وزیر ارتباطات:

پلتفرم‌های داخلی قابلیت‌های بیشتری از پیام‌رسان‌های خارجی دارند!

زارع‌پور باور دارد پلتفرم‌های داخلی دست کمی از نمونه‌های خارجی ندارند.

فاواپرس: وزیر ارتباطات اعتقاد دارد پلتفرم‌های داخلی هیچ دست کمی از نرم‌افزارهای خارجی ندارند. زارع‌پور تأکید کرد برخی از پلتفرم‌های داخلی، قابلیت‌های بیشتری از پیام‌رسان‌های خارجی دارند. برای این امر نیز اینکه به تازگی قابلیت ویرایش پیام به واتس‌اپ اضافه شده است را مثال زد.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در گلایه به کندی هم‌گام سازی یک پلتفرم داخلی گفت: هر نرم‌افزار خارجی هم باز کنید تا اطلاعات را از سرور بگیرد، چند ثانیه زمان می‌برد.

او با بیان اینکه پلتفرم‌های داخلی هیچ دست کمی از نرم‌افزارهای خارجی ندارند، گفت: من با قطعیت عرض می‌کنم بعضی از پلتفرم‌های داخلی حتی قابلیت‌های بیشتری از پیام‌رسان‌های خارجی دارند. به طور مثال واتس‌اپ چند وقت پیش نسخه جدیدی داد و ویرایش پیام اضافه کرد، اما ویرایش پیام، تماس صوتی و تصویری با کیفیت و استاتوس در پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد.

زارع‌پور باور دارد اینکه پیام‌رسان‌های داخلی توانسته‌اند چند ده میلیون نفر را در روز میزبانی کنند، اتفاق بزرگی است: ما تجربه میزبانی از میلیون‌ها کاربر را نداشتیم و در چند ماه اخیر به وجود آمده است.

او در پاسخ به گلایه خبرنگاری درباره مشکل دسترسی به برخی سایت‌های داخلی گفت: هر چیزی بگویید آنلاین برای شما چک می‌کنم، روحیه من این گونه است. مطالبات باید واقعی شود. در پیام‌رسانی توسط سکوهای داخلی ما مشکل خاصی نداریم. ممکن است مقطعی یک اختلالی پیش آید که طبیعی است. هر ظرفیتی که در وزارت ارتباطات باشد اعم از سخت افزار، پهنای باند و زیرساخت برای پلتفرم‌ها فراهم می‌کنیم.

فیلترشکن عامل کاهش سرعت است

زارع‌پور با بیان اینکه وضعیت موجود باید ارتقا یابد که زمان‌بر است، اظهار داشت اگر مراجع بین‌المللی را نگاه کنید، سرعت اینترنت در یک سال گذشته افزایش یافته است: آنچه که مردم نسبت به آن شاکی هستند، استفاده یک عده از فیلترشکن بابت محدودیت‌هایی که پیش آمده است و طبیعتاً سرعت را کاهش می‌دهد.

او در پاسخ به این سؤال که خط او با فیلتر است یا بدون فیلتر، گفت: خیر من هم مثل مردم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.