ۳۸۴ میلیون ریال، فروش دستگاه‌های کارت‌خوان ۲۸۶۰ میلیارد ریال و فروش حوزه تجهیزات و قطعات بالغ بر ۴۷۴ میلیارد ریال بوده است.

غلامی ضمن اعلام درآمدهای شرکت عنوان کرد: «درآمد از حاصل از خدمات برش، چاپ و بسته‌بندی ۱۲۳ میلیارد ریال، خدمات خودپرداز ۴۵۴ میلیارد ریال و خدمات کارت‌خوان نیز ۴۱۶ میلیارد ریال بوده است.»

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش در کنار فعالیت‌های روتین و معمول در حال پیشبرد چند پروژه دیگر است. فروش مشارکتی دستگاه کارت‌خوان با شرکت تاپ، پروژه هدایت تراکنش که در سال مالی فعلی به نتیجه می‌رسد، پروژه‌های تأمین تجهیزات ذخیره‌ساز و پشتیبانی از سیستم نوبت‌دهی شعب بانک و ارتقای ویندوز تمام خودپردازهای بانک پارسیان از جمله این پروژه‌هاست.

صورت‌های مالی

میزان فروش عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال بوده است. میزان سود خالص شرکت نیز ۳۴۲ میلیارد ریال و سود پایه هر سهم ۲۸۹ ریال محاسبه شده است.

جمع حقوق مالکانه و بدهی‌ها حدود ۶هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال و صورت تغییرات در حقوق مالکانه مانده در ۳۰/۰۹/۱۴۰۱ مبلغ ۹هزار ۱۱۷ میلیارد ریال بوده است.

غلامی در ادامه عنوان کرد: «در خصوص برنامه‌های آتی شرکت تلاش می‌کنیم که تنوع محصولات را افزایش دهیم و برای هر بخش بازار به فراخور نیاز مشتریان مدل‌هایی داشته باشیم.»

او گفت: «با توجه به بازاری که برای دستگاه‌های CashLess متصور هستیم در حال طراحی نمونه‌ای هستیم که در واقع الگوبرداری از مدل‌های بین‌المللی است اما در ایران جدید خواهد بود و امیدواریم که این محصول را در سال جدید وارد بازار کنیم. همچنین با توجه به ظرفیت‌های بازار و توانمندی‌هایی که در شرکت وجود دارد قصد داریم که به حوزه خرده‌فروشی ورود کنیم و محصولات خود را در این حوزه به فروش برسانیم.»

طبق توضیحات مدیرعامل تاپکیش نوسانات نرخ ارز و تورم، ریسک تحولات تکنولوژی، ریسک نقدینگی، قوانین گمرکی و ریسک ارتباطات بین‌المللی با شرکای خارجی از جمله چالش‌های این شرکت در سال مالی گذشته بوده‌اند. نیاز شرکت‌های PSP به دستگاه پوز، نیاز به تجهیزات نوآورانه در حوزه خدمات بانکی، حضور شرکت در بازار سرمایه و همچنین حضور سهام‌داری نظیر بانک پارسیان نیز از جمله فرصت‌های این شرکت برای رشد بیشتر در سال گذشته بوده‌اند.

فاواپرس / مجمع عمومی عادی سالیانه تاپکیش برگزار شد

تکالیف مجمع در سال گذشته

بند هفت گزارش حسابرسی در مجمع عادی سالیانه تاپکیش در خصوص عدم پرداخت سود سهام‌داران حقوقی بوده است که طبق توضیحات غلامی در راستای عمل به این تکلیف سود همه سهام‌داران حقوقی پرداخت شده است و تنها هلدینگ داده‌پردازی پارسیان پرداخت نشده که به عنوان سرمایه در گردش شرکت در حال استفاده است و به زودی نسبت به پرداخت آن اقدام می‌شود.

در ادامه مراسم گزارش حسابرس مستقل حاضر در جلسه استماع و به صورت جزئی به بندهای آن پرداخته و به سؤالات حضار در خصوص آن پاسخ داده شد.

مصوبات سال جدید

در ادامه جلسه صورت‌های مالی سال مالی آینده به شرح زیر تصویب شدند.

تقسیم سود به پیشنهاد هیئت‌مدیره و سهام‌داران عمده به صورت حداقلی و به ازای هر سهم ۲۰ ریال تصویب شد. در همین راستا شرکت تاپکیش مکلف به پرداخت سود سهام اشخاص حقیقی در اولین فرصت ممکن شد.

مجموعه دش و همکاران نیز مجدداً به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت انتخاب شد. مجموعه ایران مشهود نیز به عنوان مؤسسه حسابرسی و بازرسی علی‌البدل انتخاب شد.

حق‌الزحمه حسابرس سال گذشته مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان بوده و برای سال آینده ۲۹۰ میلیون تومان تصویب شد.

در ادامه جلسه روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت تاپکیش انتخاب شد.

پاداش هیئت‌مدیره و حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره نیز در ادامه این جلسه به تصویب رسید. به گفته علیرضا کریمی، نماینده شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و رئیس مجمع، در کل ۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است، حداکثر مبلغی که می‌توان به هیئت‌مدیره پاداش داد ۱۰۸ میلیون تومان است. در نهایت نیز همین مبلغ به تصویب رسید.

حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره نیز به صورت ناخالص ۳ میلیون و ۵۰۰هزار تومان به ازای حداقل یک جلسه در ماه به تصویب رسید. همچنین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره که در کمیته‌های تخصصی حضور دارند به ازای حداقل یک جلسه در ماه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به صورت ناخالص به تصویب رسید.

سال گذشته در مجمع تصویب شد که شرکت می‌تواند ۲۰۰ میلیون تومان برای مسئولیت اجتماعی هزینه کند که شرکت تاپکیش مبلغ ۱۱۳ میلیون تومان را به این هدف اختصاص داد. در این جلسه مجدداً مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای انجام مسئولیت اجتماعی شرکت اختصاص داده شد.

در ادامه اعضای مجمع توصیه کردند که هیئت‌مدیره شرکت تاپکیش در سال مالی آینده تمهیدات لازم را برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی فراهم کند.

در پایان جلسه، شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان، تأمین خدمات سیستم‌‌های کاربردی کاسپین، شرکت تابان آتی پرداز، گروه داده‌پردازی پارسیان و شرکت صبا تأمین پارسیان به روال سال گذشته به عنوان پنج عضو هیئت‌مدیره انتخاب شدند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.