تعاونی پلتفرم پاراکس برای حمایت از ایده‌های استارت‌آپی تاسیس شد

اولین تعاونی پلتفرم فریلنسرهای فناوری اطلاعات با نام «پاراکس» آغاز به کار کرد. پاراکس می‌خواهد پاسخی در جهت رفع نیازهای صنفی زیست بوم فناوری اطلاعات کشور باشد.

به گزارش فاواپرس، احسان دادخواه، قایم‌مقام مرکز نوآوری و توسعه تعاون در اولین نشست خبری این مرکز عنوان کرد: در واقع پاراکس می‌خواهد بستری برای ارتباط میان فریلنس‌ها و پروژه‌ها و مراکز سرمایه‌گذاری باشد. ما بر این باوریم اقتصاد نباید تنها در بخش عده‌ خاصی از دولتی‌ها و یا شرکت‌های کلان باشند. بلکه اقتصادی برنده است که مشارکتی و مردم محور باشد. او همچنین نام پاراکس را برگرفته از زبان هخامنشی به معنی مهندس طراح اعلام کرد.

احسان دادخواه ادامه داد: اگر بخواهیم مشکلات کلان اقتصادی حل شود باید به مردم نقش بدهیم و آنها را از مصرف‌کنندگی به مشارکت و تولید دعوت کنیم تا در سود و ارزش افزوده ایجاد شده در کسب و کارها سهیم باشند. در حال حاضر این ایده‌ها نیستند که جذب سرمایه می‌کنند بلکه اغلب مواقع سرمایه‌ها هستند که ایده افراد نخبه را استثمار می‌کنند.

اقتصاد اشتراکی مبتنی بر تقاضا است

مهسا قربانی مدیر پروژه‌ها و طرح‌های نوآور نیز در مورد مدل‌های تعاونی در کشورهای توسعه‌یافته صحبت کرد و گفت: اقتصاد اشتراکی مبتنی بر تقاضا است و همه اعضا در مدیریت، کنترل و مالکیت یک ایده نقش دارند. رضا الفت‌نسب دبیر سابق انجمن صنفی و فعال حوزه استارت‌آپی نیز گفت: امیدواریم این « پلتفرم‌تعاونی» در نحوه‌ی تسهیل کار فریلنسرها موفق باشد و با دستورالعمل‌های حمایتی در این راه با شفاف کردن مسیر تسهیلگر باشد. آینده خوب همیشه در جاییست که اقتصاد در سمت دولت‌ها نباشد و به سمت مردم برود.

فاواپرس / تعاونی پلتفرم پاراکس برای حمایت از ایده‌های استارت‌آپی تاسیس شد

تا سال ۲۰۲۹ نیمی از مردم جهان فریلنس خواهند بود

حسن طاهری هم‌بنیانگذار و عضو هیات‌مدیره تعاونی‌‌پلتفرم پاراکس هم در مورد شکل‌‌گیری پاراکس توضیح داد: نگاه و رویکرد ما بر این است که هر فردی که در حوزه فناوری اطلاعات باشد می‌تواند در پلتفرم پاراکس ثبت نام کند. تا سال ۲۰۲۹ نیمی از مردم جهان فریلنس خواهند بود و پس از کرونا تابوی دورکاری شکسته شده است.در حالی که بسیاری از فعالان حوزه فناوری در حال مهاجرتند پلتفرم‌تعاونی پاراکس این بستر را فراهم کرده است که فریلنس‌ها بتوانند از این فضا بهره‌مند شوند.

طاهری همچنین در پاسخ به پیوست مبنی بر اینکه چرا باید فریلنس‌ها پاراکس را انتخاب کنند گفت: تفاوت پاراکس این است که فریلنس‌ها را در سود و ارزش افزوده پروژه‌ها سهیم می‌کند و یک فریلنس در چندین نقش می‌تواند پروژه‌ها را دریافت کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.